رنگ کردن دیوار بهتر است یا استفاده از کاغذ دیواری؟ | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

رنگ کردن دیوار بهتر است یا استفاده از کاغذ دیواری؟

تاسیسات وتجهیزات ساختمانی

نویسنده:کارشناسان ملکیتا

8 ماه پیش 40409 بازدید
رنگ کردن دیوار بهتر است یا استفاده از کاغذ دیواری؟

در این مقاله چی میخوانیم؟


رنگ کردن دیوار بهتر است یا استفاده از کاغذ دیواری؟

امکان تزیین کردن دیوارها با رنگ کردن آنها یا استفاده از کاغذ دیواری جهت زیبایی و جذاب تر جلوه دادن فضا وجود دارد. هنگامی که هر یک این گزینه ها را جهت ایجاد تغییر در نمای دیوارها برمی گزینید، شاهد پدید آمدن یک حس و حال جدید در فضا خواهید بود. بنابراین، در صورتی که قصد خرید آپارتمان یا یک ملک تجاری را دارید، بایستی از ویژگی ها و اقداماتی که سبب زیباتر جلوه دادن آنها می گردد، آگاه شوید.

هنگامی که حرف از ایجاد تغییر در ظاهر دیوارها و همچنین طراحی دکوراسیون داخلی خانه می شود، از جمله پرسش هایی که در این زمینه مطرح می شود، این است که آیا انتخاب کاغذ دیواری بهتر است یا رنگ کردن دیوارها؟ هر یک از این موارد دارای ویژگی های منحصر به فردی بوده و استفاده از این دو گزینه به صورت ترکیبی و یا به تنهایی، بسته به فضای مورد نظر شما امکان پذیر خواهد بود.

 

آشنایی با مزایای رنگ کردن دیوارها

هر چند زیبایی فضای خانه را می توان از مزیت رنگ کردن دیوارها به شمار آورد، اما مزایای دیگری نیز انجام این کار به همراه دارد. نخستین مسیله ای را که بایستی جهت انتخاب کاغذ دیواری یا رنگ کردن دیوارهای خانه خود مد نظر قرار دهید، این است که امکان رنگ کردن دیوارها تنها در عرض 1 روز وجود ندارد.

از این رو، در نظر گرفتن مدت زمان مورد نیاز نیز بایستی در این رابطه ملاک عمل قرار گیرد. آیا آخرین دفعه ای را که اقدام به رنگ کردن دیوارهای خانه خود نموده اید، به یاد دارید؟ نگاهی به همه رنگ پریدگی ها و ساییدگی های بخش های مختلف منزل خود بیندازید.

 

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!
 

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!
 

جای باقیمانده یک تابلوی قدیمی روی دیوار، یا محل میخ ها جهت آویزان نمودن وسایل تزیینی یا تابلو، همه اینها مواردی است که می تواند دلیلی بر زمان رنگ کردن دیوارها باشد.

از جمله مزایای رنگ کردن دیوارها، تمیز و نو به نظر رسیدن آنها، تنها با استفاده از مقداری رنگ با کیفیت خوب خواهد بود.

البته جهت دستیابی به نتیجه مطلوب، سعی کنید که اقدام به دریافت مشاوره از یک نقاش ساختمان مجرب جهت اجرا و انتخاب رنگ نمایید.

لازم به ذکر است، علاوه بر اینکه برای هر فضا انتخاب رنگ مناسب، نقش بسزایی را در جذابیت و زیبایی محیط ایفا می کند، بلکه کیفیت پیاده سازی و اجرای کار نیز بسیار مهم است. همچنین، پوشاندن کار با رنگ جدید، سبب فراهم نمودن یک لایه محافظتی برای دیوار در برابر رطوبت می گردد. چرا که وجود رطوبت در مناطق مرطوب، رشد باکتری ها و کپک و در نتیجه آسیب بیشتر به دیوار ها را در پی خواهد شد.

از دیگر مواردی که سبب ارجحیت رنگ کردن دیوارها بر کاغذ دیواری می شود، قابلیت شستشوی برخی از رنگ ها است. از این رو، در صورت ایجاد هر نوع کثیفی و آلودگی روی دیوارها، امکان تمیزکاری آن به سهولت فراهم خواهد بود.

