آشنایی با مزایای خانه های هوشمند | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

آشنایی با مزایای خانه های هوشمند

دانستنی های املاک

نویسنده:پشتیبانی ملکیتا

3 ماه پیش 35543 بازدید
آشنایی با مزایای خانه های هوشمند

آشنایی با مزایای خانه های هوشمند

امروزه شاهد افزایش روز افزون استفاده از تکنولوژی و لوازم مدرن در زندگی مان هستیم. و هر روزه با کلمات و اصطلاحات بیشتری در این حوزه مواجه می شویم که خیلی از آنها برایمان عجیب به نظر می رسند. خانه های هوشمند نیز از جمله اصطلاحات جدیدی است که شاید بارها آن را شنیده باشیم وقصدداریم درموردمزایای خانه‌های هوشمندبحث وگفتگوکنیم.

نخستین چیزی که ممکن است با شنیدن خانه های هوشمند یا اسمارت هوم به ذهنمان برسد، چیست؟ ممکن است با شنیدن این عبارت یک تصویر کلی در ذهن تان پدیدار شود، ولی دقیقاً با نحوه کار آن و اینکه شامل چه اجزایی می تواند باشد، آشنا نیستید. یا ممکن است فردی باشید که به علت سر و کار داشتن با آن، از نحوه عملکرد آن کاملاً مطلع باشید.

با این حال، با توجه به هوشمند شدن بیشتر خانه ها در جوامع امروزی، بالا بردن اطلاعات مان در زمینه خانه های هوشمند می تواند ایده خوبی به نظر برسد. بنابراین، این مقاله در سایت ملکیتا را مطالعه نمایید تا آشنایی بیشتری در رابطه با جزییات خانه های هوشمند پیدا کنید.

به طور کلی می توان گفت که همه افراد در فعالیت های روزانه خود به نوعی از هوشمندسازی بهره می گیرند. همانند ساعت های زنگی، اجاق گازهای تایمری، درب های اتومات پارکینگ، لوسترهای کنترلی، ریموت کنترل ها و غیره. البته هنگامی که حرف از خانه های هوشمند به میان می آید، منظور ما چیزی فراتر از این مسایل خواهد بود.

کلیه اجزا و لوازم برقی در خانه هوشمند، کاملاً مدرن بوده و از طریق یک سیستم مرکزی الکتریکی با هم به خوبی کار کرده و یکپارچه می شوند. امکان کنترل راحت کلیه وسایل موجود در خانه های هوشمند وجود دارد. حتی در صورت زندگی کردن در جای خیلی دور و یا آن سر دنیا، قادر به برنامه ریزی کلیه قسمت های مختلف خانه خود خواهید بود.

در اینگونه خانه ها، به سهولت توانایی نظارت بر بخش های مختلف خانه را در صورت عدم حضور در آن خواهید داشت.

در حقیقت، به مجموعه ای کنترل شده و بسیار هوشمند که در کنار کنترل پذیری، قادر به پوشش دهی عادات شما و ارایه عملکردی مطابق با آن می باشد، خانه هوشمند اطلاق می گردد. در ادامه قصد داریم شما را با نحوه عملکرد این سیستم آشنا نماییم.

معرفی قسمت های مختلف خانه هوشمند

معرفی قسمت های مختلف خانه هوشمند

جهت کارکرد صحیح خانه هوشمند، باید امکان کار کردن قسمت ها و سیستم های مختلف به شکل همزمان فراهم باشد تا سبب ایجاد مجموعه ای هوشمند گردد. برقراری ارتباط بین این قسمت ها به خوبی صورت گرفته و می توانند در کنار هم به صورت درست عمل نمایند تا از این طریق، خانه های هوشمند توانایی اجرای برنامه هایش را سر وقت داشته باشد. اجزای مختلف خانه های هوشمند عبارتند از:

  • سیستم سنترال یا کنترل مرکزی

قلب سیستم خانه هوشمند را می توان، بخش کنترل کننده مرکزی آن به شمار آورد. ارتباط بین کلیه بخش های خانه هوشمند و کارکرد همزمان آنها، به کمک سیستم سنترال وجود دارد و ارسال برنامه همه این سیستم ها، از طریق کنترل کننده مرکزی به کلیه قسمت های خانه صورت می گیرد. سیستم کنترل مرکزی با فرستادن همه اطلاعات به بخش ها، عهده دار وظیفه کنترل و نظارت آنها است.

