سرویس های آنلاین املاک، مناسب ترین گزینه جهت خرید یا اجاره ملک | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

سرویس های آنلاین املاک، مناسب ترین گزینه جهت خرید یا اجاره ملک

آژانس ها ومشاورین املاک

نویسنده:کارشناسان ملکیتا

9 ماه پیش 36198 بازدید
سرویس های آنلاین املاک، مناسب ترین گزینه جهت خرید یا اجاره ملک

سرویس های آنلاین املاک، مناسب ترین گزینه جهت خرید یا اجاره ملک

در صورتی که شما هم از آن دسته از افرادی هستید که جابجایی محل زندگی خود را تجربه نموده اید، حتماً شاهد دردسرهای انجام این کار بوده اید. ممکن است در برخی مواقع زیاد بودن این دردسرها سبب گرفتن کل انرژی شما شود. در این مقاله قصد داریم اطلاعات بیشتری را در رابطه با سرویس های آنلاین املاک در اختیارتان قرار دهیم.

دردسرهایی همچون پیدا کردن خانه با مساحت مدنظرتان، یافتن مکان سکونتی که با انتظارات و نیازمندی هایتان مطابقت داشته باشد و غیره، به نحوی خستگی و سرخوردگی شما را در مدت زمان کوتاهی در پی خواهند داشت. نه تنها هر یک از این مسایل به تنهایی سبب خستگی و گرفتن وقت شما می شوند، بلکه پیچیده شدن شرایط نیز با مجموع آنها رقم خواهد خورد.

همین مسایل سبب از دست دادن انرژی شما شده، به گونه ای که نمی توانید پروژه جابجایی خانه را به خوبی مدیریت کنید. ولی در صورت مدیریت بهینه و بهتر این چالش ها و مسایل، قطعاً در انجام این کار، انرژی مضاعف و وضعیت بهتری خواهید داشت. جایگزین کردن شیوه های قدیمی و سنتی با تکنولوژی، از جمله مواردی است که می تواند یاریگر شما در بهبود شرایط موجود باشد. به عبارت ساده تر، در صورت کمک گرفتن از اپلیکیشن ها و سایت های فعال در زمینه یافتن و خرید خانه به جای مراجعه حضوری به مشاورین املاک مختلف، به مراتب می توانید وضعیت بهتری را برای خود رقم بزنید.

زیرا که در انرژی، وقت و هزینه شما با بکارگیری این ابزارها صرفه جویی قابل توجهی ایجاد می شود. در این مقاله از ملکیتا، قصد داریم با اشاره به علت اهمیت این اپلیکیشن ها و سایت ها و چگونگی عملکرد مشاورین املاک سنتی و سرویس های آنلاین املاک، به مقایسه این دو گزینه پیش روی شما بپردازیم. بنابراین در صورت داشتن دغدغه خرید و فروش، اجاره یا رهن خانه، می توانید به مطالعه این مقاله بپردازید.

معرفی بنگاه های مشاور املاک سنتی

معرفی بنگاه های مشاور املاک سنتی

یکی از مشاغل پرسود در ایران، دلالی است، هر چند به دلیل مضر بودن این شغل برای اقتصاد، جایگاهی از لحاظ قانونی در کشور برای دلال ها وجود ندارد، اما شاهد فعالیت رسمی دلالان ملک که شناخته شده با عنوان مشاورین املاک و مسکن هستند و دارای صنف مشخصی می باشند، هستیم.

از این رو، این صنف امکان فعالیت های اقتصادی در بازار املاک را خواهند داشت. از شیوه های مرسوم و سنتی بازار مسکن جهت عقد قرارداد در این زمینه، مراجعه به بنگاه های مشاورین املاک است. می توان گفت تقریباً صد واحد تجاری یا مسکونی به صورت متوسط در هر بنگاه ملکی پایتخت جهت اجاره، رهن، خرید یا فروش موجود است. تضمین درآمد بنگاه های املاک با دریافت درصدی از کل مبلغ قرارداد صورت می گیرد. تعیین این مقدار توسط صنف مربوطه انجام شده، ولی تعداد اندکی از مشاورین املاک به رعایت این نرخ می پردازند. بنابراین، طرفین معامله متحمل هزینه بیشتری به خاطر انجام معامله از طریق این بنگاه های املاک خواهند شد. مشاوران مسکن دلیل دریافت این نرخ را افزایش هزینه های کسب و کار خود همچون بهای برق و آب، اجاره مغازه، حقوق کارمندان و غیره می دانند. هر چند غیرقانونی بودن حق کمیسیون با چنین توجیهی مشهود است، ولی در اکثر مواقع، طرفین معامله اقدام به پرداخت این هزینه می کنند.

