ترفندهایی جهت زیباسازی دکوراسیون خانه | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

ترفندهایی جهت زیباسازی دکوراسیون خانه

تاسیسات وتجهیزات ساختمانی

نویسنده:پشتیبانی ملکیتا

8 ماه پیش 29471 بازدید
ترفندهایی جهت زیباسازی دکوراسیون خانه

دراین مقاله می‌خوانیم:


از مهمترین تصمیماتی که می تواند تأثیر زیادی بر عملکرد و جسم و روح ما داشته باشد، انتخاب محل زندگی مان است. چرا که نوع خانه ای که در آن سکونت داریم و همچنین دکوراسیون خانه و نحوه چیدمان وسایل پیرامون ما می تواند نقش مستقیمی بر کیفیت و روند زندگی ما داشته باشد. ممکن است تصور شما این باشد که محل زندگی و خانه ای که بسته به درآمدتان در آن سکونت دارید، آزادی عمل را از شما سلب کند.

هر چند این مسیله تا حدودی حقیقت دارد و غیر قابل انکار است، ولی هدف ما بررسی موضوع دیگری در این مقاله می باشد. هر چند میزان سرمایه شما می تواند در تعیین زیبایی و جذابیت خانه شما به حد زیادی مؤثر باشد، ولی با بکارگیری موارد و نکاتی در این حوزه می توانید تناسب و زیبایی فراوانی به محیط زندگی خود بخشیده و سبب تقویت روحیه خود شوید. در ادامه این مقاله به ارایه ترفندهایی جهت زیباسازی دکوراسیون خانه می پردازیم.

  • وضعیت نورگیر بودن خانه

بررسی وضعیت نورگیر بودن خانه را می توان نخستین مسیله ای دانست که باید مورد توجه قرار گیرد. بهتر است با هر میزان سرمایه و درآمدی، جهت جستجوی مکان مناسب، زمان بیشتری را صرف نمایید. فضای ساختمان های نورگیرتر، دلنشین تر به نظر می رسد و همچنین گرمای بیشتری را نیز در فصل زمستان دارند. در صورت داشتن علاقه به گل و گیاه، مسلماً برای سلامت، حفظ شادابی و سرسبزی گیاهان، مسیله نور می تواند بسیار مؤثر باشد.

  • وجود گل و گیاه در منزل

یکی از موارد دیگری که پس از مسیله نورگیر بودن خانه، می تواند سبب زیباسازی و دلنشین شدن فضای منزل شود، وجود گل و گیاه در منزل است که با کمک آن می توانید آرامش را وارد خانه خود نمایید. در حقیقت می توانید در طراحی دکوراسیون خانه، با استفاده از گیاهان یک عنصر زنده و در حال رشد و تغییر را وارد خانه خود نموده که نقش مؤثری را در طراحی داخلی منزل شما ایفا می کند. چرا که انرژی های موجود در محیط با حضور گیاهان قابل تغییر بوده و سبب افزودن رنگ و شادابی بیشتری به محل سکونت شما می گردد.

گیاهان سبب زیبایی و شادابی محیط شده و به کار بردن آنها در دکوراسیون خانه، همانند افزودن ادویه به غذا، سبب افزایش کیفیت زندگی تان خواهد شد. شما می توانید با کمک ترکیب کردن رنگ های زیبا و جذاب به همراه تعدادی گلدان گل، به ایجاد منظره ای جذاب در فضای خانه خود پرداخته و از این طریق موجب جلب توجه دیگران گردید.

علاوه بر آن، وجود گل و گیاه در فضای خانه، کیفیت هوای داخل خانه را افزایش داده که همین امر احساس ما را نسبت به محیط پیرامون مان بهبود خواهد بخشید. چرا که گیاهان با جذب ترکیبات شیمیایی از هوا، آن ها را به ترکیبات مفید و مؤثری تبدیل می کنند.

از سوی دیگر، گیاهان سبب جذب مونوکسید کربن موجود در هوا به میزان 90 درصد خواهند شد. رطوبت 30 تا 60 درصد را نیز می توان میزان رطوبت متعادل هوا جهت حفظ آرامش دانست که گیاهان قادر به تأمین آن بوده و با متعادل سازی دمای هوای محیط، سبب ایجاد فضایی سالم و آرام خواهند شد. امکان بکار بردن گل و گلدان در فضای هر خانه ای و برای هر فردی وجود دارد و هزینه زیادی را نیز در بر نخواهد گرفت. از این رو، یکی از ایده های جالب و جذاب برای دکوراسیون خانه شما می تواند در نظر گرفتن تعدادی گل و گلدان برای آن باشد.

