اجاره نشینی در شمال تهران، خرید خانه در اروپا! | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

اجاره نشینی در شمال تهران، خرید خانه در اروپا!

مجله خبری ملکیتا

نویسنده:مجله خبری ملکیتا

1 سال پیش 15545 بازدید
اجاره نشینی در شمال تهران، خرید خانه در اروپا!

یک کارشناس بازار مسکن بیان کرد: بخشی از جامعه هدف مسکن در شمال تهران سرمایه ی خود را به خرید ملک در ترکیه، امارات، یونان، اسپانیا و قبرس اختصاص داده اند و اینجا اجاره نشین هستند.

سعید آسویار بیان کرد: زیاد شدن قیمت ارز و نهاده های ساختمانی مانند مصالح، دستمزد، عوارض و قیمت زمین اثرات تورمی در بازار مسکن به وجود آورده است. نقش عوارض ساختمانی و زمین، کمتر بوده و دستمزد و قیمت مصالح نقش پررنگ تری داشته است.با توجه به ضریب نقد شوندگی ارز احتمال گسیل سرمایه های بیشتری به این بازار وجود دارد و باید اقداماتی برای ثبات قیمت آن اندیشیده شود.

او اضافه کرد: قسمتی از پروژه های بخش عمرانی به علت نبود بودجه تقریبا متوقف است. بخش زیادی از بودجه عمرانی صرف هزینه های جاری ، حقوق ، دستمزد و بدهی های گذشته می شود.به نظر میرسد بودجه کافی برای این طرح های نیمه کاره وجود ندارد. این کارشناس بازار مسکن با بیان این که بانک ها به علت تراز منفی ، تسهیلات قابل توجهی به بخش های اقتصادی نمی دهند گفت: عملکرد سیستم  بانکی ناشی از نبود منابع باعث ورود سرمایه ها به بازارهای ارز، طلا و مسکن شده است.قیمت ارز که زیاد می شود هزینه های تولید و زندگی زیاد می یابد.

آسویا ادامه داد : به طور کلی بخش ساخت و ساز خارج ازحیطه ی دولت است؛ چرا که بیش از 90درصد آن در اختیار بخش خصوصی قرا دارد که آن هم به دلایلی از سرمایه گذاری در این حوزه امتناع می کند.

او تأکید کرد : ساخت و ساز در حال حاضر توجیه اقتصادی ندارد؛ چراغ که با توجه به زیاد شدن قیمت مصالح ساختمانی و رکود معاملات، بازگشت سرمایه در بخش مسکن، دیر و ریسک سرمایه گذاری در آن بالا است.

نایب رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران ، عمده خریدها در بازار مسکن را از نوع تبدیل به احسن دانست و گفت: به طور کلی جامعه ، مسکن را یک دارایی امن می داند.

او راهکار ثبات بازار مسکن را کنترل ارز دانست و بیان کرد:تثبیت قیمت دلار می تواند بازار مسکن را در دست کم در کوتاه ترین زمان ممکن به آرامش برساند تا دولت زمان داشته باشد طرح های مؤثرتری در حوزه ی تولید مسکن پیاده کند.

 

ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support