نحوه زیباسازی منزل با سبک دکوراسیون نیوکلاسیک | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

نحوه زیباسازی منزل با سبک دکوراسیون نیوکلاسیک

تاسیسات وتجهیزات ساختمانی

نویسنده:پشتیبانی ملکیتا

7 ماه پیش 39640 بازدید
نحوه زیباسازی منزل با سبک دکوراسیون نیوکلاسیک

در این مقاله میخوانیم؟


نحوه زیباسازی منزل با سبک دکوراسیون نیوکلاسیک

امروزه شاهد سبک های زیادی در زیباسازی منازل، به علت چشم و هم چشمی های خانم ها و روی آوردن افراد به سبک های جدید هستیم. هر چند در نمای ظاهری منزل، استفاده از طراحی دکوراسیون داخلی می تواند نقش بسزایی را ایفا نماید، ولی افراد دارای سلیقه های متفاوتی بوده که در خانه های  نوساز به راحتی قابل مشاهده است. حال با بیان این مسیله، ممکن است شما هم جزء افرادی باشید که در فکر بکارگیری سبک های خاص هستید. در این مقاله شما را با نحوه استفاده از سبک دکوراسیون نیوکلاسیک آشنا می نماییم.

از آنجا که امروزه تغییر و تحول زیادی در سلیقه افراد دیده می شود، یکی از مواردی که می توان به آن اشاره نمود، تغییر دکوراسیون و از جمله معماری نیوکلاسیک می باشد. لازم به ذکر است که می توان دکوراسیون نیوکلاسیک را ویژه افرادی دانست که اهمیت زیادی به طراحی ویلا یا خانه خود می دهند و تمامی تلاش خود را در جهت مدرن و شیک به نظر رسیدن خانه خود به کار گرفته و حتی به پیاده سازی تکنیک هایی بدون توجه به نظر متخصصان این حوزه می پردازند. 

در دهه 1750 این سبک از دکوراسیون در فرانسه و انگلیس به وجود آمد و از سبک های خاص به شمار می رود و گزینه مناسبی برای افراد با سلیقه جالب و خاص محسوب می شود. علاوه بر آن، سعی کنید اقدام به اجرای این سبک بدون استفاده از نظر کارشناسان حرفه ای این حوزه، همچون مشاوران سایت ملکیتا نکنید، زیرا که انجام این کار بایستی با دقت بسیار زیادی صورت گیرد تا متحمل پرداخت هزینه های سنگین نشوید.

سبک دکوراسیون نیوکلاسیک چه تفاوتی با سایر سبک ها دارد؟

سبک دکوراسیون نیوکلاسیک چه تفاوتی با سایر سبک ها دارد؟

هر یک از شما ممکن است با مراجعه به منزل افراد مختلف، سبک های متنوعی را مشاهده کرده باشید. هر یک از این سبک ها از مزایا و معایب خاصی برخوردار بوده که مربوط به سلیقه فرد می شود. دقت و توجه به اسباب و

وسایل خانه را می توان از جمله این تفاوت ها دانست. علاوه بر آن، در سبک نیوکلاسیک مواردی همچون بکار بردن بیش از حد وسایل تزیینی و گل و مبلمان جایگاهی ندارد.

از دیگر نکات بسیار مهم در این سبک، طراحی رنگ های طبیعی و محدود به شمار می رود که از استفاده از رنگ های سایه روشن و براق در آن اجتناب می شود. در کنار همه این موارد، از مهمترین خصوصیات معماری و سبک دکوراسیون نیوکلاسیک، قرارگیری قالب های گچبری، الگوهای کلاسیکی و آینه ها به شمار می رود.

بکارگیری فضای مناسب جهت پیاده سازی دکوراسیون سبک نیوکلاسیک

بکارگیری فضای مناسب جهت پیاده سازی دکوراسیون سبک نیوکلاسیک

نیاز به یک فضای گسترده با پنجره های بزرگ و سقف بلند جهت اجرای سبک دکوراسیون نیوکلاسیک می باشد. افرادی که صاحب چنین خانه هایی هستند، می توانند اقدام به استفاده از این سبک جهت زیباسازی خانه خود نمایند، زیرا که تقویت جلوه این ویژگی ها، با کمک این نوع طراحی صورت خواهد گرفت. یکی از نکات جالب توجه در این سبک این است که در آن تلفیقی از سبک مدرن به چشم می خورد که همین امر سبب نزدیکی این دو سبک به هم می گردد.

