معرفی ترفندهایی کاربردی برای اتاق های بدون پنجره و نور طبیعی | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

معرفی ترفندهایی کاربردی برای اتاق های بدون پنجره و نور طبیعی

مصالح ساختمانی

نویسنده:کارشناسان ملکیتا

8 ماه پیش 39238 بازدید
معرفی ترفندهایی کاربردی برای اتاق های بدون پنجره و نور طبیعی

در این مقاله چی میخوانیم؟


معرفی ترفندهایی کاربردی برای اتاق های بدون پنجره و نور طبیعی

این عبارت که، ارزش یک چیز را تا وقتی که از دستش ندهی، نخواهی فهمید، دقیقاً در مورد پنجره ها صدق می کند. در صورت وجود اتاق های بدون پنجره در خانه تان، نور طبیعی دیگر وارد اتاق نشده و محیط به شکلی خسته کننده و گرفته در خواهد آمد. چرا که پنجره ها با بخشیدن حس سرزندگی و شادابی به فضا، سبب می شوند که نور طبیعی در تمام طول روز به خانه مان وارد شوند. ولی با بهره گیری از روش های دیگری امکان افزودن چنین حال و هوایی به اتاق زیر  شیروانی، فضای زیرزمین، آشپزخانه و یا سایر نقاط خانه وجود دارد. بنابراین تا پایان این مقاله ما را همراهی نمایید تا با بکارگیری روش های کاربردی، قادر به حل مشکل خود با اتاق های بدون پنجره باشید.

ترفندهایی برای اتاق های بدون پنجره

نخستین روش که می تواند سبب ایجاد تأثیری مشابه پنجره در اتاق گردد، افزودن یک آینه به یکی از دیوارهای اتاق مورد نظر می باشد. هر چند آینه قادر به ورود نور طبیعی به درون اتاق نیست، ولی می تواند باعث از بین بردن حس کسل کنندگی در فضا شود. بهتر است در اتاقی با سقف های کوتاه، تا جای ممکن به استفاده از یک آینه بزرگ بپردازید. نصب آینه را به نحوی انجام دهید که بر سقف مماس نبوده و نزدیک به آن باشد، 12 الی 18 سانتی متر را می توان بهترین فاصله برای این کار دانست تا از این طریق، از بین رفتن خط سقف در فضا رخ دهد.

همانند پنجره دیوارهای آبی خیلی کمرنگ یا سفید رنگ سبب ایجاد حس زیبایی و سرزندگی در محیط شده گردد و در واقع سبب انعکاس نور کل منابع نوری در محیط می گردد و همین موضوع می تواند روشن تر شدن اتاق را نسبت به قبل در پی داشته باشد. در صورتی که برای سقف و دیوارها نیز یک رنگ مشابه انتخاب گردد، آن وقت مرز میان این دو از بین رفته و همین امر سبب کاهش اثر محدود کننده دیوارها در فضا خواهد شد. این شرایط سبب بزرگتر جلوه دادن فضای اتاق فاقد پنجره شما می گردد. 

آثار هنری و تابلوهای بزرگ که از قاب سفید رنگ و یا فلزی برخوردار بوده و دارای پس زمینه سفید می باشند  همانند یک آینه سبب ایجاد حفره در داخل دیوار مثل یک پنجره شده و برای فضا حس سرزندگی و شادابی به ارمغان می آورند. این روش می تواند مناسب افرادی باشد که مایل به سفید کردن سراسر دیوارها و سقف اتاق ها نیستند.

در نظر گرفتن پنجره برای راهروی ورودی خانه می تواند سبب بزرگتر جلوه دادن فضا گردد و حتی در صورت انباری بودن اتاق مجاور، باز هم این درها می توانند نقشی اساسی را در ورود نور جدید به داخل راهرو ایفا کنند. نور فضا را می توان با افزودن یک روشنایی سقفی با حباب های فلورسنت و چندین منبع نوری ساده افزایش داده و سبب ایجاد حال و هوایی شبیه نور روز در راهروی ورودی گردید.

 

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!
 

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!
 

در صورتی که چندین منبع نوری را در مکان هایی دور از دید دیگران تعبیه نمایید، آن وقت سبب ورود نور غیر مستقیم به درون اتاق شده و این دقیقاً همان حال و هوای ایجاد شده توسط پنجره ها در اتاق را به دنبال خواهد داشت. بهتر است اقدام به نصب این منابع نوری در پشت کاناپه یا مبلمان اتاق، میان تیرچه های افقی در سقف و یا در فضای مجاور یک کتابخانه نموده تا نور مورد نظر، سبب پدید آوردن حال و هوای شگفت انگیزی در اتاق گردد.

