راهکارهایی جهت بزرگتر نشان دادن فضای خانه های کوچک | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

راهکارهایی جهت بزرگتر نشان دادن فضای خانه های کوچک

دانستنی های املاک

نویسنده:پشتیبانی ملکیتا

3 ماه پیش 30235 بازدید
راهکارهایی جهت بزرگتر نشان دادن فضای خانه های کوچک

دراین مقاله چه می‌خوانیم؟

 

سکونت در خانه های کوچک و آپارتمانی، با توجه به افزایش جمعیت شهرنشینی و روی آوردن افراد زیادی به شهرها، بیش از پیش مورد توجه واقع شده است. وضعیت زندگی به نحوی تغییر کرده است که قادر به سکونت در خانه های حیاط دار و بزرگ نیستیم و همین امر مانع از تجربه کردن حس خوب زندگی در خانه های قدیمی خواهد شد. ولی با این حال، مجبور به وفق دادن خود با موقعیت حاضر هستیم. در این مقاله می خواهیم راهکارهایی را جهت بزرگتر نشان دادن فضای خانه های کوچک ارایه دهیم.

اما چطور می توانیم این کار را انجام دهیم؟ این مقاله، مناسب افرادی است که سکونت در آپارتمان ها و خانه های کوچک را برگزیده اند. با مطالعه یکسری نکات در این مقاله می توانید با نحوه احیا کردن حس خوب در خانه های کوچک آشنا شوید و بیشترین استفاده را از فضای اندک خانه های امروزی ببرید. در ادامه به این نکات اشاره خواهیم نمود.

  • بزرگتر نشان دادن فضای خانه های کوچک با بکارگیری رنگ های روشن

چه رنگی خانه را بزرگتر نشان می‌دهد؟موضوع رنگ ها را می توان اصلی ترین و نخستین عامل جهت بزرگتر نشان دادن فضای خانه های کوچک دانست. بر اساس تحقیقات صورت گرفته، استفاده هوشمندانه از کنتراست ها و رنگ های روشن، نقش بسزایی را در این حوزه ایفا می کند. بنابراین، بکارگیری رنگ های روشن در محیط منزل می تواند نخستین گام جهت درخشان تر و بزرگتر جلوه دادن خانه های کوچک شما به شمار آید.

در صورت انتخاب رنگ روشن برای دیوارهای خانه کوچک، در حقیقت کمک شایانی به انعکاس نور مصنوعی و طبیعی خواهد شد و این امر، سبب بزرگتر جلوه دادن فضای شما می گردد. همچنین امکان استفاده از این تکنیک به صورت برعکس نیز وجود دارد. به این معنا که، در صورت برخورداری از یک سالن یا اتاق بسیار بزرگ، می توانید اقدام به کوچکتر نشان دادن آن، با انتخاب رنگ تیره برای دیوارها نمایید.

ما به شما پیشنهاد استفاده از رنگ های ملایمی همچون آبی، سفید و سبز را می کنیم. با انجام چنین کاری، شاهد ایجاد جذابیت و زیبایی بیشتری در محیط خواهید بود. ویژگی رنگ روشن این است که در بیننده این حس را ایجاد خواهد کرد که دیوار، در فاصله دورتری واقع شده است. بنابراین جهت بزرگتر نشان دادن فضای خانه های کوچک، یکی از گزینه های مناسب، استفاده از رنگ های روشن خواهد بود.

بزرگتر نشان دادن فضای خانه های کوچک با بکارگیری رنگ های روشن

  • بزرگتر جلوه دادن فضای خانه های کوچک با کمک پرده ها

بکارگیری پرده های بلند می تواند سبب بزرگتر نشان دادن فضای خانه های کوچک گردد. چرا که پنجره ها و پرده ها نقش بسزایی را در بزرگی خانه ایفا می کنند. همین نکته، همواره در طراحی دکوراسیون داخلی بسیار مهم بوده است. به توصیه طراحان، اقدام به استفاده از پرده های بلندی که از سقف تا روی زمینه ادامه دارند، بپردازید. حتی پیشنهاد می گردد که پرده، دو سانتی نیز بر روی زمین واقع شود. با این امر، امکان بزرگتر و حتی شیک تر جلوه دادن سالن خانه کوچک شما وجود خواهد داشت.

در صورت استفاده از پرده های بلند، چشم شما با بالارفتن در راستای پرده، سبب القای حس زیاد بودن ارتفاع خانه خواهد شد. از این رو، به راحتی و با کمک این ایده ها می توانید خانه کوچک خود را بزرگتر نشان دهید. همچنین، می توانید به امتحان کردن این اصل بر روی هر شی بلند و عمودی دیگری از قبیل چراغ های آویز بلند و غیره بپردازید.

  • بررسی مسیله روشنایی و نور جهت بزرگتر جلوه دادن فضای خانه های کوچک

مسیله نور یکی دیگر از فاکتورهای مهم و کاربردی در این زمینه محسوب می گردد. پیش از ارایه توضیحات در این زمینه، پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله موضوع رنگ در دکوراسیون داخلی خانه است. یکی از مواردی که کمک شایانی به بزرگتر نشان دادن فضای خانه های کوچک می کند، وجود نورهای طبیعی در محیط خانه است. ولی در صورت در دسترس نبودن نور طبیعی، بایستی از نورهای مصنوعی استفاده نمایید.

می توانید با کمک پنجره های بزرگ، نور طبیعی را وارد خانه خود نمایید. مانع از ورود این نور با پوشاندن پنجره ها با پرده های ضخیم نشوید. در چنین شرایطی سعی کنید تا با بکارگیری پرده های حریر و نازک، هم نور را وارد خانه خود کرده و هم اینکه زیبایی منزل خود را چندین برابر نمایید. حتی در صورت نداشتن پنجره های زیبا، با افزودن گل و گیاه در پیرامون آن، جلوه زیبایی به آن بدهید.