مسیله قیمت را می توان از دیگر مزایای رنگ کردن دیوارها در مقایسه با کاغذ دیواری به شمار آورد. همین مسیله می تواند دلیل اصلی انتخاب کردن رنگ نسبت به کاغذ دیواری باشد. هر چند امکان تغییر قیمت رنگ بسته به نوع کیفیت آن وجود دارد، ولی قادر به استفاده از رنگ با قیمت متوسط به جای کاغذ دیواری، برای خیلی از مکان ها خواهید بود.

معرفی معایب رنگ کردن دیوارها

معرفی معایب رنگ کردن دیوارها

در کل نمی توان حرفی از معایب رنگ کردن دیوارها به میان آورد. با وجود این، در صورتی که قصد انتخاب رنگ یا کاغذ دیواری را دارید، سعی کنید کلیه جنبه ها و ویژگی ها را مد نظر قرار دهید. مدت زمان پیاده سازی و اجرای کاغذ دیواری و رنگ کردن دیوارها را می توان نخستین مشکل اصلی در این زمینه دانست.

زمانی را باید جهت خشک شدن رنگ دیوار و زیرسازی آن اختصاص داد. همچنین، خیلی از افراد از بوی رنگ فراری بوده و برایشان آزاردهنده است. از سوی دیگر، امکان پاشیدن مقداری رنگ به سایر بخش های خانه همچون شیشه پنجره ها هنگام رنگ کردن دیوارها وجود دارد.

از دیگر مواردی که می توان از عیوب رنگ کردن دیوارها به شمار آورد، این است که شاید رنگی که شما برای دیوارهای خانه خود در ذهن تان دارید، هنگام اجرا، دقیقاً با انتظارات شما مطابقت نداشته باشد. رنگ ها از تنوع بسیار بالایی برخوردار بوده و امکان تغییر نتیجه مورد نظر و نهایی تنها با یک درجه تیره یا روشن شدن رنگ ها وجود خواهد شد. 

معرفی معایب رنگ کردن دیوارها

آشنایی با مزایای کاغذ دیواری

مزایای مختلفی را می توان برای به کارگیری کاغذ دیواری نسبت به رنگ کردن دیوارهای خانه در نظر گرفت. ممکن است یکی از بارز ترین ویژگی آن، برخورداری از تنوع خیلی بالا از لحاظ طرح های تزیینی آن باشد.

در واقع کاغذ دیواری نقش بسزایی در انتخاب الگو، رنگ و طرح های مختلف دارد که شما می توانید به نحو مطلوبی از آن در فضای داخلی خانه خود استفاده نمایید. بعضی از آنها ها قابلیت رنگ کردن دارند. همچنین شما می توانید نحوه قرارگیری این پوشش زیبا را بر اساس فضایی که می خواهید از آن استفاده کنید، تغییر دهید.

در حقیقت بعضی از فضاها نیاز به استفاده از حاشیه کوچکی از کاغذ دیواری دارند، ولی فضاهای دیگری نیز هستند که با این پوشش به طور کامل، یک ظاهر بی نقص و بی نظیری را به وجود می آورند. بر این اساس، باید بگوییم که کاغذ دیواری جهت هر نوع تزیینی که مطابق با سلیقه شما باشد، به کار می رود.

در بعضی مواقع استفاده از طرح‌ های مختلف این پوشش جذاب در کنار یکدیگر سبب می ‌شوند که در فضای مورد نظر شما، احتیاج به هیچ گونه وسایل تزیینی دیگری نباشد. یکی از مزایای کاغذ دیواری این است که به آسانی با شوینده های خانگی تمیز می شود. همین مورد سبب دوام بیشتر آن در مقایسه با بعضی از رنگ های قابل شستشوی دیوار می باشد.

لازم به ذکر است، برای دیوارهایی که امکان کثیف شدن آنها وجود دارد و همچنین برای اتاق کودکان، استفاده از کاغذ دیواری بهترین گزینه می باشد. با توجه به فواید زیاد این پوشش فوق العاده، بهتر است که برای فضاهای مد نظر خود، حتما این پوشش مناسب و زیبا را انتخاب نمایید. برای این منظور، می توانید با کارشناسان حرفه ای ما در سایت ملکیتا تماس حاصل نمایید تا راهنمایی لازم را به شما ارایه دهند و بتوانید انتخاب مناسب ‌تری داشته باشید.

