معرفی نکات مهم مسایل حقوقی خرید و فروش زمین | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

معرفی نکات مهم مسایل حقوقی خرید و فروش زمین

حقوقی

نویسنده:کارشناسان ملکیتا

9 ماه پیش 34151 بازدید
معرفی نکات مهم مسایل حقوقی خرید و فروش زمین

مسایل حقوقی خرید و فروش زمین بسیار اهمیت دارند. آشنایی با این مسایل به شما کمک خواهد کرد که خرید مطمین تری را انجام دهید. برخی افراد از همه مراحل خریدو فروش زمین، ملک و خانه آگاهی دارند. در حالیکه برخی افراد اطلاعات کافی در رابطه با مسایل حقوقی خرید و فروش زمین ندارند.

 

معرفی مسایل حقوقی خرید و فروش زمین

یکی از مراحل مهم خرید و فروش زمین انتخاب مشاور املاک مناسب است. شما با کمک مشاور خبره می توانید معامله را به بهترین و درست ترین حالت ممکن پیش ببرید. مشاور املاکی مناسب است که دارای مجوز اتحادیه مسکن باشد. توصیه می کنیم به سراغ مشاورین املاک شناخته شده بروید. از دیگر نکات مهم مسایل حقوقی خرید و فروش زمین این است که زمین را از نهادها و اشخاص حقوقی خریداری کنید. شما باید قبل از خرید زمین مجوزهای وکالت فروشنده را از نهاد مربوطه با دقت بالا بررسی کنید. زمین هایی که توسط دادگاه مصادره شده و به سایر نهادها انتقال پیدا کرده است قطعا با مشکلاتی همراه خواهد بود. زیرا مالکان قبلی ممکن است ادعای ملک سابق خود را بکنند. از دیگر نکات مهم خرید و فروش زمین بازدید زمین مورد نظر است. شما از طریق بازدید می توانید موقعیت جغرافیایی زمین را بهتر بررسی کنید.

مسائل حقوقی خریدوفروش زمین

در نظر داشته باشید که زمین های کشاورزی سند سنتی و محلی دارند. توصیه می کنیم قبل از خرید زمین به مراجع مربوطه و دفاتر اسناد رسمی بروید و استعلام های مورد نیاز زمین را تهیه کنید. چگونگی نوشتن قولنامه بسیار اهمیت دارد. شما باید قبل از نوشتن قولنامه اطلاعات بسیار زیادی را کسب کنید. بسیاری از مدارک و اسناد دو طرفه به صورت امانت نزد مشاورین املاک نگه داشته خواهد شد. از دیگر نکات مهم قولنامه این است که از کد رهگیری سند زمین استعلام بگیرید. کد رهگیری مشکلات زمین را به شما نشان خواهد داد. بابت دریافت کد رهگیری نیازی به پرداخت هزینه نیست.

 

 

 

هموطنان عزیز لطفاًنظرات خودتان را باملکیتا به اشتراک بگذارید.

ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support