معرفی ایده هایی منحصر به فرد جهت نورپردازی ساختمان | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

معرفی ایده هایی منحصر به فرد جهت نورپردازی ساختمان

تاسیسات وتجهیزات ساختمانی

نویسنده:پشتیبانی ملکیتا

8 ماه پیش 27465 بازدید
معرفی ایده هایی منحصر به فرد جهت نورپردازی ساختمان

دراین مقاله چه می‌خوانیم؟


از جمله نکاتی که باید پس از خرید خانه و یا در زمان بازسازی و احداث آن مد نظر قرار دهیم، مسیله نورپردازی ساختمان است. زیرا که زندگی در فضایی بی رنگ و لعاب و تاریک برای فردی که رنگ های روشن را دوست دارد، امری دشوار و آزاردهنده خواهد بود. لازم به ذکر است که تکنیک هایی جهت روشن نمودن دکوراسیون داخلی، توسط معماران مورد استفاده قرار می گیرد که مشتریان می توانند بر حسب علاقه خود، دست به انتخاب آنها بزنند.

همانگونه که در بالا ذکر شد، نورپردازی ساختمان، یکی از موارد مهم پس از خرید خانه و هنگام بازسازی و احداث آن محسوب می شود. راه های مختلفی جهت ایجاد نور مصنوعی یا ورود نور طبیعی به خانه وجود دارد که مشاوران سایت هایی همچون ملکیتا می توانند مشاور خوبی برای شما در این زمینه باشند و به متقاضیان ساخت خانه در یافتن بهترین شیوه جهت انجام این کار، یاری نمایند.

به نوری که از طریق درب و پنجره از فضای بیرون به درون خانه انتشار می یابد، نور طبیعی اطلاق می گردد و امکان ورود این نور به فضای داخل منزل تنها با در نظر گرفتن چندین پنجره در ساختمان وجود دارد. همچنین به نور ایجاد شده توسط انواع چراغ خواب ها، لامپ یا لوسترها نیز نور مصنوعی گویند. در این مقاله قصد داریم به معرفی ایده های منحصر فردی جهت نورپردازی ساختمان بپردازیم.

در صورت آزاردهنده بودن رنگ های دکوراسیون خانه تان، پیشنهاد ما به شما مطالعه این مقاله جهت رفع مشکلات موجود در این زمینه خواهد بود.

چرا مسیله نورپردازی ساختمان مهم است؟

چرا مسیله نورپردازی ساختمان مهم است؟

در حال حاضر تعداد ساختمان هایی که اقدام به استفاده از نورپردازی می کنند، با توجه به مسیله صنعتی شدن جوامع، در حال گسترش است، زیرا که دغدغه های زندگی، سبب ایجاد مشکلاتی همچون استرس و مسایل روحی برای افراد شده است. از این رو، تیره و تاریک بودن محیط خانه می تواند تأثیر بسزایی در روحیه افراد داشته باشد.

علاوه بر آن با وجود تغییر و تحولات در جامعه کنونی و سپری شدن بیشتر وقت مردم در محل کار و غیره، بایستی آنها بتوانند لحظات خوب و آرامی را در خانه بگذرانند. افزایش هویت شهری را می توان از مزایای نورپردازی ساختمان به شمار آورد.

ممکن است جایی این موضوع را که نورپردازی، در حوزه زیباشناسی قرار دارد را نشنیده باشید. علاوه بر آن، معماران با بهره گیری از نور مصنوعی و طبیعی و همچنین تجهیزات و سیستم های روشنایی، به تأمین نور مورد نیاز ساختمان ها می پردازند. برقراری تعادل میان نور و آثار آن را می توان از وظایف معمار دانست تا با کمک تکنیک های دکوراسیون داخلی، قادر به بخشیدن جانی دوباره به فضا و ابزارهای بی روح باشد.

شاید به نظر برسد که این نوع طراحی کار راحتی است، ولی نادیده گرفتن تأثیر نورپردازی خوب، به همین سادگی نیست. نورپردازی خوب می تواند تأثیر زیادی بر روحیه افراد داشته باشد. بنابراین، جهت بالابردن اطلاعات خود در این حوزه، اقدام به دریافت مشاوره با کارشناسان ملکیتا نموده و در این زمینه از تجربیات آنها استفاده کنید.

ایده های فوق العاده ای که می توانید جهت نورپردازی ساختمان به کار گیرید

ایده های فوق العاده ای که می توانید جهت نورپردازی ساختمان به کار گیرید

بر اساس مطالب ذکر شده، امکان نادیده گرفتن تأثیر معماری در نورپردازی ساختمان و دکوراسیون داخلی وجود ندارد، زیرا که هنر معماری می تواند ایده هایی را خلق کرده و بین جسم و روح تعادل برقرار نماید. از موارد مهمی که جهت انتخاب تجهیزات تأمین روشنایی و نوع لامپ، بایستی مورد توجه واقع شود، مسیله زیبایی است. در ادامه می خواهیم به معرفی ایده هایی جهت افزایش نورپردازی ساختمان بپردازیم.

  • قرار دادن آینه در جای مناسب

یکی از مسایل مهم، دانستن این است که جای مناسب آینه در خانه کجاست. به عنوان مثال، قرار دادن آینه در راهرو می تواند ایده خوبی باشد، چرا که این کار سبب کمک کردن به انعکاس نور می گردد. حتی در صورت تاریک بودن اتاق، انعکاس نور گسترش یافته و می تواند نقش مهمی را در نورپردازی ساختمان ایفا نماید.

