وزارت صنعت، معدن، تجارت پشت مسکن ملی را خالی کرد. | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

وزارت صنعت، معدن، تجارت پشت مسکن ملی را خالی کرد.

مجله خبری ملکیتا

نویسنده:مجله خبری ملکیتا

1 سال پیش 19305 بازدید
وزارت صنعت، معدن، تجارت پشت مسکن ملی را خالی کرد.

به گزارش ملکیتا، رییس انجمن انبوه سازان استان تهران گفت: در یک سال و سه ماه قبل با گونه ای از دست دادن زمان در طرح نهضت ملی مسکن روبه رو شدیم؛ به پیشنهادات سازندگان نیز برای تأمین منابع مالی این پروژه توجه نشد وما نتوانستیم با مسئولان دور یک میز بشینیم وصحبت کنیم.

به نقل از ایسنا، ایرج رهبر بازگو کرد: در هر وزارتخانه ای طبیعتاً وقتی وزیری سرکار می آید از از موقع ورود باید برنامه ی اجرایی مطابق قوانین مصوب و تکلیفی که دولت بر  عهده ی او گذاشته ارایه دهد. انتظار این است  که از نظر کارشناسان استفاده کند. اما متاسفانه در بیش از یک سال قبل نه برنامه چندانی برای اجرای طرح جهش تولیدو تأمین مسکن در این وزارتخانه وجود داشت و نه از نظرات کارشناسی استفاده شد.

به صنعت ساختمان چین و ترکیه اعتقاد داشتند

او اضافه کرد: وزارت راه و شهرسازی مدت ها طول کشید تا برنامه بدهد. بعد از تصویب قانون جهش تولید و تأمین مسکن در مردادماه 1400با هدف ساخت سالیانه یک میلیون مسکن، مدت ها طول کشید تا وزارت راه و شهرسازی تیم مدیریتی خود را بشناسد. زمانی که گذشت، گفتند سالیانه یک میلیون خانه را نمی توانیم بسازیم و در چهار سال چهار میلیون واحد می سازیم . بعد از حدود یک سال گفتند به مردم زمین می دهیم تا خودشان خانه های یک طبقه بسازند. در صورتی که زمین کافی برای این ایده ی تازه وجود ندارد.

رییس انجمن انبوه سازان استان تهران خاطرنشان کرد: وزیر راه و شهرسازی خیلی به استفاده از نیروهای خارجی در زمینه مسکن اعتقاد داشت و می گفت باید از فعالان صنعت ساختمان در چین و ترکیه کمک بگیریم . در حالی که توان اجرایی در داخل کشور وجود دارد و فقط دولت باید از آنها پشتیبانی کند و شرایط را آسان کند.

رهبر، مهم ترین پاشنه آشیل طرح نهضت ملی مسکن را نبود منابع مالی دانست  و گفت : معلوم بود که نمی توان روی آورده تقاضاکنندگان حساب کرد. سیستم بانکی هم عملاً منابع چندانی به این طرح اختصاص نداد. انبوه سازان در این شرایط اعلام کردند که حاضرند سرمایه و توان فنی خود را به اجرای پروژه نهضت ملی مسکن اختصاص دهند اما توجهی نشد.این که در بدنه وزارتخانه مشاوره های اشتباه به مسئولان داده می شد یا مسأله ی دیگری بود،ما اطلاع نداریم.

او با اشاره به رشد قیمت نهاده های ساختمانی یاد آوری کرد: حدود دوسال قبل که طرح مسکن ملی شروع شده و بعد با نهضت ملی مسکن تلفیق شد به علت بهانه تراشی ها در اجرا، نهاده های ساختمانی دچار رشد قیمت شد.

میلگرد از کیلویی 4000 تومان به 20 هزار تومان رسید و سیمان نیز که پاکتی 17 هزار تومان بود به بالای 50هزار تومان و اخیر به حدود 70 هزار تومان رسیده است.

رییس انجمن انبوه سازان استان تهران گفت: قرار بود تعالی با وزارت صمت صورت گیرد تا مصالح ساختمانی دارای ثبات قیمتی شود. موضوع کارت مصالح ساختمانی به سازندگان یا خرید مستقیم از کارخانجات ارائه شد که هیچ کدام اجرا نشد.به جای آن مصالح وارد بورس شد. ماهیت بورس، سودآوری است و در این فرآیند مصالح ساختمانی با زیاد شدن قمت روبه رو می شود.

به گفته رهبر  کارخانه های تولید نهاده های ساختمانی انرژی ارزان قیمت دریافت می کنند و به همین دلیل باید مصالح را با قیمت معقولی به قسمت ساخت و ساز بدهند. این انرژی که آنها استفاده می کنند برای همه مردم است و باید به تأمین مسکن اقشار نیازمند کمک کنند.

او گفت: امیدوار هستیم هر کس مسئولیت وزارت راه و شهرسازی را بر عهده می گیرد به رفع این موانع رسیدگی کند و امید داریم با آمدن وزیر جدید راه و شهرسازی تمام کارها و برنامه ها روی غلتک بیفتد.

بنابراین گزارش، روز گذشته یکم آذرماه 1401 سید ابراهیم رییسی، رئیس جمهوری با استعفای رستم قاسمی ،وزیر راه و شهرسازی، به دلیل آن چه تشدید بیماری وزیر اعلام شده، موافقت کرد و شهریار افندی زاده به عنوان سرپرست وزارتخانه منصوب شد.

 

ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support