ارایه نکات حقوقی مربوط به آپارتمان نشینی | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

ارایه نکات حقوقی مربوط به آپارتمان نشینی

حقوقی

نویسنده:پشتیبانی ملکیتا

9 ماه پیش 43193 بازدید
ارایه نکات حقوقی مربوط به آپارتمان نشینی

ارایه نکات حقوقی مربوط به آپارتمان نشینی

همواره سعی در انعقاد قراردادهای اجاره خود، با امضای دو شاهد در زیر اجاره نامه نمایید. در صورت عدم انجام این کار، قانون روابط موجر و مستأجر تصویب شده در سال 1367، به ویژه در مقوله تخلیه فوری ملک بعد از اتمام مدت اجاره، شامل حال شما نخواهد شد. در ادامه به ارایه نکات حقوقی مربوط به آپارتمان نشینی خواهیم پرداخت.

  • وجود دربان، برای آپارتمان های با بیش از 10 واحد ضروری است.
  • مجمع عمومی مالکان باید با حضور بیش از سه نفر از مالکین آپارتمان تشکیل گردد.
  • در جلسه اول این مجمع، تعیین هییت مدیره یا مدیر ساختمان صورت می گیرد.
  • حضور بیش از نیمی از مالکین ساختمان، جهت به رسمیت شناخته شدن مجمع عمومی الزامی است.
  • انتخاب مدیر آپارتمان، به مدت 2 سال صورت می گیرد. این فرد، باید به فعالیت خود بعد از اتمام دوره مدیریت تا انتخاب مدیریت جدید ادامه دهد.
  • در آپارتمان نشینی، فرد منتخب به عنوان مدیر، می تواند فعالیت خود را به شکل رایگان یا با دریافت حقوق انجام دهد.
  • در صورتی که گواهی فرسودگی کامل بنا و وجود خطر مالی و جانی ناشی از آن، توسط 3 نفر از کارشناسان رسمی دادگستری، برای آپارتمان های خیلی قدیمی ارایه گردد، آن وقت امکان تجدید بنای ساختمان وجود دارد.
  •   در این وضعیت، در صورت عدم رضایت تعداد اندکی از صاحبان واحدها به منظور تجدید بنا، مالکان موافق، می توانند اقدام به اجاره کردن خانه مناسبی برای این افراد با دریافت مجوز از دادگاه نموده تا آنها به محل جدید نقل مکان کنند.
  • قوانین آپارتمان‌نشینی

موارد دیگری در رابطه با رعایت قوانین آپارتمان نشینی

  در واقع بر اساس اقدامات مخالفین در رابطه با آپارتمان نشینی و اجاره آن، مدیر با مراجعه به مرجع قضایی و گرفتن دستور تخلیه از این مرجع، می ‌تواند نسبت به تخلیه واحدها اقدام نماید.

 در حقیقت تمامی افراد با انتقال اموال خود به نام اشخاص دیگر از جمله فرزندان و همسر، می‌ توانند به استفاده عمری از آن ملک بپردازند. درست است که مالکیت اموال به فرزند یا همسر می ‌رسد، اما انتقال دهنده تا آخر عمر حق استفاده از آن اموال را خواهد داشت. باید بدانید که به این حق، حق عمری گفته می‌ شود و تا هنگامی که انتقال دهنده در قید حیات باشد، این حق حتی در صورت فروش مجدد مال از سوی انتقال گیرنده، همچنان پابرجا است.

 از آنجایی که مال مشاع به همه شرکا تعلق دارد، لذا اکیدا توصیه می ‌گردد که بدون اجازه از شرکا، هرگز اقدام به معامله در مال مشاع نکنید. همچنین باید از تصرف حقوقی نیز خودداری نمایید. زیرا اگر این مورد رعایت نشود، کلاهبرداری به حساب می ‌آید و فرد محکوم می ‌شود. ناگفته نماند که هر نوع تصرف حقوقی مانند اجاره یا فروش به اندازه سهم خود، مشکلی را ایجاد نمی ‌کند.

 به طور کلی، امضاء شهود در اصالت معاملات انجام شده تاثیر گذار نمی باشد. زیرا ارزش معاملات با حضور شهود و بدون وجود شهود، یکسان است. ولی پیشنهاد می شود که هر نوع معامله ای در حضور چند شاهد صورت پذیرد. البته در بعضی معامله ها مانند اجاره، حضور شاهد الزامی است و حتی اثرات قانونی نیز دارد.

 

 

 

هموطنان عزیز وگرامی وهمراهان همیشگی ملکیتا لطفاًنظرات گرانبهای خودتان رادرزیر همین مقاله کامنت کنید.

ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support