معرفی اشتباهات مستأجران زمان عقد قرارداد | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

معرفی اشتباهات مستأجران زمان عقد قرارداد

حقوقی

نویسنده:کارشناسان ملکیتا

8 ماه پیش 31956 بازدید
معرفی اشتباهات مستأجران زمان عقد قرارداد

معرفی اشتباهات مستاجران زمان عقد قرارداد

هر چند بهای اجاره خانه به میزان خرید آن نیست، ولی افراد بایستی نکاتی را زمان انعقاد قرارداد اجاره همانند عقد قرارداد خرید خانه مد نظر قرار دهند تا با ضرر و زیان های مالی مواجه نشوند. در ادامه به معرفی اشتباهات مستأجران زمان عقد قرارداد پرداخته می شود.

تعهدات مالی اجاره خانه، کاملاً شبیه تعهدات مالی خرید خانه نیست، ولی این مسیله نمی تواند بیانگر بی ارزشی و کم اهمیت بودن این نوع قرارداد باشد. علاوه بر آن، در حال حاضر پیدا کردن آپارتمان نسبت به قبل دشوارتر بوده و همین امر، بالا رفتن اجاره بها را در پی داشته و تعداد واحدهای خالی را در خیلی از شهرها افزایش داده است.

 حقیقت ماجرا این است که میزان عرضه واحدهای مسکونی با افزایش میزان تقاضا همخوانی ندارد. از این رو، با وجود مشکلات اجاره مسکن، جویندگان مسکن سریعتر وارد عمل شدند. با وجود این، خیلی راحت می شود در این زمینه تصمیم گیری نمود، ولی انتخاب یک خانه بدون انجام تحقیقات در مورد آن، می تواند شما را مجبور به زندگی در مکانی که فاقد امنیت لازم بوده و هیچگونه مطابقتی با نیازهای شما ندارد، نماید یا سبب مشاجره شما با صاحب خانه بر سر هر مسیله ای گردد.

سرانجام، انتخاب نادرست در این زمینه می تواند سبب آزار شما چه از نظر مالی و چه روحی گردد. از بین رفتن امنیت مالی را می توان یکی از اشتباهات مستأجران زمان عقد قرارداد خانه دانست. که در بعضی از موارد ممکن است به دادگاهی شدن یا پرداخت خسارت ملک دیگران منجر گردد که اتفاق ناخوشایندی خواهد بود.

اینکه برای نخستین بار در پی اجاره کردن خانه هستید یا بارها چنین کاری را انجام داده اید، چندان مهم نیست، بلکه مسیله مهم این است که مرتکب بعضی از اشتباهات زمان عقد قرارداد نشوید.

آشنایی با مهمترین اشتباهات مستأجران زمان عقد قرارداد

آشنایی با مهمترین اشتباهات مستأجران زمان عقد قرارداد

  • امضای قرارداد اجاره بدون خواندن مفاد آن

سرانجام هنگامی که آپارتمان مورد نظر خود را پیدا می کنید، برای انعقاد قرارداد و امضای آن عجله نکنید، چرا که ممکن است در صورت امضای سند قانونی بدون خواندن مفاد آن، مشکلاتی را برای شما در آینده ایجاد نماید.

شاید تلاش موجر این باشد که سریعاً اقدام به امضای قرارداد نمایید و بگوید نیازی به خواندن آن نیست. ولی نبایستی با گوش دادن به حرف های او، از خواندن مفاد قرارداد امتناع کنید. هنگام خواندن قرار داد حتما به مدت آن توجه نمایید که شروع آن از ابتدای ماه است یا از انتهای ماه. علاوه بر آن، به بندها، تبصره ها و همچنین محدودیت ‌های تعیین شده دقت نمایند.

  دریافت ‌بیمه اجاره ‌نشینی برای مستاجر

بعضی از مستاجران فکر می کنند که در هنگام وقوع حوادثی مانند سیل، طوفان و زلزله، بیمه مالک کافی می باشد و این حادثه ها را پوشش می ‌دهد. ولی این تصور از دیگر اشتباهات مستأجران زمان عقد قرارداد به شمار می آید. زیرا در صورت سرقت وسایل شخصی و یا وارد شدن خسارت به آنها، یقینا صاحب خانه هیچ مسیولیتی ندارد. حتی اگر فردی در آپارتمان آسیب ببیند نیز شما مسیول آن می باشید. از این رو، بیمه اجاره ‌نشینی نقش بسزایی در تامین این خسارات دارد که خرید آن اکیدا توصیه می گردد.

  تهیه فهرستی از خسارات موجود

سعی کنید جهت جلوگیری از ضرر و زیان، حتما قبل از امضای قرارداد و تحویل گرفتن آپارتمان، فهرستی از خسارات موجود را تهیه نمایید. در واقع برای مشکلات آپارتمان این مورد یک روش مناسب می باشد. در صورت لزوم، از نقاط آسیب دیده نیز عکس بگیرید و آن را ضمیمه قرارداد کنید و سپس قرارداد به امضای دو طرف برسد.

  حقوق مستاجران

در بیشتر مواقع مالکان به اعمال محدودیت‌ هایی برای مستاجران می ‌پردازند که در شهرهای مختلف میزان این محدودیت متفاوت می باشد. در حقیقت مستاجران حق و حقوقی دارند که باید از آن آگاه باشند تا از فشار مالک در امان بمانند.

 اطلاعاتی در رابطه با صاحب خانه و محل سکونت

مالک قبل از اجاره دادن ملک خود احتمال دارد که اعتبار حساب بانکی مستاجر را چک نماید. در عین حال، مستاجر نیز باید با اقدامی مشابه قبل از امضای قرارداد، از نشانی محل آپارتمان و نام صاحب خانه مطلع گردد. همچنین به بررسی موقعیت مکانی آن منطقه بپردازد و اطلاعاتی را در زمینه وضعیت ساختمان کسب نماید.

از آنجایی که یکی از اشتباهات مستأجران زمان عقد قرارداد، نا آگاهی از ویژگی های محل مورد نظر جهت اجاره ملک می باشد، لذا بهتر است قبل از اجاره، در مورد محل زندگی جدید خود تحقیق کنید تا در حد مطلوبی با آن مکان آشنا شوید. ذکر این نکته حایز اهمیت می باشد که دوری و نزدیکی به محل کار و اطلاع از میزان وقوع جرایم در منطقه می تواند اطمینان شما را نسبت به انتخاب تان دو چندان نماید.

 

 

 

 

لطفاًنظرات گرانبهای خودتان راباماوهمراهان همیشگی ملکیتا به اشتراک بگذارید.

ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support