شهرداری و پس گرفتن بیش از 30 خانه/مسئول تخلیه املاک حراست است. | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

شهرداری و پس گرفتن بیش از 30 خانه/مسئول تخلیه املاک حراست است.

مجله خبری ملکیتا

نویسنده:مجله خبری ملکیتا

1 سال پیش 15363 بازدید
شهرداری و پس گرفتن بیش از 30 خانه/مسئول تخلیه املاک حراست است.

چندی پیش بود که میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران در جریان تحقیق حسابرسی از یکی از مناطق در صحن شورای شهر تهران از واگذاری خانه های شهرداری تهران به عده ای از افراد خبر داد.

او اعلام کرد که در حسابرسی هایی که شورای شهر از مناطق 22 گانه انجا داده است شاهد یک رویه و تخلفی از طرف شهرداری تهران در دوره های قبل هستیم که این حسابرسی ارتباط دارد با سال 96 تا 99 و در این حسابرسی املاکی از طرف شهرداری تهران بدون مصوبه شورای اسلامی شهر تهران به نهادها اشخاص و افرادی واگذار شده است.

واگذاری املاک متعلق به دوره های قبل است 

پس از این اظهارات مظفر بود که شهردار تهران اعلام کرد این موضوع ارتباطی به دوره ششم مدیریت شهری ندارد و مرتبط با قبل است.

همچنین شهردار تهران صراحتاً اعلام کرد که تعدادی از املاکی که در دوره های گذشته مدیریت شهری به عده ای خاص واگذار شده اند را پس گرفته ایم و برایمان تفاوت ندارد چه کسانی در این خانه ها ساکن هستند. 

اما مطابق با قانون خانه های شهرداری تهران به دو دسته تقسیم می شوند یک دسته املاک آنهایی هستند که به مجموعه های مختلف واگذار شده اند و درحال بهره برداری هستند برای مثال فردی آن را به عنوان خانه خود را دارند و با تصویب شورای پایتخت این املاک که به مجموعه یا مؤسسه های مختلفی واگذار شده اند.

خانه هایی که افراد خاص آنها را در زمان های دور در اختیار گرفته بودند و در آنجا ساکن شدند برای اعضای شورای شهر و شهروندان تبدیل به سوال شده است و آنها خواستار این هستند که هر چه سریع تر وضعیت آنها مشخص و به شهر و شهروندان تحویل داده شود.

علاوه بر تحقیق وضعیت این خانه ها توسط شهرداری تهران دستگاه قضا نیز به دنبال چرایی واگذاری این خانه ها در دوره های قبل و از پس آنها است.

فهرست املاکی که از سوی اشخاص تصرف شده اند در اختیار دادگستری قرار گیرد

اول آذرماه، علی القاصی رئیس کل دادگستری پایتخت در دیدار با زاکانی به موضوع املاک شهرداری اشاره کرده بود و گفته بود: شهرداری در قبال این املاک مسئول است و خوشبختانه مدیریت شهری این اراده را دارد که اقدامات لازم را در جهت استیفای حقوق بیت المال انجام دهد .

او در همین زمینه از شهرداری تهران خواست تا فهرست املاکی که از طرف اشخاص تصرف شده اند، تهیه و در اختیار دادگستری کل استان تهران قرار دهند تا بعد از اعلام به واحد قضائی مربوطه، به طور ویژه تحت پیگیری قرار گیرد.

لیست خانه هایی که افراد در آنها نشسته اند در دست حراست شهرداری است

علیرضا زاکانی شهردار پایتخت گفت با بازپس گیری املاک شهرداری تهران از افرادی خاص گفت:  لیست خانه هایی که افراد به هر دلیلی در آنها نشسته اند در دست حراست شهرداری است.

او با تأکید بر اینکه حراست شهرداری متولی پیگیری تخلیه خانه ها است بیان کرد: سازمان املاک مالک اصلی خانه ها و عامل تخلیه سازمان حراست است زیرا در قسمتی از این خانه ها پرسنل ساکن هستند.

زاکانی آشکار کرد: آن دسته از خانه هایی که حراست  بتواند راتخلیه می کند برای آنهایی که نتوانند حکم قضائی گرفته می شود.

شهردار پایتخت با اشاره به تخلیه خانه ها بیان کرد: حراست شروع به تخلیه خانه ها کرده و کار تخلیه شروع شده است چون شهرداری  با کسی تعارف ندارد و بیشتر از 30 خانه خالی شده است.

 

ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support