  • پرهیز از شلوغی

شلوغی و بهم ریختگی را می توان از مسایلی دانست که سبب کوچکتر جلوه دادن فضای خانه می شود. در واقع خانه های کوچک فضای بسیار کمی دارند. بر این اساس، نباید با چیدمان شلوغ آن را کوچکتر نمایش داد. برای مثال، به هیچ عنوان توصیه نمی ‌شود که بر روی دیوار خانه های کوچک چند قاب عکس کوچک قرار گیرد. به جای آن، بهتر است یک قاب عکس بزرگ را آویزان کنید.

به طور کلی یک راهکار اساسی جهت چیدمان خانه های کوچک، بهره گیری از حداقل لوازم تزیینی و اسباب و اثاثیه می باشد. لازم به ذکر است که در هر خانه ای یک نقطه کانونی وجود دارد. لذا باید به این قسمت تمرکز کنید و اطراف آن نیز همیشه باید خلوت باشد.

برای بزرگتر نشان دادن فضای خانه های کوچک، خلوت نگه داشتن کف اتاق نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. وهمچنین چه فرشی خانه را بزرگترنشان می‌دهد؟از این رو، استفاده از قالیچه های کوچک در کف منزل را فراموش نکنید و از پهن کردن فرش های بزرگ بپرهیزید.

  استفاده از آینه و اثر بخشی آن در بزرگتر نشان دادن فضای خانه های کوچک

همانطور که می‌دانید، آینه تاثیر زیادی در بزرگتر نشان دادن فضای خانه های کوچک دارد. آینه را طوری قرار دهید که درست در مقابل نقطه کانونی باشد. زیرا ویژگی آینه ها این است که تمامی نورها را به بیرون منعکس می نمایند. بنابراین آینه ها در بزرگتر نمایش دادن فضا هم در شب و هم در روز نقش بسزایی دارند که باید مد نظر خود قرار دهید. برای رسیدن به نتیجه بهتر، سعی کنید آنها را در نزدیک پنجره قرار دهید. همچنین در محیط آشپزخانه نیز با آینه کاری کردن درب های کابینت می ‌توانید فضای بزرگتری را به نمایش بگذارید.

  به کارگیری خلاقیت و فناوری در منزل

در واقع یکی از بهترین کارها جهت بزرگتر نشان دادن فضای خانه های کوچک، به کارگیری خلاقیت می باشد. مثلا شما می توانید از تخت ها، مبلمان و همچنین کمد های چند منظوره برای منزل خود استفاده کنید. این وسایل به نحو مطلوبی می توانند علاوه بر کارایی اصلی خود، نقش بسزایی در استفاده بیشتر از فضا داشته باشند. برای نمونه، خریداری مبلی که زیر آن دارای  کمک می باشد، هم کاربرد اصلی خود را دارد و هم به شما برای ایجاد فضای بزرگتر و دلبازتر کمک شایانی می‌ کند.

در اتاق خواب نیز بهره گیری از تخت های تاشو بهترین گزینه می باشد. در حقیقت این تخت ها هم به مبل تبدیل می ‌شوند و هم در گوشه ای از دیوار جمع  و تبدیل به کمد می ‌گردند. برای جلوگیری از شلوغی محیط نیز حواستان باشد که از وسایل با اندازه مناسب استفاده نمایید.

بیان نکات اساسی جهت بزرگتر نشان دادن خانه های کوچک

بیان نکات اساسی جهت بزرگتر نشان دادن فضای خانه های کوچک

1- در نظر گرفتن یک نقطه کانونی برای بزرگتر نشان دادن فضای خانه های کوچک، بسیار حایز اهمیت می باشد. این نقطه کانونی می تواند تابلو، شومینه، قفسه کتاب و یا چیزهای دیگری باشد که در خانه شما وجود دارد و در همان ابتدای ورود افراد دیده می شود. بنابراین با مد نظر قرار دادن یک نقطه کانونی، چیدمان شما نیز مناسب تر صورت می پذیرد. بر این اساس، وسایل خانه هم از نظم و ترتیب خاصی برخوردار می شوند.

2- از قفسه های دیواری بهره بگیرید. بهتر است به جای قرار دادن وسایل خود بر روی میز و یا داخل کمد های شلوغ، از قفسه های دیواری استفاده کنید. اگر این قفسه ها از سقف تا زمین باشند، وسایل خود را به خوبی و به بهترین نحو می توانید داخل آنها بچینید.

3- زاویه های تند و بلند را محدود نمایید. یعنی شما می توانید با خطوط منحنی و بدون زاویه، اثر زاویه های تند را خنثی کنید. زیرا این زاویه ها به دلیل خطوط مستقیم زیادی که دارند، فضا را کوچکتر نشان می دهند.

4- از قالیچه های بیضی شکل و یا دایره ای شکل استفاده کنید.

5- بیشتر به دنبال وسایلی باشید که دارای شکل منحنی هستند. مثلا خریداری مبل و میز های منحنی و همچنین کوسن های گرد می‌ تواند اثر بخشی فوق ‌العاده‌ ای در بزرگتر نشان دادن فضای خانه های کوچک داشته باشد.

در آخر یادآور می‌ شویم که شما با به کارگیری این ترفند ها و تکنیک ها می توانید از بزرگی و زیبایی منزل خود نهایت لذت را ببرید. برای انتخاب درست و نتیجه کار دلخواه، حتماً با کارشناسان و افراد حرفه ای در این زمینه مشورت نمایید.

 

 

 

هموطنان وهمراهان همیشگی ملکیتا لطفاًنظرات خودتان رازیرهمین پست بامابه اشتراک بگذارید.

ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support