آشنایی با تفاوت های مهم برج نشینی وآپارتمان نشینی | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

آشنایی با تفاوت های مهم برج نشینی وآپارتمان نشینی

دانستنی های املاک

نویسنده:کارشناسان ملکیتا

3 ماه پیش 88148 بازدید
آشنایی با تفاوت های مهم برج نشینی وآپارتمان نشینی

آشنایی با تفاوت های برج نشینی و آپارتمان نشینی

هنگامی که به یاد شهرهای قدیم می افتید، آنچه که به ذهنتان می رسد خانه های متراکم و ویلایی است که کنار هم بنا شده اند. در حقیقت شهرهای قدیم مکانی به نسبت هموار و وسیع به شمار می آمدند، ولی با افزایش روز افزون جمعیت و توسعه شهرها، ساکنان این کره خاکی به مسکن بیشتری نیاز پیدا کردند، از این رو، خانه های بلند و عمودی و همچنین برج های مسکونی جایگزین خانه های افقی که در زمین ها قرار گرفته بودند، شدند و مسیله برج نشینی و آپارتمان نشینی مورد توجه زیادی قرار گرفت.

به تدریج ظهور آپارتمان مسکونی چندین طبقه صورت گرفت و پس از آن نیز آسمان خراش ها و برج های بلند تهران پدید آمدند. بدین ترتیب، احداث ساختمان های بلند مرتبه و سکونت در آنها، به منظور توسعه تراکم عمودی شهرها و همچنین صرفه جویی در عرصه افقی اراضی، توجیهی منطقی به نظر می رسید.

شما قادر به برقراری ارتباط بهتر با کدام یک از این ساختمان ها در این عصر کنونی خواهید بود؟ برج های مسکونی یا آپارتمان مسکونی؟ در حقیقت شما می توانید به سادگی دست به انتخاب در این زمینه، با درک تفاوت های برج نشینی و آپارتمان نشینی بزنید.

برج نشینی و آپارتمان نشینی چه تفاوت هایی با هم دارند؟

برج نشینی و آپارتمان نشینی چه تفاوت هایی با هم دارند؟

نخست، جهت مقایسه برج نشینی و آپارتمان نشینی، نیاز به شناخت برج مسکونی و آپارتمان مسکونی داریم. بر اساس تعریف انجام شده در قوانین آپارتمان نشینی، آپارتمان به معنای یک واحد مستقل واقع در یک ساختمان چندین طبقه که دارای کاربری تجاری یا مسکونی می باشد، است.

با اینکه ما در عصر حاضر نام آپارتمان را بر روی کل یک ساختمان می گذاریم، ولی آپارتمان از نظر لغوی به یک واحد خاص واقع در یک مجموعه اطلاق می شود. لازم به ذکر است که از نظر شهرداری هر آپارتمان تقریباً بیشتر از شش طبقه نمی تواند باشد.

به این معنا که در صورت رد شدن از این مرز، به احتمال زیاد یک برج مسکونی را پیش روی خود داریم. در آپارتمان ها فضای کلی دارای دو بخش است: مالکیت مشترک و مالکیت خصوصی. که البته در رابطه با تفاوت آپارتمان نشینی و برج نشینی این موضوع نمی تواند تفاوت چندانی محسوب گردد. در حقیقت، در یک آپارتمان مسکونی شما به عنوان مالک واحدتان خواهید بود، ولی سایر فضاهایی همچون راهروها، حیاط، پشت بام به مالکیت عمومی یا مشترک مربوط می شود.

آشنایی با مزیت ها و معایب آپارتمان نشینی

آشنایی با مزیت ها و معایب آپارتمان نشینی

یکی از مواردی که می تواند کمک شایانی به شما در بررسی تفاوت های آپارتمان نشینی و برج نشینی نماید، آشنایی با مزیت ها و معایب آپارتمان نشینی است. در حقیقت  سکونت در یک آپارتمان مسکونی با دردسرها و خوشی های مخصوص به خود همراه است.

