خرید خانه استخردار بهتر است یا بدون استخر؟ | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

خرید خانه استخردار بهتر است یا بدون استخر؟

دانستنی های املاک

نویسنده:پشتیبانی ملکیتا

3 ماه پیش 56641 بازدید
خرید خانه استخردار بهتر است یا بدون استخر؟

دراین مقاله چه می‌خوانیم؟


برای اینکه به اطلاعات بیشتری درباره خرید خانه استخردار یا ویلایی دست پیدا کنید، می توانید با سایت مشاوره خرید مسکن ملکیتا همراه باشید. در صورتی که قصد خرید خانه استخردار را دارید یا تصمیم به ساخت استخر در ویلای خود گرفته اید، بایستی از مزایا و معایب چنین خانه هایی مطلع شوید و سپس در مورد آن تصمیم بگیرید.

یکی از سؤالاتی که در این زمینه مطرح می گردد، این است که دلیل استقبال مردم از خانه های استخردار چیست؟ چرا این نوع خانه ها طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است؟ پیش از اینکه اقدام به خرید چنین ویلاهایی نمایید، بهتر است با کارشناسان و متخصصان املاک مجرب در این زمینه مشورت نمایید. زیرا که امکان منصرف شدن شما پیش از خرید این نوع خانه ها وجود دارد و یا در صورت اطمینان از خرید خانه استخردار، حتماً از قبل در جریان هزینه های اضافه و برخی از مشکلات آن قرار گرفته اید.

مزایای بسیاری را می توان برای خانه های استخردار در نظر گرفت، از جمله اینکه سبب بهبود سلامت جسمی و روحی شده و پربارتر شدن زندگی اجتماعی تان را در پی خواهد داشت. و می توانید لحظات و اوقات خوشی را در استخر این خانه ها تجربه نمایید، ولی در ادامه به معرفی برخی از معایب این نوع از خانه ها نیز خواهیم پرداخت.

قبل از اینکه تصمیم به خرید خانه استخردار بگیرید، بایستی به مرور بعضی از موارد مهم در ذهن خود بپردازید، مواردی از قبیل قیمت اولیه این خانه ها، تمیزکاری و رفع آسیب دیدگی های آن، شارژ اضافی، امنیت فرزندان، حق بیمه و غیره. به ارایه برخی از معایب و نکات مهم در رابطه با خرید خانه استخردار در سایت و پلتفرم ملکیتا می پردازیم.

خانه استخر دار

در صورتی که توانایی خرید خانه استخردار را داشته باشید که استخر آن در زیر زمین یا حیاط پشتی آن واقع است، مسلماً برای اعضای خانواده خود تفریحی جذاب و فوق العاده را فراهم خواهید نمود. با این حال، یادتان باشد که استخر به تعمیر ماهانه، نگهداری منظم، چکاپ و بررسی های هفتگی و روزانه احتیاج دارد که هر فردی نمی تواند از عهده چنین کارهایی برآید.

معمولاً آغاز زمان استخر رفتن در بخش های شمالی کشورمان، از اواخر بهار بوده و تا اوایل فصل پاییز به پایان خواهد رسید، ولی در خیلی از مناطق کشور، امکان استفاده از استخر در تمامی فصل های سال، البته با این شرط که استخر درون خانه و به شکل سرپوشیده باشد، وجود دارد.

آزمایش آب استخر، همواره به عنوان قسمتی از فعالیت های تمیزکاری استخر محسوب می گردد تا از مناسب بودن میزان PH موجود در آب اطمینان حاصل گردد، زیرا که بیش از اندازه بودن خاصیت قلیایی آب، سبب اسیدی شدن آب و اثر نکردن کلر در آن می شود.

