سامانه متمرکز مشاوران املاک کشور راه اندازی شود | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

سامانه متمرکز مشاوران املاک کشور راه اندازی شود

مجله خبری ملکیتا

نویسنده:مجله خبری ملکیتا

1 سال پیش 16181 بازدید
سامانه متمرکز مشاوران املاک کشور راه اندازی شود

عبدالله اوتادی در گفتگو با ملکیتا با بیان مطلب فوق بازگو کرد:عوامل و مولفه های متعددی نظیر ناکارآمدی سیستم بانکی،نظام مهندسی،شهرداریها، وزارت راه و شهرسازی و ...باعث شده است که بازار مسکن با مشکلات زیادی روبه رو شود.

او درباره این موضوع که تجزیه شما از روند بازار اجاره در سال آینده چیست صریح بیان کرد: با توجه به نابرابری عرضه و تقاضای مسکن و نداشتن تحقق وعده های دولت در بخش مسکن بر پایه ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال،شاهد زیاد شدن قیمت مسکن و به دنبال آن بازار اجاره خواهیم بود.

عضو هیات مدیره مشاوران املاک تاکید فراوان کرد:  که کاملاً امکان پیش بینی ست که طبق سنوات قبل ،سال آینده نیز نگرش دولت در مقابل زیاد شدن نرخ اجاره ،قیمت گذاری های دستوری باشد ،زیرا که تجربه بیانگر آن است که ،قیمت گذاری دستوری تنها راهکار دولت برای کنترل بازار اجاره است ،در صورتی که این روش هنوز به هیچ عنوان توانایی ساماندهی به بازار اجاره را نداشته است.

اوتادی در ادامه ساماندهی صنف مشاوران را به عنوان یکی از صنوف مهم در بخش مسکن را الزامی دانست و صریح بیان کرد: به دلیل اینکه صنف مشاوران املاک واسطه بین خریداران و فروشندگان مسکن هستند و با مد نظر گرفتن اینکه ،این قشر واسطه معامله بزرگترین سرمایه خانوارها هستند،بدین لحاظ عملکرد آنها بسیار مهم و حساس است.

وی یادآوری کرد:  این امر به گونه ای هست که متاسفانه بر اساس قانون ،حتی افرادی که سواد خواندن و نوشتن ندارند در تنظیم معاملات خرید و فروش ،میتواند با نتایج حقوقی بسیار سنگینی همراه باشد و با توجه به این روند ،باید افرادی را که متخصص و مجرب در این زمینه هستند را مشغول به فعالیت کرد.

عضو هیات مدیره مشاوران املاک،نبود فرصت های شغلی را به عاملی تعبیر کرده که به گفته وی باعث شده است که تقاضا برای دریافت پروانه کسب آژانس املاک افزایش یابد.

وی در ادامه صریح بیان کرد: الزامی است که قوانین مربوط به صدور کسب جواز برای متقاضیان این شغل مورد بررسی قرار گیرد ،چون که فعالیت در این شغل نیاز به پیش زمینه ها و تجربه بالا دارد که فقدان آنها با پیامدهای بسیاری همراه خواهد بود.

اوتادی افزود: بر اساس آمارها در زمان فعلی 170هزار مشاوراملاک در سطح کشور مشغول به فعالیتند که با متمرکز کردن آنها می توان از ظرفیت این افراد به سود بازار مسکن استفاده بهینه کرد.

او تاکید کرد: به عنوان مثال می توان با راه اندازی سامانه ای تحت عنوان سامانه مشاوران املاک کشور (تحت وزارت راه و شهرسازی )،تمامی مشاوران املاک را ساماندهی کرد که خروجی اجرای این طرح ،نقش بسیار مهمی در ساماندهی و کنترل قیمتها در بازار مسکن خواهد داشت.

اوتادی با اشاره به اینکه جزییات طرح ذکر شده به مسئولان وزارتخانه راه و شهرسازی  ارایه شده است یادآور شد: با راه اندازی این سامانه ،امکان قیمت گذاری سلیقه ای و به دور از ضوابط برای بازار اجاره و خرید و فروش مسکن از بین می رود و همچنین مشاوران املاک در مقابل قیمت گذارهای بازار مسکن مسئول خواهند بود.

وی افزود: با این حال تحقق این طرح، باعث خواهد شد که 

اپلیکیشن ها و پلتفورم های حوزه املاک ساماندهی بشوند و امکان قیمت گذاری های بی قاعده از آنها سلب شود ،چون که قیمت های تعیین شده در سامانه مشاوران املاک ،مرجعیت و با مسئولیت مشاوران املاک مشخص شده است،بنابراین این نوع پلتفرمها نیز دیگر توانایی به تعیین نرخ های به دور از ضوابط که باعث به هم ریختگی بازار معاملات مسکن و اجاره بها می شوند را نخواهند داشت.

ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support