معرفی راهکارهایی جهت کاهش هزینه در ساخت خانه | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

معرفی راهکارهایی جهت کاهش هزینه در ساخت خانه

دانستنی های املاک

نویسنده:کارشناسان ملکیتا

2 ماه پیش 36943 بازدید
معرفی راهکارهایی جهت کاهش هزینه در ساخت خانه

دراین مقاله چه می‌خوانیم؟


افرادی که در حوزه ساختمان سازی، احداث ویلا و یا ساخت و ساز هر نوع بنایی فعالیت می کنند در پی راهکارهایی جهت کاهش هزینه های ناشی از آن هستند. در صورتی که شما هم از آن دسته افرادی هستید که می خواهید تا جای ممکن هزینه های ساخت و ساز خود را کاهش داده و آن را با میزان بودجه خود مطابقت دهید و در کل به ساخت بنایی ارزان قیمت برای خود بپردازید، بهتر است وقت کوتاهی را جهت مطالعه این مقاله صرف کنید. با بکارگیری راهکارهای ارایه شده در این مقاله می توانید سبب کاهش هزینه در ساخت خانه به میزان قابل توجهی شوید.

نکاتی راجع به کاهش هزینه در ساخت خانه

نکاتی راجع به کاهش هزینه در ساخت خانه

نخستین موردی که بایستی در این زمینه مورد توجه قرار گیرد، اصل مشارکت در ساخت و یا خرید واحدهای مسکونی است. در صورت تمایل به مشارکت در احداث پروژه های مسکونی و کاهش هزینه درپروژه‌های ساختمانی وبه دنبال آن پایین آوردن هزینه های ساخت و سازتان، می توانید اقدام به شراکت با آشنایان و دوستان خود نمایید.

به عبارت دیگر، در صورتی که می خواهید به ساخت یا خرید یک واحد مسکونی ویا سریع ترین روش برای ساخت خانه بپردازید، ولی به هر علتی جهت خرید آن از بودجه کافی برخوردار نیستید و می خواهید اقداماتی را جهت کاهش هزینه در ساخت خانه در پیش گیرید، می توانید به آشنایان و دوستان خود که تمایل به انجام این کار دارند، پیشنهاد شراکت بدهید و از آنها درخواست شریک شدن جهت خرید یا ساخت واحد مورد نظرتان را کنید. در این راستا، جهت سود بردن هر کدام از شما، بایستی توافقاتی پس از پذیرش آن صورت گیرد. سعی کنید دقت لازم را در هنگام انتخاب شریک به خرج دهید و براساس قوانین کشور عمل کنید و هرگز از رعایت مسایل قانونی امتناع نکنید.   

یادتان باشد که حتی در صورت شراکت شما با نزدیک ترین دوستان و آشنایان تان، احتمال تغییر موارد بر اساس شرایط وجود داشته که ممکن است به زیان شما ختم شود. از این رو، اقدام به مشخص کردن همه چیز در مراحل نخست کار نموده و آن را به صورت قانونی ثبت کنید. همچنین به منظور کاهش هزینه در ساخت خانه، به استفاده از مصالحی جهت احداث واحدهای تجاری و مسکونی بپردازید که درجه یک نبوده ولی از کارایی همانند مصالح درجه یک برخوردار باشند.

در برخی موارد امکان تهیه مصالح ساختمانی با خصوصیاتی همچون تفاوت در سایز و ابعاد، در قیمت پایین تر وجود دارد و بدون تلف کردن زمان و همچنین بدون احتیاج به ثبت سفارش از قبل و در سریع ترین زمان ممکن و با صرف هزینه ای اندک، به آنچه که مورد نظرتان است دست خواهید یافت. این تصور که مصالح با قیمت کمتر می تواند ظاهری نازیبا را برای نمای ساختمان شما به همراه داشته باشد، نادرست است، این مسیله به طور کلی به خلاقیت و سلیقه شما در نحوه استفاده از آنها مربوط می شود.

