قیمت مسکن امروز 4آبان 1401/مسکن در اغماء مطلق | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

قیمت مسکن امروز 4آبان 1401/مسکن در اغماء مطلق

مجله خبری ملکیتا

نویسنده:ندا سبزواری

1 سال پیش 19000 بازدید
قیمت مسکن امروز 4آبان 1401/مسکن در اغماء مطلق

قیمت مسکن امروز 4 آبان 1401 به گستره زیر است.

به نقل از ایسنا، بررسی های میدانی نشان می دهد که حجم معاملات بازار مسکن شهر تهران نسبت به ماه گذشته تغییر کرده و نصف شده است. گر چه هنوز گزارش رسمی در خصوص تعداد معاملات و قیمت مسکن در مهرماه 1401 بیان نشده، به گفته ی واسطه های ملکی حجم خرید و فروش نسبت به ماه گذشته 50درصد کاهش داشته است. شهریورماه در تهران 6033فقره معامله مسکن انجام شد که کمترین میزان از فروردین به بعد تلقی شد.

از سوی دیگر مشخص است که تقاضا برای واحدهای کوچک متراژ در دو منطقه ی پر معامله ی پایتخت از قبیل 5 و 4 هنوز همانند روال سابق ادامه دارد. بر اساس گفته های مشاوران املاک بعد از محدودیت های اینترنت که باعث کم شدن معاملات مسکن در شهر تهران شده، قیمت ها نیز کمابیش به ثبات رسیده است و حتی به دلیل توقف در بخش واحد های بزرگ متراژ و لوکس، مالک های این نوع آپارتمان ها تخفیف هم می دهند.

شهریور 1401 واحدهای 50 تا 60متر با سهم 14.8درصدی از معاملات مسکن در پایتخت رتبه اول از نظر متراژ را کسب کرده و به طور کلی 42درصد معاملات با واحدهای کمتر از 70متر مربع انجام شده است.

بازار مسکن در اغماء است

انتظارات کاهشی ناشی از افت فعالیت های اقتصادی همچون دیواری بر بازار مسکن سایه انداخته است. کارشناسان معتقدند در چنین شرایطی مردم از خرید خانه دوری می کنند تا ارزان تر شود و عکس آن در زمان اوج گیری قیمت وارد بازار می شوند.

یکی از مشاوران املاک در غرب تهران در ارتباط با وضعیت این روزهای بازار مسکن گفت: کم و بیش می توانم بگویم خرید و فروش واحدهای بالای 100متر بی رونق است، اما برای واحدهای متراژ کوچک و متوسط مشتری بسیار زیاد وجود دارد. ما گاهی با نبود مورد مناسب برای مشتری رو به رو می شویم. یعنی مشتری برای واحدهای فول امکانات 50 تا 60متری داریم اما مورد مناسب برای این گروه از مشتری ها نداریم.

وی اظهار کرد: کمتر کسی در این بی رونقی بازار،خریدوفروش می کند؛ چون خریدار فکر می کند امکان دارد مسکن ارزان تر شود. فروشنده هم با خودش می گوید شاید گران تر شود. توقف ساخت و ساز هم باعث ایجاد فاصله ی قیمتی بین واحدهای نوساز و قدیمی شده است.

بازار هر روز بی حرکت تر از دیروز

حسن محتشم،کارشناس بازار مسکن با اشاره و بیان این که در بخش املاک دو گروه شامل خریداران مصرفی و سرمایه ای وجود دارند گفت:  با توجه به بی رونقی و پیچیدگی موجود، هر دو گروه از بازار ملک کنار کشیده اند. وقتی شرایط به این طریق است که تکلیف مردم با کسب و کارشان مشخص نباشد سرمایه گذاری نمی کنند.بخش مصرفی هم در مواقعی می تواند اقدام به خرید خانه کند که کسب و کارش رونق داشته باشد که بتواند از طریق پس انداز و تسهیلات، مسکن بخرد، اما هم اکنون چنین شرایطی در حال حاضر وجود ندارد.

وی درباره پیش بینی بازار مسکن در ماه های آینده گفت: معمولا در فصل پاییز به دلیل بازگشایی مدارس و شروع فصل سرما با کاهش معاملات بازار مسکن رو به رو می شویم و این شرایط تا دو ماهه پایانی سال ادامه دارد.

هر متر خانه در تهران 43 میلیون تومان

بنابراین گزارش، متوسط قیمت هر متر خانه در تهران به 43 میلیون و 200هزار تومان رسید که افزایش1.1درصد نسبت به ماه گذشته و 36.3درصد در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته را نشان داد.  این کمترین میزان افزایش ماهیانه قیمت از فروردین سال جاری تا کنون بود.

در خصوص معاملات نیز روند کاهش خرید و فروش که از تیرماه شروع شده بود ادامه داشت. طبق اعلام بانک مرکزی،شهریور امسال 6033فقره معامله مسکن در تهران منعقد شد که کاهش 23 و22.5درصد نسبت به مرداد امسال و شهریور سال گذشته را دارد.

ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support