ساخت 1.5 میلیون واحد مسکن ملی کلید خورد | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

ساخت 1.5 میلیون واحد مسکن ملی کلید خورد

مجله خبری ملکیتا

نویسنده:مجله خبری ملکیتا

1 سال پیش 17264 بازدید
ساخت 1.5 میلیون واحد مسکن ملی کلید خورد

به گزارش ملکیتا، وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه چهار میلیون مسکن در این دولت قرار است ساخته شود،بیان کرد: تا امروز بر اساس برنامه ریزی 1.5میلیون واحد در دست اجرا داریم و امیدوار هستیم تا پایان سال جاری به دو میلیون واحد برسد.

رستم قاسمی در آئین شروع ساخت 40 هزار و 64 واحد نهضت ملی مسکن فارس که به صورت نمادین از روستای کرونی شیراز به عنوان محل اجرای طرح نهضت ملی مسکن شروع شد با بیان اینکه بالای 70درصد سبد درآمد خانوار برای مسکن هزینه می شود، بازگو کرد: در حال حاضر شرایط خوبی برای مسکن در کشور نداریم و باید جهش خوبی در این حوزه داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: در شهرها کار بزرگی که در دولت نهم و دهم در حوزه ساخت مسکن مهر انجام شد که هنوز 220 هزار واحد از آن ها به جای مانده است که باید قسمت عمده ای از این واحدها تا آخر امسال احداث و تحویل داده شود.

قاسمی به این موضوع اشاره کرد که قرار است در این دولت چهارمیلیون مسکن ساخته شود وتا امروز بر پایه برنامه ریزی 1/5میلیون واحد در دست اجرا داریم که امیدوار هستیم تا پایان سال جاری به دو میلیون واحد برسد.

وزیر راه و شهرسازی روشن ساخت:استان فارس یک عقب ماندگی در حوزه مسکن داشت که با حضور استاندار فارس این مشکلات بررسی و حرکت خوبی در این راستا آغاز شد و امروز شاهد کلنگ زنی بیش از 40 هزار واحد هستیم.

قاسمی بیان کرد:شرایط اجاره بهاء سال جاری مردم را اذیت کرده و باید عرضه را اضافه و مسکن را تولید تا اجاره ها کاهش یابد.

او بیان کرد: سیاست ما این است که در شهرهایی که زمین داریم به صورت ویلایی به مردم هم وام می دهیم تا مسکن ها را کم کم بسازند.سیاست ما این است در هر جایی که باشد حداقل باید یک طبقه به مردم تحویل دهیم تا تمام نیاز های خود را برطرف کنند.

وزیر راه و شهرسازی به موضوع ساخت مسکن در منطقه پارک بمو بیان کرد: که با جلساتی که در هیئت دولت برگزار شد و آنجایی که هیچ حیات وحشی نیست و نیاز مردم برای ساخت مسکن است به خود مالک ها و افرادی که زمین دارند تسهیلات و وام صدور پروانه داده می شود که مسکن بسازد و عرضه زیاد شود.

قاسمی ادامه داد: دربخش راه تلاش می شود تا آزاد راه شیراز _اصفهان امسال در شش قطعه را زیر بار ترافیکی ببریم و ادامه آن نیز با وزارت دفاع قرارداد بسته ایم. همچنین در بحث راه آهن نیز مصوبه ای به وزارت راه و شهرسازی داده است که بحث کریدورها و راه آهن کشور ساماندهی و تقویت شود، چونکه 14 هزار کیلومتر راه آهن درایم اما کریدور های اصلی وصل نیست و به دنبال تعیین وقت برای بخش هوایی و ناوگان ریلی کشور هستیم. در چندماه اخیر با دیپلماسی اقتصادی و ترانزیتی که انجام شد برای اولین دفعه قطارهای روسی در بندر شهید رجایی پهلو می گیرد.

قاسمی اعلام کرد: وضعیت ناوگان هوایی ما خوب نیست و همچنین عمر ناوگان قطار و لوکوموتیوها طولانی است که در این مورد نوسازی و قرارداد جدید بسته شده است.

ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support