قیمت مصالح ساختمانی در آبان ماه/ علت اینکه بازار نهاده های ساختمانی کساد شده چیست؟ | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

قیمت مصالح ساختمانی در آبان ماه/ علت اینکه بازار نهاده های ساختمانی کساد شده چیست؟

مجله خبری ملکیتا

نویسنده:مجله خبری ملکیتا

1 سال پیش 17924 بازدید
قیمت مصالح ساختمانی در آبان ماه/ علت اینکه بازار نهاده های ساختمانی کساد شده چیست؟

به گزارش ملکیتا، تولید و فروش مصالح ساختمانی طی ماه های اخیر با کساد مواجه شد. کسادی که گزارش های رسمی دولت هم آن را تائید می کنند.

اخیراً مرکز آمار ایران گزارشی که منتشر کرد که نشان می دهد در تابستان 1401 تورم نهاده های ساختمانی تهران نسبت به بهار سال جاری3/4 درصد کاهش داشت. این بدان معناست که مصالح ساختمانی در دومین فصل سال جاری به طور میانگین3/4 درصد ارزانتر از سه ماه ابتدایی سال به دست مصرف کننده رسیده است.

این در صورتی است که طبق تجربه سالیان گذشته معمولاً تابستان دوره رونق این محصولات نامیده می شود. با توجه به وعده دولت مبنی بر تولید چهار میلیون مسکن انتظار می رفت،سال جاری مصالح ساختمانی پررونق تر از سال های قبل باشد، اما انفعال وزارت راه و شهرسازی کسادی بی سابقه را بر این بازار حاکم کرد.

در این میان با توجه به کساد تورمی حاکم بر بازار، سازندگان مسکن هم دست از تولید کشیده اند تا تولیدکنندگان مصالح ساختمانی هیچ بازاری برای عرضه و فروش نداشته باشند.

فهرست قیمت مصالح ساختمانی 

تحقیقات ملکیتا از قیمت مصالح ساختمانی در روز 23 آبان ماه 1401 نیز بر کساد موجود بر بازار و ثبات قیمت ها صحه می گذارد. فروشندگان حتی با رویارویی با مصرف کنندگان قطعی حاضر به ارائه تخفیف های ویژه هستند.

در حال حاضر قیمت هر متر مربع کاشی یا سرامیک در محدوده 13 هزار و 750 تومان است. کف پوش و دیوارپوش از 71 هزار تا 295 هزار تومان در هر متر مربع عرضه می شود. بلوک نیز از 720هزار تا یک میلیون و 640 هزار قیمت دارد.

آجر از 1750 هر عدد تا 35 هزار بر هر عدد قیمت دارد و متوسط قیمت آن 10هزار و 500 برای هر عدد است و متوسط قیمت انواع آجر نسوز نما هم 4 هزار و 200 برای هر مترمربع برآورد می شود.

قیمت انواع سنگ تزیینی ساختمان از 200هزار تا 600 هزار تومان برای هر قطعه متغیر است و متوسط قیمت آن به 393 هزار و 500 برای هر سنگ می رسد.

بهای هر پاکت سیمان از 32 هزار تا 80 هزار تومان متغیر است.

در گروه آهن آلات ساختمانی نیز ورق استیل یک میلیون و 875 هزار، پروفیل 69 هزار و 138، مسلگرد28 هزار و 500، تیرآهن 14سبک دو میلیون و 750هزار قیمت دارند.

در انواع شن و ماسه و شن نخودی 115 هزار، ماسه کفی 135 هزار، مخلوط ماسه ماسه طبیعی شسته، ماسه شکسته و شن شکسته 185 هزار، انواع شن 50 هزار،انواع ماسه شسته 92 هزار و 500، شن نخودی 147هزار و شن بادامی 140هزار تومان قیمت دارد.

بهای هر کیلو گچ 8800تومان و بهای انواع ملات پودر سنگ از 45 هزار و 780 تا 570هزار تومان متفاوت است.

ارزانی برآمده از کساد مسکن 

کاهش 3/4درصدی قیمت انواع مصالح ساختمانی در تابستان نسبت به بهار امسال برآمده از رکود حاکم بر بازار ساخت و ساز کشور به طور ویژه ساختمان های مسکونی است.

هم پای این کساد پروژه های دولتی ساخت مسکن نیز با چالش های همیشگی مثل تامین نشدن منابع و اختصاص نیافتن زمین های مناسب روبروست و در آخر، نتیجه نمی تواند گشایشی در بازار مسکن و بازارهای زیر مجموعه آن ایجاد کند.

ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support