تهران و بازار آپارتمان های 30 متری | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

تهران و بازار آپارتمان های 30 متری

مجله خبری ملکیتا

نویسنده:مجله خبری ملکیتا

1 سال پیش 20253 بازدید
تهران و بازار آپارتمان های 30 متری

به گزارش ایسنا،  ضوابط ساخت و ساز اجازه ساخت واحدهای با متراژ حداقل 35 متری را به سازنده ها داده اما عملا کمتر کسی نسبت به ساخت یا خرید این واحدها علاقه نشان می دهد. بر پایه ی همین در شهر تهران آپارتمان های30 تا 40 متر تعدادشان چندان زیاد نیست  و سهم این واحدها از معاملات مسکن در مهرماه 1401فقط 3.4 درصد بوده است.

رشد سنگین قیمت مسکن از سال 1396 به بعد باعث شد تا بعضی مسئولان و کارشناسان برای افزایش توان خرید مسکن،ایده ساخت واحدهای کمتر از 35 متر را ارایه کنند. آخرای سال 1398 زمزمه هایی در خصوص احداث آپارتمان های 25 متری ارایه داده شد که بعداً مسئولان شهری گفتند که از این عدد سوء برداشت شده است.

بعضی کارشناسان، ساخت واحدهای 25 متری را رواج زندگی مجردی بیان کردند. اما کاوه حاجی علی اکبری _ مدیرعامل سابق سازمان نوسازی شهر تهران آخرای سال قبل در این حیطه گفت: در طرح جامع شهر تهران حداقل سرانه زیربنا 17.5 متر مربع است که اگر یک نفر را به عنوان یک خانواده  به رسمیت بشناسیم می تواند در یک خانه 17.5 متری زندگی کند.

 

به گفته حاج علی اکبری، مسکن کوچک مقیاس یک موضوع حل شده است و علت انتقاداتی که آن زمان طرح می شد بی اطلاع بودن از نیاز به این مسئله و ضرورت آن بود. کسی نمی خواهد مردم را به خانه های 20 و 30 متری بفرستد نظر ما این است هر فردی با هر توانایی مالی چه خانه 200 متری و چه خانه 50 متری باید امکان خرید و زندگی در این شهر را داشته باشد.

ساخت واحدهای کمتر از 35 متر برپایه ی طرح تفصیلی ممنوع است.  البته گفته می شود در صورتی که دو طبقه به صورت دوبلکس ساخته شود و به همدیگر راه داشته باشند این ممکن است که کل مساحت هر دو واحد به 35 متر برسد؛ یعنی امکان ساخت 17.5 متر در هر طبقه وجود دارد.

تیرماه سال 1399 بود که در زمان شهرداری پیروز حناچی، توافقی بین وزارت کشور و مدیریت شهری به منظور ساخت آپارتمانهای کوچک طرح شد. ولی بعد از آن شورای شهر و شهردار فعلی علیرضا زاکانی چندان در خصوص موضوع ساخت آپارتمانهای 25 متری خود را وارد نکردند. البته شهرداری تهران اعلام کرد که قصد دارد ساخت سالیانه 180 هزار واحد نهضت ملی مسکن در تهران احداث کند.موضوع ساخت واحدهای استیجاری نیز طرح شد.

در حال حاظر شهرداری برای ساخت واحدهای کمتر از 35 متر مجوز صادر نمی کند. با این حال 3.4 درصد معاملات به آپارتمانهای 30تا 40متر و 0.4 درصد خرید و فروش به واحدهای کمتر از 30 متر تعلق دارد.بررسی ها نشان می دهد عمده واحدهای 30 تا 40 متر کلاً در منطقه 10 و محله هایی همچون جیحون،دامپزشکی،سلسبیل،کارون و نواب واقع شده است.

هر متر مسکن در پایتخت 43.7 میلیون تومان 

روش کاهش نرخ رشد ماهیانه قیمت در بازار مسکن پایتخت که از تیرماه سال جاری شروع شده بود بر پایه گزارش دو متولی ارایه آمار، ادامه پیدا کرد. طبق  اعلام بانک مرکزی میانگین قیمت هر متر خانه در تهران به 43.7 میلیون تومان در هر متر مربع رسید که در مقایسه با ماه گذشته1.2 درصد  نسبت به ماه مشابه قبل 38.2 درصد رشد نشان می دهد. هم چنین مرکز آمار متوسط وزنی قیمت هر متر آپارتمان در تهران را 46.4 میلیون و متوسط حسابی آن را 44.3 میلیون تومان اعلام کرد. تعداد خرید و فروش نیز براساس گزارش بانک مرکزی 5.4 هزار فقره بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه در سال قبل به ترتیب 10.2 و یک درصد کاهش یافته است.

ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support