آیا با شرایط فعلی امکان خانه دار شدن مردم وجود دارد؟ | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

آیا با شرایط فعلی امکان خانه دار شدن مردم وجود دارد؟

مجله خبری ملکیتا

نویسنده:مجله خبری ملکیتا

1 سال پیش 22401 بازدید
آیا با شرایط فعلی امکان خانه دار شدن مردم وجود دارد؟

فرشید پور حاجت در بیان با ایسنا، در جواب به این سوال که در شرایط فعلی اقتصادی کشور و با توجه به قیمت بالای خانه، آیا مردم توان خانه دار شدن دارند؟بیان کرد: در بیشتر کشورهای دنیا بیش از 60 درصد از هزینه تمام شده مسکن از راه اعتبارات تسهیلات بانکی تامین اعتبار می شود در حالی که چنین اتفاقی در کشور رخ نمی دهد.

وی بیان کرد با اینکه متوسط قیمت مسکن در شهری مثل تهران از متری 44 میلیون تومان عبور کرده است،اضافه کرد: تسهیلات بانکی در شهرهای مثل تهران 400 میلیون تومان است و این نشان دهنده آن است که دسترسی تسهیلات بانکی تقریبا نقشی در تامین اعتبار ساخت مسکن و خانه دار شدن مردم انجام نمی دهد.

این کارشناس بازار مسکن گفت: قدرت توانایی مردم به مسکن و خانه دار شدن با توجه به شرایط فعلی اقتصادی در کشور و همچنین بازار مسکن به شدت دچار آسیب و چالش شده و خرید مسکن باری مردم تقریبا امکان پذیر نیست و یابه سختی امکان  پذیر است.

پورحاجت اضافه کرد: درهمه نقاط کشور شرایط بسیار سختی برای خانه دار شدن وجود دارد و همین مسأله ناشی از نداشتن برنامه ریزی صحیح در حوزه مسکن طی سالیان اخیر است. نداشتن تحقق برنامه های دولت برای تولید مسکن در کشور و زیاد بودن هزینه های ساخت و ساز از مهمترین دلایل این مسأله است.

او با بیان اینکه در طرح جهش تولید فقط حدود 320 هزار نفر از مردم توانسته اند قسط اول یا دوم خود را به حساب دولت واریز کنند، ادامه داد: وقتی مردم نم توانند در طرح جهش تولید که بخش عمده هزینه خرید یک واحد مسکونی با تسهیلات پرداخت می شود، شرکت کننده اساساً برای خرید خانه هایی با شرایط دشوارتر با مشکلات جدی تری روبه رو هستند.

عضو هیات مدیره کانون سراسری انبوه سازان کشور گفت: آنچه روشن است مردم توان تامین منابع مالی برای خرید خانه را در شرایط فعلی اقتصاد ندارند وبا شرایطی بسیار دشوار و سخت در این حیطه روبه رو هستند.

پورحاجت بیان کرد:شرایط خوبی در حوزه خرید مسکن در کشور وجود ندارد. همچنین شرایط بخش خصوصی و فعال در این حوزه در حال حاضر اصلاً پسندیده نیست و همه این عوامل در کنار هزینه های بالای تولید و میزان پایین تسهیلات تعلق گرفته به ساخت و ساز مسکن از دیگر عواملی است که باعث شده است تولید مسکن در کشور کم شود و از این طریق خرید خانه بسیار سخت شود.

او ادامه داد: تسهیلاتی که برای ساخت یک واحد مسکونی اختصاص می یابد با واقعیت های بازار مسکن همخوانی ندارد و این مسأله سبب می شود که اگر شخصی بخواهد برای خود یک خانه بسازد با مشکلات بسیار دشواری مواجه شود.

عضو هیات مدیره کانون سراسری انبوه سازان کشور بیان کرد:  جواب این سوال که آیا مردم می توانند در شرایط فعلی خانه بخرند و خانه دار شوند بسیار واضح است که این شرایط بسیار دشواری پیش روی مردم برای خرید خانه است.

 

ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support