تعلل دستگاه ها در تخصیص اراضی خود به مسکن ملی | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

تعلل دستگاه ها در تخصیص اراضی خود به مسکن ملی

مجله خبری ملکیتا

نویسنده:مجله خبری ملکیتا

1 سال پیش 19879 بازدید
تعلل دستگاه ها در تخصیص اراضی خود به مسکن ملی

به گزارش ملکیتا، طرح نهضت ملی مسکن یکی از مهم ترین پروژه هایی است که دولت در دستور کار خود قرار داده است. تامین اراضی یکی از مهمترین نیازها برای ساخت این پروژه ها است و قبل از این دولت اعلام کرده بود که باید تمامی دستگاه ها اراضی مازاد خود را در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهند. این طرح در چارچوب طرح جهش تولید به تصویب رسیده بود.

با توجه به آنکه دستگاه ها در این بخش همکاری نکردن در شهریورماه رئیس جمهور در جلسه شورای عالی مسکن بیان کرده بود که باید تمامی دستگاه های اراضی مازاد خود را در اختیار دستگاه ها قرار دهند و در صورت سرپیچی اسناد این اراضی از روش ثبت اسناد و املاک به نام وزارت راه و شهرسازی می خورد. بعد از این جلسه تعدادی از دستگاه ها مثل جهاد کشاورزی ودانشگاه ها اراضی خود را در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار داده اند.

تقی رضایی معاون املاک و حقوق سازمان ملی زمین و مسکن اعلام کرد: سند نیمی از زمین های مازاد دستگاه های دولتی به وزارت راه و شهرسازی منتقل شد.

رضایی گفت: برای ثبت سند 50 درصد دیگر زمین های مازاد هم پیگیری ها ادامه دارد.

معاون حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن بیان کرد: بیش از 6 هزار هکتار زمین دولتی را وزارت راه و شهر سازی شناسایی کرده است تا کنون سند حدود 50 درصد آنهابه نام وزارت راه و شهرسازی ثبت شده است.

به بیانات رضایی استان های ایلام،البرز و اصفهان به ترتیب بیشترین واگذاری های زمین دستگاه های دولتی را به خود اختصاص دادند.

او اضافه کرد: تا دو ماه پیش رو سند همه 6 هزار هکتاری که شناسایی شده است صادر می شود. بر پایه ی این گزارش چند وقت پیش هم رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی بیان کرده بود:  تعدادی از دستگاه ها هنوز اراضی خود را اختصاص نداده اند اما بعضی از دستگاه ها که اراضی قابل مسکونی را ارائه داده اند در قالب قراردادی برای کارکنان این دستگاه ها ساخته خواهد شد.

بر پایه این گزارش تا کنون یکی از اصلی ترین نیازهای دولت برای ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن تامین اراضی است که تا کنون برای یک و نیم میلیون واحد مسکونی تامین شده است. با توجه به آنکه باید تا 3 سال آینده 4 میلیون واحد مسکونی باید ساخته شود بنابراین باید اراضی این واحدها به صورت کامل تامین شود تا رویه ی ساخت واحد ها سریعتر شود.

ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support