 

آشنایی با سرویس های آنلاین املاک

بازار مسکن نیز در سال های گذشته همچون خیلی از کسب و کارهای دیگر پا به فضای آنلاین گذاشته و اینترنت سبب فراهم نمودن بستری مناسب جهت فعالیت این حوزه شده است. از این رو، شاهد افزایش روز افزون تعداد اپلیکیشن ها، سایت ها در این فضا هستیم. این موارد را می توان به عنوان پلی بین مشتریان و فروشندگان ملک و همچنین مشتریان و مشاورین املاک دانست و امکان نمایش اطلاعات املاک مختلف را برای میلیون ها متقاضی ملک فراهم خواهد نمود.

این مسیله بهبود قیمت املاک و وضعیت مسکن را در بلند مدت به همراه خواهد داشت. لازم به ذکر است که فعالیت بعضی از سایت ها که مسکن و املاک، کسب و کار اصلی شان نیست به ارایه اطلاعاتی ناقص در این حوزه خواهند پرداخت. از این رو، در صورت مراجعه به آنها، امکان وارد آمدن ضرر و زیان قابل توجه به شما وجود دارد و هیچ سودی نیز نصیب تان نخواهد شد.

استفاده از سرویس های آنلاین دارای چه مزایایی می باشد؟

استفاده از سرویس های آنلاین دارای چه مزایایی می باشد؟

1-نیاز نداشتن به مراجعه حضوری

عدم نیاز به مراجعه حضوری را می توان یکی از مزایا و برتری های اپلیکیشن ها و سایت های فعال در حیطه مسکن در مقایسه با بنگاه های سنتی دانست. بایستی اقدام به جستجو و تحقیق مستمر خود از یک بنگاه ملکی به سایر بنگاه ها، جهت رهن یا اجاره و خرید یا فروش ملک به صورت حضوری نمایید. در این حالت، نه تنها وقت زیادی از شما گرفته می شود بلکه متحمل هزینه هایی نیز خواهید شد. اما در رابطه با سرویس های آنلاین املاک تنها کافی است که اینترنت در دسترس تان باشد تا به سهولت امکان مشاهده و بررسی خانه ها، املاک و مغازه های مختلف در هر یک از ساعات شبانه روز برایتان مهیا شود. 

2-بهره مندی از پلتفرم های مختلف

سرویس های آنلاین املاک دارای پلتفرم های مختلفی بوده و قادر به پشتیبانی از سیستم عامل های IOS و اندروید خواهند بود. همچنین، در صورت تمایل نداشتن به نصب اپلیکیشن بر روی گوشی هوشمندتان، می توانید به استفاده از سایت ها بپردازید. بدین ترتیب می توان گفت که پیگیری سریع تر و کاربری آسان تر جهت اجاره یا رهن و خرید یا فروش ملک، با توجه به عدم وجود محدودیت برای دسترسی به سرویس های آنلاین املاک امکان پذیر شده است.

3-فراهم آوردن امکان جستجوی هدفمند

در صورت مراجعه به بنگاه های مشاور املاک، حتماً دچار کلافگی هنگام پرس و جو از افراد فعال در این زمینه جهت یافتن خانه هایی با امکانات و متراژ مختلف شده اید. در برخی مواقع، مشاوران به درستی پاسخگوی سؤالات شما نخواهند بود و حتی ممکن است از پرسش های زیاد شما احساس خستگی کنند. مهم تر از همه این موارد، کم بودن گزینه های موجود در پایگاه داده آنها می باشد. روی هم رفته کلیه این مسایل شانس شما را جهت یافتن ملک مورد نظرتان کاهش خواهد داد. در صورتی که قادر به انجام جستجوی هدفمند و فیلتر نمودن اطلاعات با سرویس های آنلاین املاک خواهید بود. به عبارت دیگر، با کمک این اپلیکیشن ها و سایت ها توان فیلتر کردن اطلاعات را بارها و بارها، بدون داشتن استرس و نگرانی خواهید داشت. از فیلترهای موجود در سرویس های آنلاین می توان به بودجه، نوع معامله، متراژ، محله، سن بنا، تعداد اتاق، نوع ملک و غیره اشاره نمود که یاریگر شما در انتخاب مغازه یا خانه مد نظرتان خواهند بود.

