آشنایی با نحوه فروش ملک مشاع | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

آشنایی با نحوه فروش ملک مشاع

حقوقی

نویسنده:کارشناسان ملکیتا

9 ماه پیش 32638 بازدید
آشنایی با نحوه فروش ملک مشاع

آشنایی با نحوه فروش ملک مشاع

به ملکی که دارای بیش از یک مالک باشد ملک مشترک یا همان مشاع اطلاق می گردد. به این معنا که، هر مالک از حق دخل و تصرف در کلیه بخش های ملک برخوردار است. این قانون است که به تعیین سهم هر یک از شرکا در رابطه با چنین املاکی می پردازد، ولی اقدام به تفکیک و تمایز محدوده جغرافیایی آنها نکرده، که همین امر، تبعات حقوقی زیادی را در پی خواهد داشت، زیرا که ادعای مالکیت هر یک از مالکان ملک مشاع، در هر نقطه از زمین وجود خواهد داشت. در این مقاله قصد داریم به شرح مراحل فروش ملک مشاع جهت اطلاع مالکان املاک مشاعی بپردازیم

ملک مشاع

  صدور گواهی مبنی بر غیر قابل افراز بودن ملک، در رابطه با پلاک، مستغلات و زمین به حکم و تصمیم قطعی مراجع دارای صلاحیت از قبیل دادگاه و اداره ثبت انجام می شود.

  هر کدام از شرکا جهت فروش ملک می ‌توانند درخواست دهند.

 در واقع دستور فروش را دادگاه باید بدهد. این بدان معنی است که یکی از شرکا به دادگستری مراجعه کند و درخواست فروش ملک مشاع را بدهد. از آنجایی که این مورد یک دستور فروش است و حکم به حساب نمی ‌آید، لذا دادگاه می‌ تواند آن را در صورت بروز اشتباه و خطا اصلاح نماید.

 یک روش دیگر فروش ملک مشاع، مزایده می باشد. مزایده به این صورت است که کارشناس برای ملک یک ارزش پایه ای مشخص می ‌کند و معمولاً کسی که بالاترین مبلغ را پیشنهاد دهد، برنده مزایده است. لازم به ذکر می باشد که عدم حضور شرکا و یا اشخاص دیگر در مزایده، انجام جلسه مربوط به آن را به تعویق نمی ‌اندازد. ناگفته نماند، کسی که درخواست فروش داده است، خودش نیز می ‌تواند ملک را خریداری نماید.

 

 

 

هموطنان عزیزلطفاًنظرات خودتان رادرزیرهمین مقاله کامنت کنید.

ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support