علاوه بر آن قادر به مطابقت دادن انتظارات تان با امکانات در دسترس تان خواهید بود تا از این طریق بتوانید حداکثر بهره را از شرایط کنونی خود ببرید. به عنوان مثال، در صورت داشتن رویای ویلا در کنار ساحل و عدم برخورداری از بودجه کافی، برای احداث چنین ویلا یا خانه ای، می توانید به سراغ یک خرید تضمینی در کنار رودخانه ای بروید و شروع به ساخت و ساز در ابعاد کوچکتر نمایید. این کار نه تنها سبب کاهش هزینه های ساخت و ساز شما می گردد بلکه سبب بها دادن شما به خواسته ها و علایق قلبی تان می شود و همین مسیله انرژی بیشتری را به شما جهت رسیدگی به امور زندگی تان فراهم می کند.

افرادی که رویاهای خود را نادیده می گیرند، خیلی سریع از سعی و تلاش دست کشیده و ناامید می شوند و به آنچه که در اختیار دارند اکتفا می کنند. در صورت آینده نگر بودن، به این مسیله که چه سود خوبی از احداث و فروش چنین ویلایی نصیبتان خواهد شد و سبب نزدیک شدن شما به رویای اصلی تان یعنی داشتن خانه در کنار ساحل می شود فکر کنید. علاوه بر آن می توانید اقدام به بکارگیری مصالحی جهت ساخت ویلا نمایید که به نگهداری زیادی احتیاج نداشته باشند. به عنوان مثال، برای سقف از مصالح فلزی یا صفحات سیمانی بهره گیرید که دارای کارایی مناسبی بوده ولی از لحاظ نگهداری و تعمیر نسبت به هزینه اولیه جهت خرید آن خیلی مقرون به صرفه خواهد بود. بنابراین، شما جهت تعمیرات آن نیاز به صرف هزینه زیادی ندارید و همچنین می توانید در کنار مسیله قیمت اولیه در هنگام تهیه مصالح ساختمانی، به فکر مقرون به صرفه بودن هزینه نگهداری و تعمیر آنها نیز باشید.

در برخی از بخش ها، امکان استفاده از متریالی به عنوان مصالح بازیافتی جهت ساخت و ساز وجود دارد. به عنوان مثال، می توانید به منظور تزیین فضای پیرامون باغچه ویلای خود از درب ها، آجرها و سرامیک های شکسته رنگی بهره گیرید و از این طریق نمایی زیبا و جذاب را برای ویلای خود به ارمغان آورید و در نتیجه سبب کاهش هزینه ساخت در خانه شوید. همچنین نیاز به پرداخت هزینه زیادی جهت تهیه اینگونه مصالح نیست. این در واقع سلیقه شما است که سبب چندین برابر شدن زیبایی آنها با هنرمندانه قرار دادن شان در کنار هم می شود.

لازم به ذکر است که باید به این مسیله توجه داشته باشید که بهتر است از مالکان ساختمان ها جهت بکارگیری مصالح بازیافتی کسب اجازه کنید، چرا که جمع آوری مصالح بازیافتی از یک ساختمان نیمه ساخته امکان پذیر است و با گذشت مدت زمانی احتمال مدعی شدن صاحب ساختمان نسبت به مالکیت آن وجود دارد. از این رو، بهتر است اقدام به گرفتن اجازه در ابتدای کار جهت پیشگیری از بروز این قبیل مشکلات نمایید.

بر اساس مطالب قبلی، در صورت انتخاب مصالح جایگزین، می توانید سبب کاهش هزینه در ساخت خانه شوید. به عنوان مثال، در صورتی که پارکت کردن کف را در نظر داشته اید، ولی جهت انجام این کار هم اکنون از بودجه لازم برخوردار نیستید، استفاده از کفپوش های PVC می تواند گزینه خوب و مناسبی باشد.

 

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!
 

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!
 