از این رو، در صورتی که می خواهید به انتخاب آپارتمان جهت سکونت بپردازید، سعی کنید آشنایی کافی با معایب و مزایای آن پیدا کنید. لازم به ذکر است که هزینه تعمیر و نگهداری در آپارتمان مسکونی در مقایسه با خانه های ویلایی خیلی کمتر خواهد بود.

چرا که کلیه ساکنان آپارتمان ها در میزان هزینه های جاری سهیم بوده و بر اساس قانون آپارتمان نشینی، بایستی تقسیم بندی هزینه هایی همچون بهای گاز، آب و برق بسته به متراژ واحدها صورت گیرد. از سوی دیگر، اقدام به تقسیم هزینه بخش های مشاع آپارتمان همچون تمیزکاری پله ها و راهروها میان کلیه اهالی آپارتمان می شود. در رابطه با برج نشینی و آپارتمان نشینی بایستی به مسیله امنیت نیز توجه داشت. در یک آپارتمان، امنیت در مقایسه با یک خانه ویلایی به مراتب بیشتر خواهد بود. چرا که عدم حضور تمامی ساکنان یک آپارتمان در یک دوره زمانی، خیلی کم مشاهده می شود.

بدین ترتیب، افراد همواره در آپارتمان شما سکونت دارند و همین مسیله می تواند یک امنیت بی نظیر از لحاظ حضور سارقین یا افراد ناشناس محسوب گردد. همچنین وجود سرایدار و دوربین های مدار بسته نیز سبب افزایش میزان ایمنی شده، چرا که در  راه اندازی این تجهیزات نیز تقسیم هزینه ها بین شما و دیگر افراد ساکن در آپارتمان صورت می گیرد. و باز هم می توان گفت که آپارتمان نشینی نسبت به زندگی در خانه ویلایی به مراتب ساده تر خواهد بود.

البته به این مسیله نیز توجه کنید که هنگامی که صحبت از آپارتمان نشینی و برج نشینی می شود، خیلی از آپارتمان ها فاقد واحد سرایداری هستند. همچنین به انرژی کمتری جهت سرمایش و گرمایش فضا در آپارتمان ها به جهت متراژ کوچک آنها در مقایسه با خانه های ویلایی نیاز است. 

علاوه بر آن، هزینه نظافت کل ساختمان هم در زندگی آپارتمان نشینی به نسبت خانه های ویلایی کمتر خواهد بود. با همه اینها ممکن است زندگی در کنار همسایگان تا اندازه ای با درد سر همراه باشد. چرا که وجود افرادی با فرهنگ های متفاوت و سلایق مختلف در یک آپارتمان سبب ایجاد مشکلاتی بین افراد خواهد شد. از دیگر معایب آپارتمان نشینی که می توان به آن اشاره نمود این است که شما به تنهایی در رابطه با مسایل آپارتمان نمی توانید تصمیم گیری کنید، ولی به طور معمول در برج مسکونی با رأی دادن به مدیران و انتخاب آنها، تأثیر بیشتری را در امور مربوطه خواهید داشت.

موضوع پارک خودرو را می توان از دیگر مشکلات همیشگی در زندگی آپارتمان نشینی دانست. سعی کنید دست به انتخاب آپارتمانی که دارای پارکینگ باشد بزنید، چرا که در غیر این صورت، هر روز امکان ایجاد مشکل برای جای پارک وجود خواهد داشت. لازم به ذکر است که در صورت داشتن پارکینگ نیز ممکن است مسیله پارک نامناسب خودروهای کناری دردسر ساز باشد.

منظور از برج مسکونی و برج نشینی چیست؟

منظور از برج مسکونی و برج نشینی چیست؟

با توجه به مطالب ذکر شده در بالا و آشنایی کاملی که با مسیله آپارتمان نشینی پیدا کردید، حال می خواهیم به سراغ برج های مسکونی و تعریف آن برویم. به ساختمان هایی که به شکل بلند و چندین طبقه احداث می گردند و دارای کاربری اداری، تجاری یا مسکونی می باشند، برج اطلاق می گردد. در حقیقت ساختمان هایی که از لحاظ ارتفاع بین آسمان خراش و آپارتمان واقع اند، برج مسکونی هستند.