در صورت وقوع چنین اتفاقی، آب استخر مناسب شنا کردن نخواهد بود و می تواند به سطح دیوار استخر و تجهیزات آن آسیب وارد نماید. در صورت عدم تمیزکاری مرتب استخر، بایستی به استخدام فردی جهت سرویس کاری و نگهداری استخر پرداخته و کنترل تجهیزات و موارد ایمنی آن را در برنامه روزانه وی قرار دهید. شما در واقع با استخدام این شخص جهت نگهداری استخر، متحمل هزینه های خاصی خواهید شد. در حقیقت، میزان هزینه کرد صاحب خانه های استخردار به صورت هفتگی مبلغ 125 دلار به صورت متوسط خواهد بود تا استخر خود را جهت نگهداری و سرویس هفتگی به یک فرد متخصص بسپارند.

هزینه نگهداری استخر در خانه استخردار، شامل مواردی از قبیل جاروبرقی کف استخر، تمیزکاری فیلتر و سنجش میزان PH آب، برداشتن آشغال های شناور بر روی آب، برس زدن دیواره های استخر و بررسی آسیب دیدگی دیواره ها و یا کف استخر یا نشتی آن خواهد بود. می توان گفت که تقریباً مبلغ 500 دلار در خانه های استخردار کشورهای اروپایی و آمریکایی، تنها جهت نگهداری و سرویس استخرها هزینه می شود.

لایه محافظتی ساخته شده پیش از پر کردن استخر یا بخش زیرین استخر یا همان آستر استخر، بسیار آسیب پذیر می باشد. در خانه های استخردار آسیب این بخش خیلی رایج بوده که در همه استخرها در بسیاری از مواقع رخ می دهد. در حقیقت، سالی تقریباً 8 تا 10 بار، صاحبان این استخرها باید به ترمیم این بخش بپردازند.

آستر استخر را می توان بین کف آب و دیواره های استخر، همانند مانعی دانست که سبب جلوگیری از رشد باکتری ها و کپک ها در آن می گردد. استفاده از پوشش های مختلفی به عنوان آستر استخر صورت می گیرد که پوشش وینیل از بهترین نوع آن محسوب شده و از لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه می باشد. به همین دلیل بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

در واقع صاحبان خانه های استخردار، یکی دیگر از هزینه‌ های زیادی که باید متحمل شوند، جهت ترمیم یک سوراخ کوچک ایجاد شده و یا یک پارکی در آستر استخر می باشد. ناگفته نماند که در صورت پارگی کم، با استفاده از چسب های درزگیر استخر، ترمیم صورت می‌ گیرد و اگر پارگی بیشتر باشد، باید کلا آستر را تعویض نمود و هزینه بسیار بالایی نیز دارد.

این موارد را بیان نمودیم تا شما بتوانید از هزینه ‌های یک خانه استخردار کاملا با اطلاع باشید. بنابراین باید بدانید که با خرید یک خانه استخردار، هزینه های شما تا حد زیادی افزایش می یابد. اگر چنانچه به دلیل محدودیت مالی نمی خواهید علاوه بر هزینه ‌های شارژ آب، برق، تلفن و دیگر هزینه‌ های زندگی، این هزینه سرسام آور را نیز متقبل شوید، توصیه می ‌کنیم که هرگز به دنبال خانه های استخردار نباشید.

بیان نکات اساسی در رابطه با خانه استخردار

بیان نکات اساسی در رابطه با خانه استخردار

در حقیقت افرادی هستند که پوشش دادن این هزینه ها برایشان مشکلی ایجاد نمی کند و مزایای خرید خانه استخردار و لذت آن را بیشتر در نظر می ‌گیرند. به این افراد پیشنهاد می کنیم که حتما با مراجعه به سایت ملکیتا، از تمامی نکات مربوط به خانه ‌های استخردار مطلع گردند و آنها را مد نظر خود قرار دهند.

لازم به ذکر می باشد که طبق تحقیقات بعمل آمده، هر ساله تعداد زیادی از کودکان در استخر خانه ها غرق می ‌شوند. از این رو، اکثر صاحب خانه ها، جهت جلوگیری از وقوع چنین حوادثی، تصمیم به نصب حصار هایی در اطراف استخر و قسمت جلوی آن می نمایند تا کودکان بدون اجازه بزرگترها نتوانند به داخل آن بروند. با این تفاسیر، افرادی که بچه کوچک در خانه دارند، بهتر است خرید خانه استخردار را فراموش کنند. زیرا یک ریسک بسیار بزرگ است. فقط در صورتی که با احتیاط کامل و رعایت تمامی نکات ایمنی این کار صورت پذیرد، مشکلی ندارد.