4-برخورداری از پایگاه داده وسیع

هر بنگاه املاک فقط توانایی پوشش دهی مغازه ها، خانه ها، سوییت ها و سایر بناهای موجود در محله و نهایتاً محله های مجاور را خواهد داشت، ولی سرویس های آنلاین می توانند به پوشش کلیه مشاوران مسکن و تمامی بنگاه های املاک بپردازند. از این رو، شما گزینه های زیادی از شهرهای سراسر ایران پیش روی خواهید داشت.

 

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!
 

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!
 

5-بزرگ بودن مقیاس کاربری آن

بزرگ بودن مقیاس جامعه کاربری را می توان از اصلی ترین تفاوت های بنگاه های مشاور املاک و سرویس های آنلاین املاک دانست. چرا که شما تنها با یک بنگاه در مشاور املاک سنتی طرف هستید. و همچنین محدودیت در تعداد افراد جهت مذاکره در بنگاه و تعداد املاک موجود در آن نیز وجود دارد. در صورتی که سرویس های آنلاین را می توان مجموعه ای خیلی بزرگ از مشاورین املاک موجود در سراسر کشور و همچنین هزاران مسکن واقع در کلیه نقاط ایران به شمار آورد. از این رو، با کمک این سرویس ها قادر به یافتن خانه دلخواه خود و مشورت کردن با افراد بیشتر خواهید بود.

6- حذف کمیسیون غیرقانونی دریافت شده از سوی دلالان

درصد پورسانت به همراه حق کمیسیون هر معامله ملکی مشخص بوده و تعیین آن توسط مسیولان صنف بازار مسکن صورت می گیرد. ولی غالباً دریافت درصدها و مبالغی چند برابر نرخ تعیین شده از مشتری و خریدار به وسیله مشاوران مسکن انجام می شود. شما قادر به کوتاه نمودن دست دلالانی که در حوزه مسکن اقدام به دریافت حق کمیسیون غیرقانونی می کنند، به کمک بهره گیری از سایت ها و اپلیکیشن های فعال هستید. از این رو، با پرداخت هزینه ای کمتر، معاملات پر سودتری را تجربه خواهید نمود.

7-آگاهی از اخبار حوزه مسکن و املاک

سرویس های آنلاین املاک قادر به ارایه به روزترین اخبار حوزه املاک و مسکن، در کنار گردآوری اطلاعاتی از قبیل قیمت ملک، ویژگی های ملک، اطلاعات آژانس املاک و مسکن در نقاط مختلف و غیره خواهند بود. شما می توانید آگاهی لازم را در رابطه با مسایل روز بازار مسکن، تغییرات و همچنین دغدغه های مربوط به آن پیدا کنید. علاوه بر آن می توانید به مطالعه نکات و راهنمایی های مرتبط با آن پرداخته و در کل اطلاعات بیشتری در این حوزه به دست آورید.

8-ارایه اطلاعات کامل ملک

اطلاعات جامع ارایه شده در رابطه با واحدهای تجاری و مسکونی را می توان مهمترین خصوصیات سایت ها و اپلیکیشن های فعال دانست. چرا که این سرویس ها حداقل اطلاعاتی از قبیل مصالح اولیه، تعداد اتاق ها، متراژ، انباری و آسانسور، محله، تعداد واحدهای ساختمان را در دسترس شما قرار خواهند داد. همچنین از دیگر امتیازات این سرویس ها می توان به ارایه تصاویر گوناگون از ملک مورد نظر اشاره نمود. علاوه بر آن، قادر به برداشتن شماره تماس املاک از روی سایت خواهید بود.

بر اساس مطالب ذکر شده در بالا، بکارگیری سرویس های آنلاین املاک می تواند در هزینه، وقت و انرژی شما صرفه جویی نماید. بنابراین با استفاده از سایت ها و اپلیکیشن های فعال در حوزه املاک می توانید اقدام به جستجوی هدفمند در این رابطه نموده و از این طریق با سرعت بیشتری ملک مد نظر خود را بیابید.

 

 

 

 

هموطنان عزیزوگرامی لطفاًنظرات گرانبهای خودتان رادرزیر همین مقاله کامنت کنید.

ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support