همچنان تورم اجاره بها بالای 40 درصد | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

همچنان تورم اجاره بها بالای 40 درصد

مجله خبری ملکیتا

نویسنده:مجله خبری ملکیتا

1 سال پیش 17575 بازدید
همچنان تورم اجاره بها بالای 40 درصد

به گزارش ملکیتا، جدیدترین گزارش بانک مرکزی از وضعیت <بازار مسکن تهران> نشان دهنده آن است که در مهرماه امسال، حد وسط قیمت هر متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از راه بنگاه های معاملات ملکی،43 میلیون و 724 هزار تومان بوده که این عدد و رقم نسبت به شهریورماه 1.2 درصد و نسبت به مهرماه سال قبل 38.2 درصد زیاد شده است. مهرماه سال قبل، حد وسط قیمت مسکن در تهران متری 31 میلیون و 631 هزار تومان بود و به این طریق لحاظ می شود که در این یک سال حد وسط قیمت مسکن در تهران بیشتر از 12میلیون تومان زیاد شده است.

این گزارش در قسمتی دیگر بیان از آن دارد که معاملات و خرید و فروش آپارتمان های مسکونی در تهران در مهرماه تا 5 هزار و 416 فقره کم شده که از پایین آمدن 10.2 درصدی نسبت به شهریورماه و همینطور پایین آمدن یک درصدی نسبت به مهرماه سال قبل بیان می کند.

به گونه ای دیگر می توان بیان کرد که بازار مسکن تهران نسبت به سال قبل تفاوت زیادی نداشته است.

در مناطق ارزان تر تهران تورم بالاتر مسکن 

طبق این بررسی ها  بیشترین حد وسط قیمت هر مترمربع آپارتمان در منطقه های 22گانه تهران در مهرماه به بیش از 88 میلیون و 300هزار تومان رسیده که این رقم در مهرماه سال قبل 69 میلیون و700هزار تومان بوده است.کمترین حد وسط قیمت مسکن در تهران مابین دو بازه زمانی مهرماه سال قبل و امسال،بیان از تورم 40.7 درصدی برای مسکن های ارزان و در قبال تورم کمتر یعنی 26.8 درصدی برای مسکن های گران تر است.

اجاره بها تورم داشت و صعودی شد

در قسمتی دیگر گزارش بانک مرکزی، به دگرگونی ها و تحولات اجاره بهای مسکن تهران و کل مناطق شهری اشاره کرده است. بر همین اساس، مشخصه ی کرایه مسکن اجاره ای در تهران در مهرماه امسال نسبت به مهرماه سال قبل ،4.9 درصد زیاد شده است.

اما در شهریور ماه این میزان شاخص به همین مقدار بود. در مناطق شهری کشور گزارش ذکر شده از رشد 46.8 درصدی اجاره بها بیان می کند که این رقم بین مهرماه و شهریورماه تغییری نکرده و ثابت مانده است. ثابت ماندن رشد قیمت اجاره بها در دو ماه اخیر در شرایطی رخ می دهد که در دو ماه گذشته از آن یعنی مردادماه و شهریورماه روندی کاهنده را گذرانده بود. با توجه به این آمارهای تورمی مرکز آمار در مهرماه،این کالا با سهم 30درصدی از سبد هزینه خانوار،تورم ماهانه بالای 6 درصد داشته است،این سوال به وجود می آید که آیا تورم اجاره بها دوباره امکان افزایش قیمت دارد؟

ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support