در این شهرها وام نوسازی پرداخت می شود. | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

در این شهرها وام نوسازی پرداخت می شود.

مجله خبری ملکیتا

نویسنده:مجله خبری ملکیتا

1 سال پیش 17585 بازدید
در این شهرها وام نوسازی پرداخت می شود.

به گزارش ملکیتا، تازه ترین آمار پرداخت وام نوسازی اعلام شد.

از ابتدای اجرای طرح نوسازی تا الان بانک عامل بخش مسکن به 39هزار واحد مسکونی واقع در بافت های فرسوده تسهیلات نوسازی پرداخت کرده و این در صورتی است که شرکت بازآفرینی شهری ،نوسازی و بهسازی سالیانه 150هزار واحد را در دستور کار خود قرار داده است.

از شروع اجرای طرح نوسازی در بافت های فرسوده تا الان تعداد 70 هزار و 321نفر برای دریافت تسهیلات به بانک مسکن معرفی شده اند که بانک با تعداد 39هزار و 56 واحد قرارداد به میزان 6 هزار و 246 میلیارد تومان منعقد کرده است. 15 هزار و 670 واحد از این تعداد در دولت سیزدهم محقق شده است.

آمار پرداخت وام نوسازی

این خبر را عل عسکری -سرپرست بانک مسکن اعلام کرده و گفته است: از آغاز طرح نوسازی تا کنون 6 هزار و 246 میلیارد تومان و از اول دولت سیزدهم تا امروز معادل 4 هزار و347 میلیارد تومان قرارداد تسهیلات منعقد شده است.

به گفته او، از سال 1398 تا شهریور 1400 تعداد 31 هزار واحد برای دریافت تسهیلات نوسازی به بانک مسکن معرفی شد که بانک با تعداد 23 هزار و 386 واحد به مبلغ 1898 میلیارد تومان قرارداد منعقد کرد.

بنابراین گزارش،دولت سیزدهم نوسازی و بهسازی سالیانه 150هزار واحد مسکونی واقع در مناطق هدف بازآفرینی شهری را در دستور کار قرار داده و اعلام کرده می خواهد نسبت به قبل کار 10 برابری انجام دهد. در این شرایط تحقیق ها نشان از آن دارد که نوسازی مناطق هرف بازآفرینی شهری شامل بافت های فرسوده،حاشیه ای و سکونتگاه های غیر رسمی دست کم با پنج چالش شامل نبودن همکاری بعضی بانک ها در پرداخت تسهیلات ،طولانی بودن مدت زمان صدور پروانه ،تجمع پلاک ها ، زیاد شدن قیمت نهاده های ساختمانی و پایین بودن تمایل به سرمایه گذاری در این منطقه ها روبه رو است.

به دنبال تصویب قانون جهش تولید و تامین مسکن در مرداد 1400 وزارت راه و شهرسازی پرداخت تسهیلات نوسازی و بهسازی تا سقف 450میلیون تومان در کلانشهرها و مراکز استان ها و تا سقف 600میلیون تومان در شهرهای دارای حرم مطهر را در دستور کار قرار داد.مبلغ 150میلیون از تسهیلات 450 میلیون تومانی بافت فرسوده با نرخ سود صفر درصد پرداخت می شود. افراد ساکن در محدوده های بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری می توانند از تمامی تسهیلات، حمایت ها و تخفیف های نهضت ملی بدون رعایت شرایط چهارگانه نهضت ملی استفاده کنند.

اوایل آبان ماه سال جاری سیاست ها و ضوابط تشویقی کالبدی متضمن نوسازی محله ای در بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری به تصویب ر سید. تسهیل در تامین پارکینگ، تسهیل شرایط توده و نما ،اعطای یک یا دو طبقه تشویقی و ایجاد کاربری انتفاعی در طبقه همکف به منظور حمایت از کسب و کار های خانگی با تامین شرایطی از جمله این مشوق ها است که می تواند جذابیت سرمایه گذاری در بافت ها را زیاد کند.

ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support