ولی در هنگام ساخت و ساز نبایستی در استفاده از مصالح مرتبط با ایمنی ساختمان کوتاهی کنید. در برخی مواقع توجه به نکات فنی و ایمنی در هنگام احداث ساختمان می تواند کاهش هزینه ها را به دنبال داشته باشد. به عنوان مثال، در شهرهایی که در طول سال از میزان بارش خیلی زیادی برخوردارند بایستی اقدام به استفاده از مصالح با مقاومت بالا در برابر رطوبت و باران در ساخت خانه نمایند. چرا که در غیر این صورت، مصالح به مرور زمان مقاومت خود را از دست داده و سبب ایجاد هزینه های هنگفت می گردد و همچنین خرابی آنها را در پی خواهد داشت. 

از موارد دیگری که باید توجه ویژه به آن در هنگام ساخت و ساز شود، در نظر گرفتن خانه های دیگر موجود در آن محله مورد نظر می باشد. این مسیله می تواند به شما در فروش بنای احداث شده کمک کند تا مشکلات کمتری در آینده برایتان پیش آید. به عنوان مثال، شاید شما به منظور زیباسازی ویلا یا ساختمان مورد نظر خود هزینه های خیلی زیادی را صرف کرده باشید، ولی از آنجا که قیمت مشخصی برای موقعیت و محله انتخابی شما وجود دارد، جهت فروش بنای خود موفق به پیدا کردن مشتریان مناسبی نشوید و یا در نهایت مجبور به فروش آن با ضرر شوید. از این رو، یکی از نکات مورد توجه در هنگام احداث یک بنا، مد نظر قرار دادن موقعیت مکانی آن است و سعی کنید جهت ساخت آن به میزان مناسب و معقولی هزینه نمایید.

داشتن نظارت دقیق بر روند کار را می توان از دیگر مواردی دانست که در هنگام ساخت و ساز دارای اهمیت ویژه ای می باشد. اگر که اقدام به واگذاری کلیه عملیات ساخت به یک پیمانکار یا سازنده نمایید آن وقت شاید وی به شما پیشنهادات فریبنده ای بدهد که در ظاهر مناسب به نظر برسد. به عنوان مثال، شاید سازنده یا پیمانکار تغییر بی دلیل برند مصالح ساختمانی مورد استفاده را از شما درخواست نماید و پیشنهاد قیمت کمتری را به شما بدهد.

ولی شما بایستی به این مسیله دقت کنید که آیا از نظر کیفیت، برند پیشنهادی پیمانکار برای کارتان مناسب است. برای بررسی این موضوع سعی کنید با افراد متخصص و کارشناس در این زمینه جهت کسب اطلاعات بیشتر گفتگو کرده و از آنها راهنمایی بخواهید، همچنین در رابطه با پرداخت هزینه ها نیز اگر که برند ضعیف تری را انتخاب کردید با سازنده به توافق دست یابید.

پیش از شروع کار یادتان باشد که اقدام به نهایی کردن تصمیم خود جهت اجرای کل فرآیند نمایید و از ایجاد هر نوع تغییری پس از شروع روند کار خودداری کنید، زیرا که اعمال تغییرات در حین کار، سبب بالا رفتن میزان هزینه ها خواهد شد.

بکارگیری نکات اشاره شده در این مقاله، به شما در کاهش هزینه در ساخت خانه کمک شایانی می کند تا از این طریق قادر به ساخت بنایی با بودجه مورد نظرتان باشید. توجه داشته باشید که همواره توانایی دستیابی به رویاها و آرزوهای خود را با داشتن برنامه ریزی در کارها و پیاده سازی یک سری سیاست ها، بدون ایجاد تغییر در کارایی بنای مورد نظر خود خواهید داشت. فقط مسیله اراده شما است که میان رویا تا واقعیت قرار دارد. در صورت مفید بودن این مقاله و لذت بردن از آن می توانید به مطالعه مقالات بیشتری از این دست در پلتفرم ملکیتا بپردازید و همچنین نگاهی به آگهی های موجود در آن، در رابطه با خرید خانه در کل کشور بیندازید تا شاید نیازتان در این زمینه رفع شود.

 

 

 

هموطنان عزیز وهمراهان همیشگی ملکیتا لطفاًنظرات گرانبهای خودتان را بامابه اشتراک بگذارید.

ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support