ضرورت داشتن پروانه مهارت فنی برای اشتغال کارگران ساختمانی | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

ضرورت داشتن پروانه مهارت فنی برای اشتغال کارگران ساختمانی

مجله خبری ملکیتا

نویسنده:مجله خبری ملکیتا

1 سال پیش 16822 بازدید
ضرورت داشتن پروانه مهارت فنی برای اشتغال کارگران ساختمانی

احسان ذبیحیان، رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان، گفت؛ طبق قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان داشتن پروانه مهارت فنی برای اشتغال به کار کارگران در بخش های ساختمان و شهرسازی الزامی است، به محدودیت تعداد کارگران توانمند در حوزه ساختمان سازی در استان زنجان اشاره کرد و گفت: کمبود کارگر توانمند و ماهر مشکل مهم در ساخت و ساز ساختمانها است که این خود به خوبی در اجرای پروژه های طرح نهضت ملی مسکن نمود پیدا کرده است.

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه کارگرانی که رد قسمت صنعت ساختمان سازی فعالیت می کنند بیشتر به صورت سنتی آموزش دیده اند ،بیان کرد: اطلاعات فنی این کارگران در بعضی مواقع اشتباه بوده و به روز نیست و آگاهی آنها نسبت به مسایل ایمنی بسیار ضعیف است.

او بیان کرد: امکانات و شرایط خوبی در سازمان فنی و حرفه ای استان وجود دارد وطبق تمام قوانین الزامی است تمام کارگران ساختمانی در دوره های رشته فعالیت خود،شرکت نموده و پروانه مهارت اخذ کنند.

ذبیحیان با اشاره به اینکه یکی از مشکلات صنعت ساختمان نداشتن رعایت مسایل ایمنی در کارگاه های ساختمانی است، بیان کرد: مهمترین عامل، عدم وجود فرهنگ ایمنی در بین کارگران و عدم اعتقاد آنها به استفاده از لوازم ایمنی در حین انجام کار می باشد. 

او تأکید کرد: طبق اطلاعاتی که از پزشکی قانونی استان اعلام شده موارد فوتی به دلیل سقوط از ارتفاع در حین کار در استان وجود داشته است.

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان، با تأکید بر اینکه یکی از وظایف ناظران ساختمانی کنترل رعایت مسایل ایمنی در پروژه های ساختمانی است ، بیان کرد: ناظران ساختمانی الزامی می باشد که داشتن کارت مهارت فنی کارگران ساختمانی را کنترل کنند و اجازه کار و فعالیت اشخاص فاقد کارت مهارت را ندهند.

او گفت از همان اول اجرای طرح نهضت ملی مسکن مکاتبابت لازم با سازمان فنی حرفه ای انجام شده  تا برای آموزش کارگران توانمند اقدام کنند و گفت:حجم کار در طرح نهضت ملی مسکن زیاد است و تعداد کارگران ماهری که در استان وجود دارد جوابگوی این طرح نیست و باید نسبت به آموزش کارگران اقدام شود .

او با تأکید بر اینکه سازمان فنی و حرفه ای نسبت به آموزش کارگران توانمند در رشته های گوناگون صنعت ساختمان سازی اعلام آمادگی کرده است، گفت: در این راستااز تمام پیمانکاران مخصوصاً پیمانکاران پروژه های طرح نهضت ملی مسکن خواسته شده است تا نسبت به معرفی کارگران برای اخذ کارت مهارت اقدام مربوطه را انجام دهند و حتما از کارگران ماهر در عملیات اجرایی استفاده کنند.

ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support