در پاییز معاملات مسکن نصف شد | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

در پاییز معاملات مسکن نصف شد

مجله خبری ملکیتا

نویسنده:مجله خبری ملکیتا

1 سال پیش 17322 بازدید
در پاییز معاملات مسکن نصف شد

به گزارش ملکیتا، روند ماهانه ورود نقدینگی به بازار مسکن پایتخت از سال 95 تا پایان مهرماه امسال بررسی شده که مقایسه این روند برابر سازی آن با قیمت تورم نشان می دهد که به طور سنتی فروردین و مهرماه هر سال،بازار مسکن با افت ورود نقدینگی مواجه شده است.

محاسبات بانک مرکزی نشان می دهد ارزش معاملات مسکن در ابتدای پاییز سال جاری نسبت به آخر بهار تقریباً نصف شده است. آماری که از کاهش ورودی پول به بازار ملک حکایت دارد. اما یک روش دیگر برای مشاهده فشار نقدینگی به بازار مسکن برابری اعداد با تورم است. اگر ارزش خرید و فروش های انجام شده در بازار مسکن پایتخت را از فروردین 95 به بعد، میلیارد تومان است.بر پایه قیمت های 1401برابری کنیم رقم حاصل شده به طور متوسط 27 هزار و700میلیارد تومان است.

 از سال 1395 به طور سنتی ورود نقدینگی به بازار مسکن در ماه های فروردین و مهر با یک افت روبه رو بوده است.تنها استثناء هم سال 1399بوده که با توجه به زیاد شدن شدید سرعت پول از اول سال و رشد قیمت در بیشتر بازار ها،  بازار مسکن در مهرماه هم بی نصیب نمانده است.

با این حساب بعضی کارشناسان اعتقاد دارند،رفتار مهرماه یک رفتار سنتی است واین ماه های بعد است که تصویر واضح تری از جذابیت بازار مسکن برای سرمایه گذاران را نشان می دهد.

بعضی فکر می کنند پول های زیاد در بازارهای رقیب مثل بورس در ادامه سال به بازار مسکن وارد شوند.اما بهم خوردن نسبت دلار در بازارهای ارز مرزی با بازار تهران نشانه عطش خروج سرمایه است.

اگر این عطش ادامه پیدا کند مسکن هم از همان ابتدای پاییز به خواب زمستانی رفته است.

ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support