برای مثال، استفاده از قوانین تقارن جهت طراحی یک منزل به سبک نیوکلاسیک صورت می گیرد. یعنی اینکه، در دیوارها از طراحی مدرن استفاده شده ولی در آن مبلمان کلاسیک به کار می رود. 

 

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!
 

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!
 

ارایه نکاتی مهم جهت اجرای سبک دکوراسیون نیوکلاسیک

از آنجا که هر یک از سبک ها از ویژگی های خاص خود برخوردارند، از این رو، این امر در رابطه با دکوراسیون نیوکلاسیک نیز صدق می کند. غالباً تزیین دیوارها در این سبک با قالب ها و تابلوهایی شامل اشکال هندسی در کنار تزیینات گل آرایی ساده صورت می گیرد و به نوعی داستان های شاهانه را تداعی می کند. علاوه بر آن، بایستی از پارکت در کف اتاق ها استفاده شود و به طور معمول رنگ سفید یک دست برای سقف ها در نظر گرفته می شود و در آن ها از گچ کاری های ساده و جذابی بهره گرفته می شود.

اگر در فضای اتاق، شومینه وجود داشته باشد، آن وقت بایستی با سبک نیوکلاسیک طراحی آن انجام شود. علاوه بر آن می توان اقدام به تزیین بخش فوقانی شومینه، با استفاده از یک آینه بزرگ با یک قاب چوبی ساده نمود. لازم به ذکر است که امکان زیباسازی پنجره ها و درب های ورودی خانه با چنین گچ بری ساده ای نیز وجود دارد. همچنین می توان به مزین کردن درب های ورودی و پنجره ها با کمک عناصر گچبری ساده پرداخت.

از نکات دیگری که بایستی در سبک نیوکلاسیک مورد توجه قرار گیرد، این است که سعی کنید مبلمان با چوب های طبیعی ظریف و ساده به کار ببرید و یادتان باشد که در این سبک استفاده از مبلمان سنتی جایگاهی نخواهد.

داشت. علاوه بر آن، امکان بکارگیری پارچه های طبیعی مدرن در سبک نیوکلاسیک جهت لوازم و اثاثیه داخلی وجود دارد.

همچنین به جای بهره گیری از پارچه ‌های ملیله دوزی شده، می توان از انواع پارچه های ابریشمی، مخملی و پنبه ای استفاده نمود. لازم به ذکر است که سبک نیوکلاسیک به علت بکارگیری رنگ های طبیعی از جمله خاکستری، بژ، کرم، طلایی، سفید، نقره ای، زرد، سبز، آبی و شکلاتی، از ظاهر بسیار شیک و قیمت بالایی برخوردار می باشد. در این خصوص باید بگوییم که مشورت با یک طراح دکوراسیون داخلی و یا کارشناسان با تجربه در این زمینه، کمک شایانی می‌ کند تا شما انتخاب بهتری را برای زیباسازی خانه خود داشته باشید و به آرامش کامل برسید.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه به سبک نیوکلاسیک

طراحی دکوراسیون آشپزخانه به سبک نیوکلاسیک

در واقع آشپزخانه مکانی است که زنان خانه دار بیشترین زمان خود را در آن می گذرانند. بر این اساس، باید یک جای فوق العاده ای برای آنها باشد تا با عشق غذای خانواده را تهیه نمایند. بنابراین طراحی دکوراسیون با بهترین سبک، بسیار حایز اهمیت می ‌باشد که باید مد نظر قرار گیرد. بر این اساس، بهره گیری از دکوراسیون نیوکلاسیک می تواند تا حد زیادی شما را به خواسته ای که دارید، برساند و زیباترین طراحی را برای شما به ارمغان آورد.

در آشپزخانه می توان از وسایل مختلف به صورت کاملاً متقارن استفاده نمود و مواد طبیعی از قبیل سنگ و چوب را به نحو مطلوبی در آن به کار برد. همچنین جهت ایجاد نمای این مکان به صورت کلاسیک، بهره گیری از کابینت های طرح ممبران و چوبی بهترین گزینه می باشد. از دیگر موارد سبک دکوراسیون نیوکلاسیک می ‌توان به پرده‌ های سفید و توری اشاره نمود.

