سایه رکود سنگین بر بازار مسکن/ بنگاه ها سوت و کورند! | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

سایه رکود سنگین بر بازار مسکن/ بنگاه ها سوت و کورند!

مجله خبری ملکیتا

نویسنده:مجله خبری ملکیتا

1 سال پیش 16951 بازدید
سایه رکود سنگین بر بازار مسکن/ بنگاه ها سوت و کورند!

به گزارش ملکیتا، سایه کسادی و رکود هنوز بر بازار مسکن سنگینی می کند. مشاوران املاک از کسادی خرید و فروش ها و ثبات نسبی قیمت ها می گویند. با این حال به نظر می رسد در بعضی مناطق جنوبی تهران قیمت ها کمی تغییر کرده است.واسطه های ملکی در جنوب تهران می گویند که با وجود کسادی بازار، فروشندگان حاضر به کم شدن قیمت نیستند و حتی بعضی از مالکان تحت تأثیر انتظارات تورمی، نرخ ها را بالا می برند.

با گذشت هشت روز از آذرماه هنوز گزارش رسمی تحولات آبان ماه بازار مسکن شهر تهران از سوی مرکز آمار و بانک مرکزی ارایه نشده است. به نظر می رسد نرخ رشد قیمت در ماه قبل در حد 2 درصد باشد.از سوی دیگر تقاضا برای واحد های کوچک متراژ در مناطق جنوبی تهران بیش از شمال پایتخت است. همین مسأله باعث شده تا میزان رشد قیمت در جنوب بیش از شمال پایتخت باشد.

در یک سال قبل نرخ رشد قیمت خانه در منطقه 10 که بیشترین تقاضا را در جنوب تهران به خود اختصاص می دهد 60 درصد بوده است. منطقه 14 با رشد 49 درصد روبه رو بوده و میزان زیاد شدن قیمت در منطقه 15 به 54 درصد می رسد؛  در صورتی که حد وسط زیاد شدن قیمت در شهر تهران بر پایه خرید و فروش مهرماه 38 درصد اعلام شد.

مشاوران املاک عنوان می کنند بخش قابل توجهی از تورم بازار مسکن در مناطق جنوبی پایتخت طی هشت ماه اخیر اتفاق افتاده است. یکی از واسطه های ملکی در جنوب شرقی تهران به ایسنا گفت :بعد از عید نرخ ها مرتباً به روز می شد. در منطقه 14 تقاضا برای واحد نوساز، بالاست؛ چون ساخت و ساز کم شده است.  زیاد شدن قیمت مصالح ساختمانی هم باعث کسادی ساخت و ساز شده و هم نرخ ها را بالا برده است.

او اضافه کرد: برخی از مردم که حتی سرمایه گذار حرفه ا ی نیستند و بودجه ای در حد یک میلیارد تومان داشته اند اقدام به خرید آپارتمان در مناطق جنوبی تهران کرده اند. این موضوع در یک سال گذشته تشدید شده و به رشد قیمت در جنوب تهران انجامیده است. در این گزارش قیمت های پیشنهادی روز مسکن در تهران را مشاهده می کنید. مقایسه قیمت ها با سال قبل از افزایش 40 تا 50درصد حکایت دارد. در مناطق جنوبی تهران بیشترین عرضه آپارتمان مربوط به منطقه 10 است و منطقه 14در رتبه بعدی قرار دارد.

با ورود به فصل پاییز و کاهش جابه جایی ها کساد بازار مسکن نیز سنگین تر شده است. کسی برای سوال کردن قیمت هم به دفاتر املاک سر نمی زند. بخش قابل توجهی از تقاضاکنندگان مصرفی با توجه به تغییرات قیمت مسکن و اطلاعات از نرخ ها رغبت چندانی برای مراجعه  به دفاتر املاک و آگاهی از قیمت های جدید ندارند.

مهرماه امسال نرخ رشد ماهیانه قیمت 1.2درصد افزایش به صفر متمایل شده و خرید و فروش با حدود 5400 فقره به کمترین میزان خود در امسال رسیده است.در حال حاضر طبق شاخص بانک مرکزی،میانگین قیمت هر متر خانه در تهران 43.7میلیون تومان  و بر پایه شاخص مرکز آمار 46.4 میلیون تومان است. از طرف دیگر به دلیل شرایط موجود جامعه انتظارات تورمی در زمینه مسکن کم می شود و زمینه برای ورود تقاضای مصرفی فراهم است. گزارش قیمت آبان ماه شهر تهران هنوز ارایه نشده است.

 

ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support