برج بر اساس تعریف شهرداری، ساختمانی با ارتفاع حداقل 23 متر و بیش از 6 طبقه می باشد. برج مسکونی از ویژگی های خاصی برخوردار است، از قبیل داشتن آسانسور جهت ارتباط بین طبقات، سازه هایی با اسکلت فلزی یا بتن مسلح و همچنین بایستی دارای ارتفاعی بیشتر از عرضشان برخوردار باشند.

برج ها دارای اهمیت ویژه ای در معماری، ایجاد روح در یک شهر به جهت جایگاه خاصی که دارند، خواهند بود.

معرفی مزیت ها و معایب سکونت در یک برج مسکونی

معرفی مزیت ها و معایب سکونت در یک برج مسکونی

همانگونه که در فرهنگ جهان برج نشینی از تفاوت و تازگی برخوردار است، از این روف نیازمند سبک متفاوتی از زندگی نیز خواهد بود. زندگی در یک برج مسکونی را می توان همانند زندگی در یک جامعه کوچک که قوانین خاصی بر آن حاکم است، دانست. 

هر یک از برج ها دارای قوانین متفاوتی بوده ولی به هر حال، افراد ساکن در این برج ها به تبعیت از آنها می پردازند. به عنوان مثال، شاید در یک برج به تعیین یک ساعتی مشخص جهت گذاشتن زباله در بخش معینی از یکی از طبقات پرداخته شود و یا در یک برج لاکچری دیگر، جمع آوری زباله بر عهده یکی از خدمه برج باشد.

با توجه به بررسی تفاوت های آپارتمان نشینی و برج نشینی، می توانیم بگوییم که قوانین حاکم بر آپارتمان نشینی با برج نشینی تا حدود زیادی شباهت داشته ولی با توجه به بیشتر بودن تعداد افراد ساکن در برج ها، ممکن است پافشاری بیشتری روی اجرای قوانین جهت برقراری نظم وجود داشته باشد. چرا که تبعیت از مقررات و قوانین می تواند تضمین کننده امنیت و آرامش کلیه ساکنان برج به شمار آید.

برج ها از امکانات رفاهی زیادی برخوردار بوده و در بخش ورودی آنها، لابی وجود دارد. و به صورت شبانه روزی دارای یک نگهبان که گروهی از اشخاص با شیفت کاری معین هستند و وظیفه مراقبت از برج را در لابی عهده دار هستند، می باشد.

در خیلی از برج ها به بررسی و ثبت ورود و خروج مهمانان و افراد پرداخته شده و این موضوع یکی از موارد مهم تفاوت برج نشینی و آپارتمان نشینی محسوب می گردد. علاوه بر آن، در آسانسورها و راهروهای کلیه برج های مسکونی مشهور تهران از دوربین های کنترل استفاده می گردد.

از این رو، امنیت در برج ها به حدی است که شاید مشابه آن را در سایر ساختمان ها مشاهده نکنید. همچنین در برج ها امکانات در نظر گرفته شده برای افراد ساکن در طبقات مختلف با هم تفاوتی نداشته و برای همه یکسان خواهد بود.

ولی ممکن است شاهد اندکی تفاوت در ارایه این امکانات برای واحدهای طبقه آخر باشیم. به عنوان مثال، در صورت پنت هاوس بودن طبقه آخر، شاید تنها برای واحدهای طبق آخر، استفاده از پشت بام امکان پذیر باشد.

با همه اینها، ممکن است سکونت در برج لاکچری با معایبی نیز همراه باشد. از مهمترین معایب زندگی در این برج ها می توان به خطر احتمالی بلایای طبیعی و آتش سوزی اشاره نمود که سبب وارد کردن خسارات زیادی به کل ساختمان خواهد شد.

همچنین ممکن است کل ساختمان به علت خرابی یا از کار افتادن تجهیزاتی همچون سیستم اطفای حریق، آسانسورها و دوربین های مداربسته در برج ها با خطراتی مواجه گردد و وجود راه های نجات در برج ها خیلی نمی تواند در این زمینه کمک کننده باشد.

 

 

 

هموطنان وهمراهان همیشگی ملکیتا لطفاًنظرات گرانبهای خودتان رادرزیرهمین پست بامادرمیان بگذارید.

ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support