بکارگیری لوستر های کلاسیک و هالوژن ها در کنار وسایل دیگر، بسیار مناسب می باشند. بهتر است جهت نمایش یک طرح کلاسیک بی ‌نظیر در آشپزخانه، پارکت، لمینت ها و فرش های سنتی در کنار یکدیگر قرار گیرند تا فضای دلنشینی را برای شما به وجود آورند.

استفاده از اکسسوری های مدرن در دکوراسیون نیوکلاسیک

در واقع استفاده از اکسسوری های مختلف مانند هر یک از لوازم دیگر خانه، در زیباسازی منزل و طراحی آن نقش بسزایی دارند. از این رو، پیشنهاد می شود که در فضای داخلی خانه با بهره گیری از اکسسوری ها و دکوری های مختلف، یک سبک مدرن را با سبک کلاسیک آمیخته نمایید و زیبایی قابل توجهی را ایجاد کنید.

نکته قابل ذکر این است که استفاده از رنگ های روشن در اطراف مبلمان در اتاق پذیرایی و به کار بردن چند گلدان شیشه ای و چراغ خواب های مدرن، اثر بخشی فراوانی در زیبایی خانه دارد که وصف ناپذیر است. همچنین جهت ایجاد حس آرامش در این مکان، کاغذهای دیواری و آینه های مدرن با طرح ‌های گوناگون پیشنهاد می ‌شود. در این سبک، استفاده از میز های شیشه ای مدرن با پایه های طلایی، درخشش فوق العاده ای را به فضا می ‌بخشد که باید مد نظر خود قرار دهید و از سبک های قدیمی فاصله بگیرید.

زیباسازی اتاق ها با بهره گیری از دکوراسیون نیوکلاسیک

همانطور که می دانید، اتاق خواب قسمتی از خانه می باشد که استراحت و آرامش را برای همه افراد خانواده به دنبال دارد. از این رو، توجه به زیبایی ظاهری اتاق بسیار مهم تلقی می گردد. برای این منظور، کاغذ دیواری های با طرح گلدار و پارکت های طلایی گزینه ‌های مناسبی می باشند. در حقیقت با این کار، دو سبک مدرن و کلاسیک ترکیب می گردد که نمای بسیار زیبا و جذابی را در اتاق خواب برای شما به ارمغان می آورد.

برخی از افراد به تابلوهایی با طرح های گیاهان و حیوانات بر روی دیوار های اتاق خواب علاقه‌ مند هستند که بر طبق سلیقه شخصی خود، آنها را به کار می گیرند. به طور کلی، جهت ایجاد جلوه ای خاص و شیک، کفپوش چوبی به رنگ کرم تاثیر فوق العاده ای در زیبایی اتاق دارد که می توانید از آن استفاده نمایید.

معرفی سبک معماری نیوکلاسیک در طراحی دکوراسیون داخلی

معرفی سبک معماری نیوکلاسیک در طراحی دکوراسیون داخلی

در واقع این سبک جدید، یکی از بهترین و زیباترین سبک ها جهت طراحی داخلی ساختمان می باشد که بر اساس معماری نیوکلاسیک است. دکوراسیون نیوکلاسیک یک سبک اروپایی به حساب می ‌آید و تفاوت اندکی با سبک کلاسیک دارد. معمولاً طراحان معتقدند که این سبک بر اساس سبک های یونانی و فرانسوی ادغام شده اند. ناگفته نماند که این سبک ها در ظاهر تفاوت ‌های زیادی با یکدیگر دارند ولی اصالت آنها یکی است.

در آخر باید بگوییم که تمامی این مواردی که ذکر نمودیم، ناشی از رشد تکنولوژی در کل جهان می باشد. همانطور که می دانید، سبک های مدرن و جدید جای خود را به سبک های قدیمی و سنتی داده اند. اگر شما می خواهید خانه خود را با رنگ های متنوع و جدید طراحی نمایید، می توانید از مشاوران و متخصصان حرفه ای و کاربلد در این زمینه مشاوره بگیرید و منزل خود را با بهره گیری از سبک های منحصر به فردی مانند دکوراسیون نیوکلاسیک، تبدیل به یک مکان دلنشین و آرام بخش نمایید.

 

 

 

هموطنان عزیز وگرامی لطفاًنظرات خودتان را درزیرهمین پست بامابه اشتراک بگذارید.

ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support