نهضت ملی مسکن با 400 هزار واحد در 96 شهر خراسان رضوی | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

نهضت ملی مسکن با 400 هزار واحد در 96 شهر خراسان رضوی

مجله خبری ملکیتا

نویسنده:مجله خبری ملکیتا

1 سال پیش 19089 بازدید
نهضت ملی مسکن با 400 هزار واحد در 96 شهر خراسان رضوی

معاون هماهنگی امور همرانی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: 60 هزار واحد در شهر های بالای 100هزار نفری از جمله کاشمر، قوچان، تربت حیدریه، تربت جام، سبزوار و نیشابور و 60 هزار واحد نیز در 89 شهر کمتر از 100هزار نفری استان ایجاد و باقی آن هم در مشهد و شهرهای جدید گلبهار و بینالود ساخته می شود.

جواد خدایی اضافه کرد: هدف گذاری طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید گلبهار، 50 هزار واحد است که تا الان زمین 30 هزار واحد واگذار شده و کار ساخت آنها شروع شده است.

او بیان کرد: طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای بالای 100 هزار نفر جمعیت مانند سبزوار، نیشابور و قوچان انبوه سازان و در قالب آپارتمانهای چند طبقه ساخته می شود اما به اجرا در آمدن این طرح در شهرهای کمتر از 100 هزار نفر و شهرهای جدید به صورت ویلایی و تک واحدی است.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی نیز اضافه کرد: این استان 96 شهر بزرگ و کوچک دارد که مشکلات مرتبط به تأمین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بیش از 70 شهر حل شده است و از مجموع 400هزار واحد مسکن مورد نظر تأمین زمین 230 هزار واحد از محل اراضی دولتی و تفاهم نامه ها با نهاد های مختلف، تأمین زمین 100هزار واحد در بخش روستایی و 70 هزار واحد از محل خودمالکی و بازآفرینی انجام می شود.

عباس یوسف زاده با بیان اینکه تا الان بیش از 385 هزار نفر از شهرنشینان استان در این طرح ثبت نام کرده اند بیان کرد: تعداد واحدهایی که تا الان تأمین زمین برای آنها در زمینه طرح نهضت ملی مسکن قطعی شده،  140هزار واحد است که عملیات اجرایی 40هزار واحد شروع شده است .

او در ادامه گفت: شیوه ساخت 40هزار واحد مسکونی به روش گروه ساخت به همت مردم و شیوه دیگر توسط انبوه سازان است که تا الان پیشرفت اجرایی آنها از مرحله پی کنی تا نازک کاری است به صورتی که ساخت واحد ها در شهرهای سبزوار، گناباد و فریمان به مرحله نازک کاری رسیده است.

قانون جهش تولید و تأمین مسکن (طرح نهضت ملی مسکن ) مصوب 17 مردادماه 1400 یکی از برنامه های کلان دولت سیزدهم است که در آن دولت با تلفیق طرح « اقدام ملی مسکن » در طرح « نهضت ملی مسکن » و زیاد شدن تسهیلات ساخت تا رقم 450 میلیون تومان، قصد دارد چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال بسازد و بانک ها باید سالانه 360 هزار میلیارد تومان وام به این طرح اختصاص بدهند.

ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support