نشست کمیسیون اصل نود با مسئولان سازمان ثبت/تاکید بر راه اندازی سامانه املاک و اسکان | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

نشست کمیسیون اصل نود با مسئولان سازمان ثبت/تاکید بر راه اندازی سامانه املاک و اسکان

مجله خبری ملکیتا

نویسنده:مجله خبری ملکیتا

1 سال پیش 16877 بازدید
نشست کمیسیون اصل نود با مسئولان سازمان ثبت/تاکید بر راه اندازی سامانه املاک و اسکان

علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به بازدید هیأت رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس از سازمان ثبت گفت: جلسه ای با حضور اعضای هیأت رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس در محل سازمان ثبت اسناد املاک کشور با حضور رئیس و معاونین سازمان ثبت اسناد برگزار شد.

او اضافه کرد :در این جلسه برای راه اندازی هر چه سریع تر و ضرورت سامانه املاک  و اسکان با همکاری مشترک وزارت راه و شهرسازی، دستگاه های صاحب اطلاعات و همکار از جمله سازمان ثبت در طریقه ارائه اطلاعات به وزارت راه و شهرسازی تاکید شد و تعیین شد بانک اطلاعات دفتر املاک الکترونیک و نقشه کاداستر شده املاک در دو ماه آینده در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار داده شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: همچنین راه اندازی کشوری سامانه تصدیق الکترونیک و رفع موانع مرتبط با اتباع خارجی مورد تأکید قرار گرفت وتعیین شد در یک ماه آینده با رفع مشکلات مربوط به اتباع خارجی این سامانه به صورت کامل در کشور اجرایی شود.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس بیان کرد: تعیین تکلیف موضوع سردفتران با تشکیل کارگروه مشترک با مسئولین مربوطه پیگیری شد و بررسی موضوع راه اندازی سامانه صحت سنجی و اصالت اشخاص حقیقی حقوقی در ثبت شرکت ها مورد تاکید قرار گرفت. همچنین تعیین شد به منظور رفع موانع و استفاده از ظرفیت های قانونی و نظارتی فی مابین کمیسیون و سازمان ثبت جلسات مشترکی برگزار شود.

خضریان در ادامه بیان کرد: در این جلسه تعیین شد ظرفیت یک ماه آینده موارد اشاره شده در قانون بودجه 1401در مورد سوابق و اطلاعات خودروها که در اختیار سازمان ثبت قرار دارد، از طریق سامانه های پیش بینی شده با نظارت کمیسیون اصل نود در اولین فرصت با هماهنگی معاونت علمی ریاست جمهوری در اختیار سکوهای قسمت خصوصی قرار داده شود.همچنین در خصوص دریافت و پرداخت ها در فرایند اجرای ثبت تعیین شد در اولین فرصت زیرساخت های لازم برای الکترونیکی شدن این فرایند ها به صورت کامل آماده شود و برنامه اجرایی را به کمیسیون اعلام شود.

 

ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support