گذاشتن لامپ در کتابخانه

معمولاً پیشنهاد می گردد که روی کمدهای کنار تخت خواب، از دو چراغ استفاده شود، این مسیله می تواند در زمان خواب یک گزینه پیش فرض باشد. در نتیجه، برنامه ریزی به منظور ایجاد روشنایی و نور از آغاز احداث یک پروژه ساختمانی، می تواند جهت انجام کاری متفاوت، فرصتی فوق العاده محسوب گردد.

از دیگر ایده های جالبی که می توان به آن اشاره نمود، قاب بندی تخت خواب به همراه آباژورهای زیبا و نورپردازی LED در دو طرف تخت خواب است که در طراحی دکوراسیون داخلی از اهمیت زیادی برخوردار می ‌باشد. در این بین، لوستر و یا چلچراغ یک گزینه مناسب جهت روشن نمودن محیط هستند. برای کتاب خواندن در گوشه ‌ای از اتاق نیز استفاده از آباژور و هالوژن تاثیر بسزایی در زیباسازی دکوراسیون داخلی دارد که باید مد نظر قرار گیرد.

  استفاده از چراغ های کوچک در سقف های بلند

اگر خانه شما دارای سقف های بلندی می باشد و شما به علت عدم انعکاس نور به سمت بالا توسط چراغ های آویز سقف، از نورپردازی ساختمان رضایت ندارید، چاره کار شما، استفاده از لوازم نور و روشنایی از جنس ال ای دی است که سبب ایجاد درخشش خاصی در محیط می ‌شوند و از همه مهمتر، نور را از سمت پایین به بالا منعکس می ‌نمایند. در ضمن برای این مکان ها قرار دادن آینه های بزرگ و تمیز پیشنهاد می ‌شود.

  انجام سیم کشی درست برق در ساختمان

در واقع یکی از نکات مهم که معماران ساختمان مد نظر خود قرار می ‌دهند، انجام سیم کشی برق به صورت یکپارچه است. بنابراین برای اینکه ساکنین در سال های آینده با مشکل مواجه نشوند، جهت بهبود این روند، تکنیک های اصولی را باید اجرا نمود تا محیط زندگی زیباتر و دلنشین تر گردد.

 

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!
 

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!
 

  بهره گیری از رنگ خاکستری روشن در طراحی دکوراسیون داخلی

از آنجایی که رنگ خاکستری روشن جلوه بسیار زیبا و جذابی به فضای خانه می بخشد، لذا برای افرادی که نمی خواهند از رنگ سفید استفاده کنند، بهترین گزینه می باشد. از این رو، در صورتی که خودتان می خواهید به فروشگاه بروید و رنگ خاکستری روشن را برای دکوراسیون خانه خود انتخاب نمایید، دقت کنید که اشتباها رنگ خاکستری تیره را نخرید. همچنین اگر معمار باید این کار را انجام دهد، بهتر است این رنگ را به او گوشزد نمایید تا یک انتخاب درست داشته باشد.

  دقت نظر به چیدمان مبلمان در خانه

در حقیقت توجه به نحوه چیدمان مبلمان در خانه از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. در این خصوص، بهترین کار، انجام اقداماتی نظیر بازی با نور موجود در محیط است که به نحو مطلوبی ما را به این هدف می رساند. البته برای این منظور، باید مبلمان به صورت زاویه دار چیده شوند. در این مورد باید بدانید که اضافه کردن یک پنجره دیگر به خانه آماده، به هیچ عنوان امکان پذیر نمی باشد و این روشی که در بالا ذکر شد، بهترین روش ممکن است.

در صورتی که مبلمان در جهت نور قرار گیرد، انعکاس آن بهتر و راحت تر صورت می پذیرد. ولی در مواردی که تعداد پنجره ها کافی نیست و مبلی هم هنوز خریداری نشده است، سعی کنید با انتخاب رنگ روشن، از انعکاس نور در زوایای مختلف بهره‌ مند شوید تا نورپردازی ساختمان به صورت  فوق العاده ای خودنمایی کند.

  استفاده از فرش‌ های با رنگ روشن

معمولاً بیشتر خانه های مدرن دارای کف پوش تیره ای می باشند که کار نورپردازی ساختمان را تا حدودی سخت تر می نماید. بر این اساس، معماران و طراحان داخلی بر این باورند که استفاده از فرش های رنگ روشن، تأثیر بسزایی در روشنایی خانه دارد. لازم به ذکر می باشد که سقف نیز با گچ هایی به رنگ روشن بلندتر به نظر می ‌رسد و منعکس کننده نوری روشن است.

 عدم استفاده از پرده برای پنجره های بزرگ و رو به فضای سبز

در واقع استفاده از رنگ های روشن به علت انعکاس نور به تمام قسمت های خانه در دکوراسیون داخلی، باعث افزایش نورپردازی ساختمان می گردد. مثلاً فرش ها و مبلمان به رنگ روشن، سقف خانه با گچ سفید و چراغ هایی که با رنگ وسایل خانه تناسب داشته باشند، اثربخشی زیادی در تحقق این هدف دارند. ضمنا برای پنجره های بزرگ و رو به فضای سبز توصیه می گردد که پرده خریداری نشود، تا زیبایی خاصی را به محیط ببخشد.

  نحوه نورپردازی ساختمان برای تاریکی شب

برای خانه هایی که پنجره ندارند و در طراحی دکوراسیون خود نیز از رنگ ‌های روشن استفاده نکرده اند، جهت نورپردازی ساختمان و روشن نمودن محیط، استفاده از فانوس های بزرگ و چراغ ‌های عالی در سقف پیشنهاد می گردد. به کارگیری این روش، تقارن دلنشینی را در میان لوازم خانه ایجاد می کند که می تواند آرامش خاصی را برای شما به ارمغان آورد.

 

 

 

هموطنان وهمراهان همیشگی ملکیتا لطفاًنظرات خودتان رازیرهمین پست بامادرمیان بگذارید.

ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support