افزایش تسهیلات ساخت طرح ملی مسکن به 150 میلیون تومان | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

افزایش تسهیلات ساخت طرح ملی مسکن به 150 میلیون تومان

مجله خبری ملکیتا

نویسنده:پشتیبانی ملکیتا

2 سال پیش 30192 بازدید
افزایش تسهیلات ساخت طرح ملی مسکن به 150 میلیون تومان

افزایش تسهیلات ساخت طرح ملی مسکن به 150 میلیون تومان

هرچند وزیر پیشین راه و شهر سازی از تسهیلات 250 میلیونی طرح ملی مسکن خبر رسانی کرده بود اما یکی از اعضای هییت مدیر بانک مسکن از ابلاغ پرداخت این تسهیلات به مبلغ 150 میلیون تومان به بانک مسکن خبر داد.

محمد اسلامی وزیر پیشین راه و شهرسازی در تیرماه سال جاری با اعلام افزایش مبلغ تسهیلات طرح ملی مسکن به 250 میلیون تومان بیان کرده بود: زمانی که وام این طرح 100میلیون تومان بود،حدود 10درصد قیمت واحدها را پوشش می داد. با افزایش وام به 250 میلیون تومان ،حدود 60درصد هزینه ساخت واحدها با تسهیلات تامین می شود.

ایشان در ادامه با اشاره به این که بازپرداخت وام طرح ملی مسکن در بازه زمانی 20 ساله است افزود: از 530هزار واحد طرح مذکور تا کنون 40هزارواحد افتتاح شد و تا پایان سال 1400در صورت تکمیل آورده متقاضیان 150هزار واحد دیگر تکمیل خواهد شد.

این در صورتی که یکی از اعضای هییت مدیره بانک مسکن در تاریخ هفتم مهرماه 1400 از بالا رفتن سقف وام طرح ملی مسکن به مبلغ 150 میلیون تومان خبر داد این بدین معنی است که سازندگان از این به بعد از تسهیلات 150 میلیون تومانی برای ساخت و بهره برداری از پروژه های مسکن ملی برخوردار خواهند شد.

محمد حسن علمداری اعلام داشت: سقف تسهیلات ساخت مسکن طرح ملی مسکن به دنبال تصویب نامه هیات وزیران و ابلاغ بانک مرکزی ،از 100 میلیون تومان به 150میلیون تومان افزایش پیدا کرد. این افزایش سقف تسهیلات در جلسه اخیر هیات مدیره بانک مسکن به تصویب رسید و اکنون به شعب بانک مسکن در سراسر کشور ابلاغ شده است.

وی در ادامه افزود: بانک مسکن مطابق سهمیه مشخص شده از سوی بانک مرکزی برای بانک های عامل، ماموریت دارد به میزان مشخص{بیش از 100هزار  واحد مسکونی )تسهیلات ساخت مسکن طرح اقدام ملی را پرداخت کند. بر اساس اعتبارات لازم تدارک دیده شده و طی این مدت، متناسب با معرفی پروژه های ساختمانی از سوی دستگاه های مسیول اجرای طرح ملی مسکن، قراردادهای پرداخت تسهیلات بسته و به بخشی از تسهیلات متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه ها نیز به کارگاه های ساختمانی تزریق شده است.

عضوهیات مدیره بانک مسکن یادآور شد : اکنون در پی تصویب نامه جدید، سقف تسهیلات ساخت در طرح اقدام ملی به 150میلیون تومان افزایش پیدا کرده است که با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار که در حال حاضر18 درصد است، در اختیار سازنده ها قرار می گیرد.

علمداری تاکید کرد ،سقف جدید تسهیلات مسکن اقدام ملی مشمول تمامی قراردادهای طرح اقدام ملی مسکن که تا کنون قرارداد آنها در دفاتر اسناد رسمی ثبت نشده است، می شود. با این حال آن دسته از پروژه های ساختمانی طرح اقدام ملی که قرارداد پرداخت تسهیلات آنها به جریان افتاده و از تسهیلات 100میلیون تومانی استفاده کرده اند، چنانچه درخواست مکتوب برای دریافت مابه التفاوت ارایه کنند، تسهیلات متمم در چارچوب ضوابط ناظر بر اعطای تسهیلات متمم،  به آنها تعلق خواهد گرفت. البته درخواست باید از طرف نهاد متولی باشد ودر سامانه TEM نیز ثبت شود.

ایشان با اشاره به این مطلب که که ثبت نام کننده های طرح ملی مسکن امکان استفاده  از تسهیلات ارایه شده توسط صندوق پس انداز مسکن یکم در طرح اقدام ملی را دارند افزود: :با توجه به ابلاغ ضوابط مربوط به بهره مندی از امتیاز حساب صندوق پس انداز مسکن یکم در پروژه های طرح اقدام ملی مسکن، امکان دعوت از متقاضیان دارای حساب در این صندوق برای طرح اقدام ملی مسکن وجود دارد.

ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support