معمولا استخر های شخصی دارای تخته شیرجه و غواصی می باشند تا شناور از بالای آن به داخل آب بپرد و این نیز یکی دیگر از مشکلات خانه های استخردار به شمار می ‌آید. از آنجایی که شرکت ‌های بیمه به علت خطرات ناشی از شیرجه و یا پرش دیوار که هر ساله افراد زیادی را به بیمارستان ها می کشاند، مبلغ زیادی را برای بیمه اینگونه ساختمان ها دریافت می کنند. زیرا سر خوردن پای افراد، به احتمال زیاد منجر به ضربه مغزی و حتی مرگ آنها می شود.

بر این اساس، باید در خرید خانه استخردار نهایت دقت را به عمل آورید. احتمال دارد تصور کنید که خرید اینگونه خانه ها با ارزش افزوده همراه می باشد. ولی اگر تمامی خطرات و هزینه ‌ها را مد نظر قرار دهیم، یقینا ارزش افزوده برای شما نخواهد داشت. باید بدانید که خانه هایی که دارای جکوزی و استخر سر پوشیده با آب گرم می باشند، هزینه بیشتری نسبت به استخرهای روباز در خانه‌ های شخصی دارند. به این دلیل که هزینه گرم نمودن آب نیز به هزینه‌ های قبلی اضافه می گردد. ناگفته نماند که در این نوع استخرها، خطر برق گرفتگی نیز وجود دارد که باید به آن دقت زیادی نمود.

بنابراین این خانه ‌ها علاوه بر جالبی و جذابیتی که برای صاحب خانه ها دارند، افزایش هزینه ‌ها و همچنین مسیولیت آن از نظر برقراری امنیت نیز باید مورد توجه قرار گیرد. طبق گزارشات انجام شده و بر اساس آمار بیمارستان ها، افراد مبتلا به بیماری های عفونی از جمله عفونت های گوش و تنفسی، بثورات جلدی و اسهال که به علت آب آلوده و بعضاً آلوده به مواد شیمیایی بسیار زیاد دیده می شود که بسیار ناراحت کننده می باشد.

با همه اینها، یک سری مزیت های فوق العاده ای برای خانه استخردار وجود دارد که می توان به تغییر اساسی در سبک زندگی، آرامش و آسایش بیشتر، تفریحات آبی لذت بخش در فصول مختلف سال و ایجاد زیبایی بی نظیر برای ویلاها و همچنین افزایش قیمت در هنگام فروش ملک اشاره نمود. این موارد را جهت خرید ویلا و یا ساخت استخر در خانه مورد نظر خود، به خاطر بسپارید.

در آخر این مقاله متذکر می شویم که جهت پیشگیری از این موارد، مالکان خانه ها باید به تمیزی آب استخر اهمیت دهند. ذکر این نکته حایز اهمیت می باشد که قبل از ضد عفونی کردن آب و یا تمیز نمودن آن، هزینه های دیگری نیز وجود دارد که صاحب خانه باید پرداخت نماید. پس یادتان باشد قبل از خریداری خانه استخردار، به این موارد دقت کنید و برای این موضوع زمان بیشتری را صرف نمایید تا به این نتیجه برسید که آیا توانایی خرید این مدل خانه ها را دارید یا نه.

سپس می توانید  اقدام به خرید نمایید و یک خرید لذت بخش را داشته باشید تا در خانه خود به آرامش برسید. در این خصوص پیشنهاد می کنیم که اگر به تنهایی قادر به تصمیم‌ گیری در رابطه با این موضوع نمی باشید، با مشاورین تخصصی ما در ملکیتا تماس حاصل نمایید تا برای بهترین انتخاب، شما را یاری نمایند.

 

 

 

هموطنان وهمراهان همیشگی ملکیتا لطفاًنظرات وپیشنهادات خودتان را بامادرمیان بگذارید.

ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support