پیش بینی قیمت مسکن در هفته دوم آبان/مسکن های با متراژ بزرگ ارزان می شوند؟ | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

پیش بینی قیمت مسکن در هفته دوم آبان/مسکن های با متراژ بزرگ ارزان می شوند؟

مجله خبری ملکیتا

نویسنده:مجله خبری ملکیتا

1 سال پیش 21271 بازدید
پیش بینی قیمت مسکن در هفته دوم آبان/مسکن های با متراژ بزرگ ارزان می شوند؟

الهام صمدزاده/ به گزارش ملکیتا، بازار مسکن طی چند ماه گذشته در رکود جدید و تازه ای به سر می برد؛ زیرا که هیچ گاه این اندازه کم شدن خرید و فروش ها در بازار مشاهده نشده بود. این رکود به اندازه ای عمیق است که بعضی از کارشناسان پیش بینی حدس کاهش قیمت واحد های با متراژ بزرگ را پیش کشیده اند. اما آیا این اتفاق پیش می آید؟

از هر لحاظ باید در نظر داشت که افزایش بی حساب قیمت، بسیاری از کسانی که خواهان هستند را از بازار دور نگه داشته و مشتریان امید دارند که قیمت تا حدودی کاهش می یابد. با این حال رفتار معامله گران طی چند سال اخیر اثبات کرده که بازار مسکن توجهی به کاهش قیمت ندارد، فقط ممکن است ثبات قیمت در بازار حاکم شود.

آشکار است که علت ثبات قیمت مسکن در شرایط فعلی از دید بسیاری از کارشناسان کاهش فروش مسکن است که سبب شده تا رشد قیمت چندانی در این بازار نداشته باشیم.

نگاهی به بازار مسکن در ماه قبل 

قیمت مسکن در مهرماه تورم 6.1 واحد درصدی را نسبت به شهریورماه تجربه کرد. در این میان تعداد معاملات نیز شش درصد ساکن تر از ماه پیش از آن گزارش شد.

در میان تورم نقطه ای بازار در مهرماه به 36/3 واحد درصد رسید. نمودار سالانه تورم مسکن نیزروی رقم 30.3 واحد درصد ایستاد.

طبق آمار منتشر شده در مهرماه امسال نوسان قیمت در بازار مسکن در کل کشور جریان داشت، تا جایی که بنا بر گزارش های غیررسمی، معاملات در تهران بی رونق بود و سرعت رشد قیمت نیز تا حد زیادی افت داشت.  گزارش ها بیانگر آن است که در ماه شهریور امسال افزایش ماهیانه قیمت مسکن پایتخت 1.1 درصد بود.

مطابق تحقیقات میدانی صورت گرفته در ماه گذشته بازار مسکن تهران با ثبات بودن قیمتی همراه بود و معاملات و خرید و فروش بسیار اندک و انگشت شمار در این بازار انجام شد.

تحقیق ها نشان می دهد واحد های با پنج سال ساخت با 28 درصد، بیشترین سهم معاملات را به خود اختصاص داده اند. با این وجود در شهریور ماه این سهم چهار واحد درصد کم شد و در مقابل به واحد های با عمر بالای 10سال تا 20 سال افزوده شد.

بررسی و تحقیق دلایل تغییر روند بازار مسکن

بازار مسکن در چند ماه گذشته شرایط مناسبی برای استقبال از خریداران و فروشندگان نداشت که از مهم ترین این عوامل می توان به انتظارات تورمی، افزایش قیمت نهاده های ساختمانی،کم رنگ شدن ساخت و ساز و به ناامیدی نسبت به اجرای به موقع طرح نهضت ملی مسکن توسط وزارت راه و شهرسازی و جبران عقب ماندگی  قیمت خانه در کل کشور نسبت به شهر تهران اشاره کرد.

رکود همراه با ثابت بودن در هفته آینده

نائب رئیس اول اتحادیه املاک تهران درباره قیمت مسکن در هفته آینده بیان کرد: ممکن است در هفته آینده همانند گذشته رکود در بازار معاملات و قیمت مسکن حاکم باشد.

حسام عقبایی گفت: با توجه به ورود به دومین ماه پاییز، بعید است که تغییری در قیمت مسکن ایجاد شود.

وی ادامه داد:با توجه به کم شدن مراجعات خریداران به مشاوران املاک در سطح کشور حتی واحد های با متراژ بزرگ در سطح شهرهای بزرگ به خاطر کاهش عرضه و تقاضا قیمت های خود را کم کرده اند؛ هر چند هنوز این واحد ها به قیمت واقعی نرسیده اند، اما از قیمت های قبلی خود فاصله گرفته اند.

او در ارتباط با پیش بینی میزان معاملات و خرید و فروش ها در هفته ی پیش رو توضیح داد: با توجه به این شرایط موجود میزان خرید و فروش ها در هفته پیش روتغییر محسوسی نخواهد داشت، ولی در مجموع با یک ثبات کمابیش در حوزه میزان معاملات رو به رو خواهیم بود.

عقبایی یادآور شد:انتظار می رود در هفته آینده شاهد ثبات در قیمت واحد های با متراژ کوچک باشیم، همچنین واحدهای با متراژ بزرگ با اندک کاهش قیمت همراه خواهند شد. بنابراین در هفته پیش رو واحد های متوسط و متراژ کوچک مسیر خود را طی خواهند کرد.

ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support