معایب استفاده از کاغذ دیواری

معایب استفاده از کاغذ دیواری

به طور کلی استفاده از کاغذ دیواری به خودی خود هیچ ایرادی ندارد. ولی در صورتی که آن را با رنگ کردن دیوار مقایسه کنیم، دارای معایب زیر می باشد:

1- کاغذ دیواری از رنگ کردن دیوار گران تر است.

2- نگهداری از این پوشش در مقایسه با رنگ سخت تر می باشد.

3- احتمال جدا شدن لبه های کاغذ دیواری از دیوار در هوای مرطوب وجود دارد که نیاز به نصب مجدد یا چسباندن آن می باشد.

4- از این پوشش نمی توان بر روی دیوارهایی که بافت خاصی دارند و یا به صورت بتن خام هستند، استفاده نمود .

5- احتمال دارد که قسمت هایی از رنگ آن در مقابل نور خورشید از بین برود و یا کم رنگ تر شود.

6- ممکن است هر چند سال یک بار مجبور به تعویض کاغذ دیواری شوید. زیرا دوام نسبتا پایینی دارد.

بنابراین انجام این کار نیاز به دقت بسیار بالایی دارد. زیرا الگوها باید با یکدیگر متناسب باشند و به خوبی تراز شوند. از این رو، بهره گیری از نیروی کار با تجربه و فنی نیاز می باشد، تا این کار به نحو مطلوبی صورت پذیرد.

برای تغییر فضای یک محیط، از رنگ استفاده کنیم یا از کاغذ دیواری؟

برای تغییر فضای یک محیط، از رنگ استفاده کنیم یا از کاغذ دیواری؟

در این خصوص باید بگوییم که این مورد کاملاً بستگی به سلیقه شما دارد. در واقع هر دوی این موارد جهت تغییر فضای یک محیط در خانه مناسب می باشند. بنابراین انتخاب بین کاغذ دیواری یا رنگ کردن دیوار، به این مربوط می ‌شود که شما دقیقا چه می خواهید و هدفتان چیست.

همانطور که در این مقاله بیان نمودیم، هر دوی این پوشش ها از مزایا و معایبی برخوردار می باشند که شما باید با توجه به این مزایا و معایب تصمیم نهایی را بگیرید که از کدام برای خانه خود استفاده کنید.

به هیچ عنوان نمی توان گفت که کدام یک بر دیگری ارجحیت دارد. فقط تنها کاری که می توان انجام داد، این است که به اندازه کافی از مزایا و معایب هر کدام آگاهی داشته باشید و بر اساس هدفی که دارید، یکی از آنها را انتخاب کنید و در دکوراسیون منزل خود به کار بگیرید.

به طور کلی می توان بیان نمود که رنگ کردن دیوار برای فضاهای کم نور و کوچک در مقایسه با فضاهای بزرگ و پر نور، گزینه مناسب تری می باشد که باید به آن دقت کنید. البته باز هم بستگی به سلیقه شما و طراحی دکوراسیونی که برای خود در نظر گرفته اید، دارد.

توصیه می‌کنیم قبل از انتخاب کاغذ دیواری یا رنگ کردن دیوار، حتما فضای مورد نظر خود و کاربری آن را مد نظر قرار دهید و سپس با توجه به سلیقه خود و همچنین میزان بودجه ای که دارید و در نظر گرفتن معیار های دیگری همچون مزایا و معایب هر کدام، یکی را جهت طراحی فضای خانه خود انتخاب نمایید تا بتوانید از آن لذت ببرید.

در آخر ذکر این مورد حایز اهمیت می باشد که کاغذ دیواری ها سبب ایجاد جلوه خاص و منحصر به فردی در منزل و یا محیط کار شما می شوند. اگر تمایل به نصب و یا چسباندن این پوشش شیک  بر روی دیوار خود دارید، در ابتدا به خوبی در مورد آن تحقیق نمایید و با توجه به میزان بودجه و سلیقه ای که دارید، به انتخاب آن بپردازید. در این راستا، سایت ملکیتا جهت رضایت شما مشتریان گرامی، کاغذ دیواری های متنوع را با قیمت مناسب در اختیار شما قرار می دهد که می توانید بررسی نمایید.

لطفاًنظرات خودتان رازیرهمین پست باملکیتادرمیان بگذارید.

ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support