مصوبه مسکن دولتی کم تراکم ابلاغ شد. | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

مصوبه مسکن دولتی کم تراکم ابلاغ شد.

مجله خبری ملکیتا

نویسنده:مجله خبری ملکیتا

1 سال پیش 21991 بازدید
مصوبه مسکن دولتی کم تراکم ابلاغ شد.

به گزارش ملکیتا، شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استانداران 31 استان کشور مصوبه شورا را درباره سیاست های کلی دولت مبنی بر کم شدن تراکم ناخالص واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن ابلاغ کرد.

در متن مصوبه آمده است: شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ 21 شهریور 1401 خود، پیرو مباحث مرتبط به تامین اراضی مورد نیاز نهضت ملی مسکن و در ذیل سیاست های کلی دولت مبنی بر کاهش تراکم ناخالص شهرها و احداث واحد مسکونی در کمترین تراکم ساختمانی ممکن، بنا بر تأکید وزیر و رئیس شورای عالی به گونه ی زیر تصمیم خود را بیان کرد:

1- در شهرهایی که الگوی تراکمی پهنه تراکمی غالب شهر بر پایه طرح مصوب ملاک عمل قطعات ویلایی یک و دو طبقه است،در حالی که محدودیت زمین دولتی وجود ندارد و امکان تأمین زیرساخت وجود دارد،واحد های مربوط به نهضت ملی مسکن به گونه ی قطعات مستقل حیاط دار یک یا دو طبقه احداث شود.

2- در بقیه ی شهر های کشور که متوسط تراکم ساختمانی شهر بیشتر از دو طبقه است،احداث بنا در مجتمع های مسکونی مرتبط به نهضت ملی مسکن وفق تراکم ساختمانی پهنه تراکمی غالب شهر بر پایه ی طرح مصوب ملاک عمل صورت پذیرد.

با توجه به ضوابط اعلام شده در این مصوبه و قانون و شرایط تعیین شده یرای ساخت مسکن دولتی کم تراکم در زمینه طرح نهضت ملی مسکن، به نظر می رسد عمده این واحدها در شهرهای کوچک قابلیت احداث خواهد داشت. چون که به علت کمبود زمین در کلان شهرها و شهرهای بزرگ،تراکم ساختمانی در پهنه های تراکمی این شهرها، بیش از یک و دو طبقه است.

ولی بر پایه این مصوبه،در شهرهایی که ضوابط شهرسازی بر مبنای ساخت واحدهای مسکونی یک و دو طبقه قرار دارد و محدودیت زمین دولتی وجود ندارد، ساخت مسکن کم تراکم در دستور کار قرار می گیرد. از طرفی دیگر در این مصوبه و قانون یکی از مهمترین شروط برای ساخت مسکن کم تراکم، فراهم بودن امکانات و زیر ساخت های شهری بیان شده است.

ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support