تکلیف مالیات خانه های لوکس مشخص شد؟ | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

تکلیف مالیات خانه های لوکس مشخص شد؟

مجله خبری ملکیتا

نویسنده:مجله خبری ملکیتا

1 سال پیش 15996 بازدید
تکلیف مالیات خانه های لوکس مشخص شد؟

به گزارش ملکیتا، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور درباره آخرین وضعیت مالیات خانه های لوکس توضیحاتی داد.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در جواب به اینکه براساس گزارش دیوان محاسبات مبلغ مالیات دریافتی از خانه های خالی در سال 1400مساوی صفر بوده، دلیل چیست؟بیان کرد: ما براساس اطلاعات وزارت راه و شهرسازی و سامانه اسکان و املاک، خانه های خالی را شناسایی و مالیات آن ها را بررسی می کنیم.

داوود منظور اضافه کرد: این اطلاعات یک بار تقریبا دی ماه به دست ما رسید که ما براساس این اطلاعات مالیات خانه های خالی را بررسی کردیم، در حالی که در تیرماه وزارت راه و شهرسازی یک دفعه دیگر اطلاعات تازه و جدید را به ما داد که با اطلاعات اولیه تفاوت هایی داشت، بنابراین ما این اطلاعات را اساس محاسبه مالیات خانه های خالی در سال قبل قرار دادیم.

منظور افزود:  طبیعی است که در سال 1400عملاً از خانه های خالی، مالیات دریافت نکرده باشیم، چون پایان سال قبل تکلیف خانه های خالی مشخص شد. یعنی معین شد که کدام یک از خانه ها خالی هستند بدان معنا که مالیات سال قبل را باید در 1401 اخذ کنیم،  بنابراین گزارش دیوان محاسبات کاملاً درست است، چون قرار نبوده ما در سال قبل بابت خانه های خالی مالیاتی دریافت کنیم، ولی در سال جاری به دنبال وصول مالیات این خانه ها هستیم، تا الان مبالغی وصول شده البته تا سقف مالیات های پیش بینی شده فاصله داریم که در حال تکمیل شدن کار هستیم.

او ادامه داد: یکی از مشکلاتی که الان با آن روبه رو هستیم این است که وزارت راه وشهرسازی حتی در تیرماه اطلاعاتی در اختیار ما قرار داد که از سوی کسانی که به عنوان د ارنده خانه های خالی شناخته شده بودند، جهت ایراد و اعتراض قرار گرفت.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور که بیان کرد ما این ایرادات را به وزارت راه و شهرسازی منتقل کردیم، روشن ساخت: براساس اطلاعات ما از اخبار داخلی وزارت راه و شهرسازی که رسمی نیست- وزارت راه و شهرسازی نشان داده که از 520 هزار واحد خانه خالی که به ما اعلام شده، یک قسمتی از خانه ها خالی نبودند یعنی حدود بخشی از رکوردهای اطلاعاتی صحیح نبوده است.

داوود منظور گفت: ما تا اطلاعات را دقیق و کامل نکنیم، به مردم نمی توانیم بابت دریافت مالیاتی که بدهکار نیستند، فشار بیاوریم، در حال حاضر ما موضوع را با وزارت راه و شهرسازی دنبال می کنیم؛  آخرین فهرست اطلاعات آماده شده در مورد خانه های خالی را باید به ما ارائه دهند تا ما برگه های مطالبه ر ا بتوانیم صادر کنیم و مالیات خانه های خالی سال 1400 را وصول کنیم.

منظور درباره میزان دریافت مالیات از خانه های گران قیمت در سال 1400، توضیح داد: ما سال قبل بانک اطلاعاتی مناسبی در اختیار نداشتیم که در سال جاری خوشبختانه با همکاری شهرداری ها، وزارت راه و شهرسازی و سازمان ثبت املاک توانستیم اطلاعات بسیار ارزشمند و به روزی را دریافت کنیم هم اکنون در حال محاسبه مالیات خانه های با قیمت گران برای سال 1401هستیم و تا یک تا 2 ماه پیش رو این مالیات ها مشخص و برگه تشخیص صادر می شود و به اطلاع مردم می رسد.

 

ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support