افزودن پنجره میان یک اتاق و فضای کناری آن، مخصوصاً در صورت ورود نور طبیعی به اتاق کناری، از دیگر روش های خلاقانه ای است که جهت ورود نور طبیعی به اتاق فاقد پنجره به کار گرفته می شود. می توانید فضای مورد نظر خود را با تعبیه یک پنجره در بالای درب اتاق جذاب تر و روشن تر جلوه دهید. چرا که این نوع پنجره ها نور ملایمی را به فضا وارد کرده و به اتاق شما حال و هوایی آرام و لطیف می بخشند.

همچنین می توان یک پنجره را در فضای بالای یک آینه اضافه نمود که این کار ورود نور بیشتر به فضای دوش را به همراه خواهد داشت. این روش مناسب افرادی است که عادت به دوش گرفتن در صبح را دارند. بکار بردن پنجره های داخلی برای روشن تر نشان دادن اتاق های با نور کم می تواند ایده ی دیگری در این زمینه باشد که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

افزودن پنجره های بیرونی که در یک خانه یا یک کلبه بسیار کوچک امکان پذیر نیست، در این صورت، بهره گیری از پنجره های بزرگ میان فضاهای نشیمن سبب می شود که فضا بزرگتر جلوه نموده و اشتراک گذاری نور ورودی میان دو فضا صورت خواهد گرفت. همچنین، شما قادر به مجزا نمودن دو اتاق از هم، با استفاده از یک کرکره یا پرده برای پنجره ها هستید.

استفاده از شیشه های مات برای اتاق های بدون پنجره، علاوه بر اینکه می تواند نور اتاق کناری را به آن وارد نماید، بلکه سبب دیده نشدن منظره زشت بی نظمی های موجود می گردد. نور ایجاد شده توسط شیشه های مات در فضا، خیلی یکنواخت و ملایم بوده، از این رو، می توان در چنین محیطی که از نور ملایم برخوردار است، با خیالی آسوده و راحت به کار کردن پرداخت و در واقع این کار سبب دور نگه داشتن فضای آشپزخانه از دید سایرین خواهد شد.

ایده نورپردازی عالی

در آشپزخانه بدون پنجره، نه تنها می توان با نورپردازی زیر کابینت ها سبب روشن تر شدن فضا گردید، بلکه روشن شدن گوشه و کنار آشپزخانه را به دنبال داشته و دیگر با حس بی نوری و تاریکی در هنگام پختن غذا روبرو نخواهید شد. مخصوصاً نورپردازی میان فضای دو کابینت، نه تنها پر نورتر شدن آشپزخانه و ایجاد حال و هوایی خاص را سبب خواهد شد، بلکه زیبایی و جذابیت ویژه ای را به فضای مورد نظر می بخشد.  

همین مسیله در رابطه با رختشویخانه مخصوصاً در صورت واقع بودن آن در زیرزمین نیز که هیچ گونه پنجره ای ندارد، صدق می کند. شما می توانید اقدام به روشن کردن فضاهایی هر چند بی اهمیت، با افزودن نورهایی در زیر کابینت ها، چندین لوستر ساده و همچنین نورهای دیواری نمایید. حتماً به انجام این کار در رختشویخانه خود پرداخته، زیرا که ممکن است وقت زیادی در این مکان بگذارنید. 

در صورت شجاع بودن در زمان بازسازی یا نوسازی خانه تان، اقدام به افزودن یک پنجره سقفی به اتاق نموده تا از این طریق، اتاق طبقه بالا از نور مناسب و کافی برخوردار باشد. نه تنها این پنجره می تواند نور طبیعی را وارد اتاق نماید، بلکه سبب زیبایی چندین برابری آن از لحاظ طراحی خواهد شد.

آیا تمایل به ایجاد حس وجود پنجره در اتاق های فاقد پنجره دارید؟ اگر که یک دیوار را با پرده بپوشانید و از این طریق سبب عمق بخشی به فضا گردید، حتی در صورت نکشیدن پرده آن، چنین حسی حتماً به وجود خواهد آمد.

 

 

 

 

هموطنان عزیز وگرامی لطفاًنظرات خودتان رادرزیرهمین پست با ملکیتا به اشتراک بگذارید.

ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support