  • نحوه چیدمان وسایل منزل

از دیگر نکات مهم در طراحی دکوراسیون خانه، چیدمان وسایل درون آن است. بهتر است پیش از قرار دادن  و چیدن لوازم و وسایل خانه خود، بیشتر در مورد آن فکر کرده و با دقت در این زمینه تصمیم گیری کنید. مثلاً بهتر است که در اتاق پذیرایی، مبلمان را در دو فضای مجزا بچینید، نه دور تا دور سالن. برای این منظور، می توانید یک کاناپه راحتی را در مقابل تلویزیون قرار دهید و مبل ها را به صورت گرد در گوشه ای دیگر از پذیرایی بگذارید. با انجام این کار، دو فضای مختلف و جالبی را ایجاد می ‌نمایید. در حقیقت یک فضا مخصوص تلویزیون تماشا کردن و استراحت کردن می باشد و فضای دیگر، یک مکان مناسب جهت دورهمی و صحبت کردن است.

موارد دیگر جهت زیبایی هرچه بیشتر دکوراسیون خانه

موارد دیگر جهت زیبایی هرچه بیشتر دکوراسیون خانه

  انتخاب رنگ مناسب در چیدمان منزل

در واقع انتخاب رنگ ‌مناسب می ‌تواند اثربخشی زیادی در روحیه شما داشته باشد. از این رو، نباید بیش از حد از رنگ های سرد در دکوراسیون خانه خود استفاده نمایید. سعی کنید رنگ های گرم را به کار ببرید تا محیط دلنشینی برای شما به وجود آید.

یک ایده مناسب دیگر، گلدان های سفید با برگ های سبز بزرگ است که می ‌توانید مد نظر خود قرار دهید. به طور کلی، باید دقت لازم را جهت استفاده از انواع رنگ ها برای فضاهای مختلف بعمل آورید. در آشپزخانه نیز با توجه به کارایی هر نقطه می توانید رنگ مناسبی را استفاده کنید. برای نمونه، ظروف نارنجی باعث افزایش اشتها می گردد که بهره گیری از آنها بسیار عالی است. پیشنهاد می کنیم با سایت ملکیتا همراه باشید تا به بهترین نحو محل زندگی خود را با انتخاب رنگ های مناسب رنگارنگ نمایید و لذت کافی را ببرید.

 انتخاب رنگ مناسب در چیدمان منزل

  به کارگیری رنگ های سبز و آبی

باید بدانید که رنگ های سرد و روشن از قبیل آبی و سبز، حس آرامش را در فرد به وجود می آورند. بر این اساس، برای اتاق خواب بسیار مناسب می باشند. لازم به ذکر است که استفاده از رنگ ‌های سرد به تنهایی موجب افسردگی می گردد. پس بهره گیری از رنگ های ترکیبی را از یاد نبرید.

●  استفاده از رنگ نارنجی

در صورتی که می خواهید شور و شعف و انرژی را به زندگی خود وارد نمایید، حتما از رنگ نارنجی در دکوراسیون خانه استفاده کنید. این رنگ برای افراد افسرده و ناراحت بهترین انتخاب است. زیرا فضا را پر از انرژی مثبت می کند. همچنین به کارگیری آن در اتاق کودکان نیز مناسب می باشد.

از آنجایی که رنگ نارنجی تاثیر زیادی در گرم و شاد بودن فضا دارد، لذا شما می توانید دیوار را با عناصر مختلفی به رنگ نارنجی تزیین کنید. در خانه های که از رنگ های قهوه ای مایل به زرد برای رنگ آمیزی دیوار استفاده شده است، بهره گیری از پرده، فرش و یا کوسن نارنجی می تواند یک ترکیب رنگ عالی را ایجاد نماید و زیبایی محیط را چند برابر کند.

  ویژگی رنگ زرد و استفاده از آن در دکوراسیون خانه

 در حقیقت رنگ زرد در به وجود آوردن یک فضای صمیمی و دوستانه نقش بسزایی دارد و انسان را خوش خلق تر می ‌نماید. این رنگ حس اعتماد به نفس را بیشتر می‌ کند و سبب می ‌شود که مشکلات را فراموش کنید. بنابراین، از این رنگ در نشیمن استفاده نمایید. زیرا علاوه بر حس و حال خوبی که در شما ایجاد می ‌کند، سبب خوشحالی و خوش بینی شما می گردد. البته رنگ زرد براق مناسب نمی باشد. استفاده از رنگ زرد روشن مایل به کرم توصیه می ‌شود.

در این بین، قرار دادن چند گلدان زرد در دکوراسیون خانه نیز می تواند محیط جذابی را ایجاد نماید و شادی و انرژی را برای شما به ارمغان آورد. استفاده از رنگ زرد در باشگاه ها و سالن های ورزشی نیز یک گزینه عالی می باشد.

هموطنان عزیزوگرامی لطفاًنظرات خودتان راباما وهمراهان همیشگی ملکیتادرمیان بگذارید.

ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support