  • بخش پروتکل های ارتباطی

نیاز به ارتباطی مشخص و هماهنگ بین بخش های مختلف خانه هوشمند، با کنترل کننده مرکزی و کارکرد صحیح آنها می باشد. پروتکل های ارتباطی، در حقیقت توانایی جابجایی اطلاعات در بین خود را داشته و مسیری استاندارد و قابل قبولی تلقی می شوند. این مسیرهای ارتباطی می توانند به صورت بی سیم، اینترنتی یا بلوتوث باشند و یا اینکه به شکل سیمی کار کنند.

  • معرفی سنسورها

در خانه های هوشمند، سنسورها قادر به تهیه گزارش از شرایط موجود در خانه، از قبیل وجود شی اضافی، دما، نور، دود  و غیره بوده و می توانند به ارسال این گزارشات از طریق پروتکل های ارتباطی به کنترل کننده مرکزی بپردازند و پس از آن، به کار انداختن بخش های مختلف ساختمان از طریق برنامه از پیش معین شده صورت می گیرد. به عنوان مثال، وقتی که دما از حد معینی بیشتر شد، آن وقت سیستم سرمایش به صورت خودکار روشن شده و همچنین با ایجاد دود در ساختمان یا افزایش گرمای بیش از اندازه محیط، پیام صوتی به آتش نشانی فرستاده می شود.

  • آشنایی با عملگرهای سیستم هوشمند

یکی از اجزای اصلی خانه های هوشمند، عملگرها به شمار می روند که انجام اقداماتی همچون حرکت موتورهای پرده برقی، باز کردن درب پارکینگ یا خانه، تماس با مرکز آتش نشانی و 110 و غیره را برعهده دارند.

به عبارت دیگر، کلیه عملگرها به صورت حرکت دهنده ها کار می کنند و در حقیقت به اجرای دستورات صادر شده از سیستم می پردازند. عملگرها به سیگنال کنترل و منبع انرژی احتیاج دارند. معمولاً به انرژی اندکی جهت راه اندازی سیگنال های کنترل نیاز است که می تواند شامل فشار پنوماتیک، جریان یا ولتاژ هیدرولیک نیروی انسانی و غیره باشد.

در واقع عملگر ها در سیستم ‌های هوشمند، فرمان های برنامه نویسی، رله ها و دیمر هایی هستند که به اجرای کلیه دستورات صادره از دستگاه سنترال توسط شیر برقی، پرده برقی، ترموستات، موتور برقی، سیستم های گرمایش و سرمایش، برد الکترونیکی، سیستم های صوتی تصویری و همچنین قفل های بی سیم می ‌پردازند. مثلا زمانی که فرمان تنظیم ورودی تلویزیون بر روی یک ورودی خاص از سوی کنترل ‌کننده سنترال خانه های هوشمند به پروتکل وای فای داده می شود، این دستور را بر روی شبکه خود اعمال می نماید.

باید بدانید که تمامی این عملیات به نحو مطلوبی صورت می پذیرد. دقیقاً مانند انجام کار توسط یک نیروی انسانی. البته در شرایط دیگر، ترموستات با استفاده از پروتکل بی‌ سیم، فرمان صادر شده برای ست پوینت را از طریق رله ها اعمال می نماید.

مزایای خانه های هوشمند

مزایای خانه های هوشمند

همانطور که می ‌دانید، دنیای امروزی تفاوت زیادی با گذشته دارد. از این رو، وجود تغییراتی در حل مسایل در این دنیای مدرن، کاملاً منطقی می ‌باشد. در حقیقت مزایای خانه های هوشمند بسیار زیاد می‌باشدکه مهمترین آنها را بیان می نماییم.

1- صرفه جویی در زمان و انرژی

2- ایمنی بیشتر

3- زیر نظر داشتن تمامی لوازم منزل

4- کنترل نمودن تجهیزات و لوکس کردن قابلیت های مختلف

بخش هایی از خانه که هوشمند می ‌شوند

  نورپردازی و روشنایی به روش هوشمند

به طور کلی برای تنظیم نورپردازی و روشنایی در منزل، ابزارهایی وجود دارند که به بهترین نحو تعبیه می شوند. از فواید مهم نورپردازی به روش هوشمند در خانه های هوشمند می ‌توان به مدیریت مصرف انرژی اشاره نمود. به ویژه امروزه که بیشترین مصرف برق در کشور به قسمت روشنایی مربوط می ‌شود. باید بدانید که از طریق روشنایی هوشمند می توانید به فعال نمودن برنامه های از پیش تعیین شده زیادی در خانه هوشمند خود بپردازید. برای مثال، هنگام خروج از خانه، با فشردن یک دکمه بر روی تلفن همراه شما، تمامی لامپ ها خاموش می گردد و یا در مواقع ورود مهمان، می توانید پخش فیلم یا آهنگ را داشته باشید.

 

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!
 

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!
 

