قیمت مسکن امروز12 آبان 1401/آیا قیمت ها جای تخفیف دارد؟ | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

قیمت مسکن امروز12 آبان 1401/آیا قیمت ها جای تخفیف دارد؟

مجله خبری ملکیتا

نویسنده:مجله خبری ملکیتا

1 سال پیش 22101 بازدید
قیمت مسکن امروز12 آبان 1401/آیا قیمت ها جای تخفیف دارد؟

به گزارش ملکیتا، قیمت مسکن 12 آبان 1401 بیانگر این است که حد وسط قیمت در معاملات ماه قبل کمی زیاد شده است.

با وجود اینکه بر مبنای جدیدترین گزارش رسمی از تحولات بازار مسکن،میانگین قیمت مسکن در خرید و فروش های مهرماه رشد جزئی یک درصدی داشته است، اما تحقیق فایل های ارائه شده به بازار و مقایسه قیمت های پیشنهادی با قیمت های پایانی در معاملات نشان می دهد همچنان در اغلب موارد ((جای تخفیف)) در قیمت های پیشنهادی اعلامی از سمت فروشنده ها مد نظر گرفته شده است.

 

قیمت مسکن جای تخفیف دارد؟

به گفته ی واسطه های ملکی فقط دو دسته از فروشنده های بازار مسکن هستند که قیمت مسکن اعلامی آنها امکان تخفیف ندارد؛ اما در بقیه موارد قیمت ها بیشتر از میانگین رایج در معاملات اعلام شده است و امکان تخفیف وجود دارد.

یک دسته از فروشنده هایی که قیمت ملک فروشی خود را در کف قابل قبول اعلام کرده اند و به همین دلیل حاظر نیستند کمترین انعطافی در مقابل تقاضای تخفیف متقاضی خرید نشان دهند، که با توجه به نیاز آنی به پول برای تسویه کردن خرید ملکی جایگزین خود، فرصتی برای ارزیابی قیمتی بازار با شروع رقم اعلامی از سطوح بالاتر از حد رایج ندارند.

دسته ی دوم فروشندگانی که قیمت اعلامی آنها به اصطلاح ((مقطوع)) است، کسانی هستند که آپارتمان های آنها دو یا چند ویژگی ممتاز را با هم دارد. برای مثال یکی از فایل های موجود در بازار آپارتمان های زیر 70متر مربع،واحد بسیار زیبا و خوش نقشه ای است که در صورت متراژ حداقلی که برای خریداران مزیت قیمتی دارد، از امکاناتی مثل نور از دو سمت،تراس،دو اتاق خواب و سالن به گونه است یکپارچه و اتاق خواب ها هم امکان قرار گفتن تختخواب هم دارد.

مالکان واحد هایی با این شرایط با توجه به اینکه درجریان هستند در شرایط عرضه حداقلی، آپارتمان های مشابه و با این شرایط در فایل های موجود کم است، قیمت های اعلامی را در در سقف ممکن و به عنوان ((مقطوع)) اعلام می کنند. در این صورت در سایر فایل های موجود بازار، اغلب جا برای چانه زنی و تخفیف گرفتن گاهی تا حدود پنج درصد نیز وجود دارد.

آمار و ارقام گویای یک جهت شدن تقاضای خرید نسبت به رشد قیمت ها در بازار مسکن شهر تهران است.مهرماه 1394حد وسط قیمت هر متر مسکن در تهران 3.9 میلیون تومان بود که مهرماه 1401 طبق گزارش بانک مرکزی به 43.7 میلیون تومان و برپایه اعلام مرکز آمار به 46.4 میلیون تومان رسیده اما تغییر خوبی در کم شدن یا زیاد شدن درصد تقاضا برای واحدهای لوکس و با متراژ بزرگ به وجود نیامده است. این واحدها گر چه به منظور سکونت،چه به منظور سرمایه گذاری خریداری شوند جایگاه خود را همچنان در بازار مسکن دارند.

اگر مشخصه بانک مرکزی را ملاک قرار بدهیم قیمت خانه در تهران در مقایسه با هفت سال گذشته تقریبی 11 برابر شده است. به طور مثال اگر آن زمان آپارتمان حدود یک میلیارد تومانی، لوکس و نیمه لوکس محسوب می شده الان این عنوان به آپارتمان های بالای 10میلیارد تومان رسیده است.

مهرماه سال جاری سهم آپارتمان های با قیمت بالای 10میلیارد تومان از کل معاملات پایتخت 7.5 درصد بود؛در صورتی که هفت سال پیش واحدهای لوکسی که قیمت آنها بالای 980میلیون تومان بود سهم 4.4 درصدی از معاملات مسکن پایتخت داشتند.

 

ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support