  سرمایش و گرمایش با سیستم خانه های هوشمند

یکپارچه سازی تجهیزات سرمایشی و گرمایشی منزل از قبیل شومینه های هوشمند، فن کویل، اسپلیت و سیستم گرمایشی از کف خانه با سیستم خانه های هوشمند انجام می پذیرد. این سیستم مخصوصا برای آنهایی که در شهرهای شمالی و یا سایر شهرهای خوش آب و هوا ویلا دارند، ولی به صورت دایمی در آن حضور ندارند، بسیار مناسب می باشد. زیرا با توجه به عدم حضورشان در مدت طولانی، به آسانی می توانند پیش از ورود به ویلای خود، به روشن نمودن سیستم های سرمایشی و گرمایشی خانه بپردازند تا زمان ورود آنها، دما متناسب باشد.

  سیستم ایمنی در خانه های هوشمند

در واقع سیستم ایمنی و امنیت در خانه های هوشمند بسیار حایز اهمیت می باشد. زیرا به راحتی و با کمک رابط های کاربری می توان دزدگیر، دما و سنسورهای نور را کنترل نمود. همچنین می توان به تماشا کردن تصاویر دوربین های امنیتی پرداخت. برای اطمینان خاطر نیز استفاده از سناریو های ساده امنیتی در خانه های هوشمند امکان پذیر می باشد.

 پخش سینمای خانگی و تلویزیون با استفاده از سیستم هوشمند

یکی از مهمترین سیستم‌ های هوشمند در خانه هوشمند، پخش سینمای خانگی می باشد که به صورت یکپارچه اجرا می‌گردد. از فواید اصلی خانه های هوشمند، عدم نیاز به ریموت برای تلویزیون، سینمای خانگی، ماهواره و دی وی دی پلیر می باشد. زیرا همه این دستگاه ها قابل کنترل با ریموت خانه می باشند. از طرفی، پخش فیلم نیز در قسمت‌ های مختلف خانه از طریق یک هارد تحت شبکه امکان پذیر می باشد که باعث می شود تمامی ساکنین بتوانند در هر قسمتی از خانه به تماشای فیلم بپردازند.

بیان ویژگی‌ خانه های هوشمند

بیان ویژگی‌ خانه های هوشمند

1- نصب و راه اندازی آسان و بی دردسر

2- لوکس بودن

3- امنیت بسیار بالا

4- استفاده راحت برای کودکان و سالمندان

5- کیفیت بالای محصولات تعبیه شده در خانه

6- تحت نظارت داشتن کلیه وسایل و تجهیزات در هنگام عدم حضور در منزل

7- عدم تغییرات و یا تغییرات اندک در زمان سیم کشی تابلوی برق

8- گستردگی محصولات و تنوع بسیار بالای آنها

9- نصب و اجرا در پروژه های در حال ساخت

10- هزینه مناسب

11- وجود سیستم هوشمند و سنتی با یکدیگر

12- تنوع بالای سیستم خانه های هوشمند

13- امکان کاهش هزینه ها از طریق اضافه کردن کابل های شبکه و تغییرات ناچیز در تابلوهای برق خانه

محیط کاربری ساده و راحت

اکنون که با خانه های هوشمند به اندازه کافی آشنا شدید، پس سعی کنید در هنگام خرید خانه یا آپارتمان، گزینه های هوشمند را مد نظر خود قرار دهید. زیرا خانه های هوشمند در عین حال که لوکس می ‌باشند، از مزایای فراوان دیگری نیز مانند صرفه ‌جویی در انرژی و کاهش هزینه ‌ها برخوردار هستند.

در حقیقت خرید اینگونه خانه ‌ها کار سختی است. زیرا تعداد آنها بسیار کم می باشد. ولی باز هم ارزشش را دارد. بنابراین شما باید زمان بیشتری را به این مورد اختصاص دهید تا بتوانید با کمی دقت، خانه ای را خریداری نمایید که سال‌ های متمادی به نحو مطلوبی از آن استفاده کنید.

در آخر لازم به ذکر می باشد که جهت خرید آپارتمان یا خانه، حتما با مراجعه به پلتفرم ملکیتا، از امکانات کامل آن نهایت استفاده را ببرید. همچنین برای اطمینان بیشتر از کیفیت کار، با کارشناسان مجرب ما مشورت نمایید تا راهنمایی های لازم را ارایه دهند و در کوتاه ترین زمان ممکن به نصب و راه اندازی خانه های هوشمند در منزل شما بپردازند.

 

 

 

هموطنان عزیزوهمراهان همیشگی ملکیتا لطفاًنظرات گرانبهای خودتان رازیرهمین پست بامادرمیان بگذارید.

ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support