افزایش قیمت مصالح ساختمانی/آیا دوباره مسکن را گران می کند؟ | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

افزایش قیمت مصالح ساختمانی/آیا دوباره مسکن را گران می کند؟

مجله خبری ملکیتا

نویسنده:مجله خبری ملکیتا

1 سال پیش 17211 بازدید
افزایش قیمت مصالح ساختمانی/آیا دوباره مسکن را گران می کند؟

دوباره بحث زیاد شدن قیمت مصالح ساختمانی داغ شده است به گونه ای که بسیاری از سازندگان از این ماجرا گله مند هستند و بعضی پروژه ها هم به دلیل این نوسانات قیمتی متوقف شده اند.

در حال حاظر علاوه بر ورود دلالان و سوداگران به بازار و افزایش قیمت مسکن شاهد مشکل تازه در بازار مسکن در مورد رشد قیمت مصالح ساختمانی هستیم به طوریکه تعدادی از سازندگان اعلام کرده اند که دیگر ساخت مسکن برای آنها صرفه ای ندارد و همین امر باعث شده که از ادامه روند کار ساخت منصرف شوند.

فرشید پور حاجت دبیر انجمن انبوه سازان کشور می گوید: با توجه به کمبود یونولیت در بازار قیمت آن در چند هفته قبل رشد 400 درصدی داشته و قیمت سیمان هم با توجه به مشکلات کمبود گاز رشد بیش از 30تا 40درصدی داشته است.

او گفت: رشد این مصالح ساختمانی با رشد قیمت زیادی مواجه شده و حتماً در بازار مسکن اثرگذار خواهد بود.

از زیاد شدن روزانه مصالح ساختمانی خسته شده ایم!

در همین رابطه حسینی یکی از سازندگان مسکن در جنوب تهران به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از زیاد شدن روزانه و هفتگی قیمت مصالح کلافه شده ایم و هر روز با یک روند جدید قیمت در بازار مواجه هستیم.

او ادامه داد: در طول یک ماه قبل قیمت سیمان، فولاد و میلگرد چند برابر شده است و این باعث می شود که قیمت تمام شده برای ما گران تر شود و از سوی دیگر قراردادهایی که برای پیش فروش بسته بودیم را به طور کامل لغو کنیم.

قیمت فولاد رشد پیدا کرده است

ایرج رهبر دبیر انجمن انبوه سازان مسکن در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه فولاد در چند روز گذشته با زیاد شدن قیمت مواجه شده و قیمت هر کیلو فولاد به 18 هزار و 500تومان رسیده است گفت: بازار مسکن به علت این زیاد شدن قیمت ها با نوسان مواجه و باید هر چه زودتر مسئولان دولتی از جمله وزارت صمت و وزارت راه و شهرسازی در این مورد اقدامات لازم را انجام دهند.

او گفت: بازار مسکن این روزها به علت شرایط اقتصادی با مشکل روبرو است و باید در این مورد دولت کمک و همراهی کند و سازندگان را ار نگرانی در مورد زیاد شدن قیمت مصالح ساختمانی دربیاورد.

رهبر تأکید کرد: پیش از این به سازندگان وعده هایی در رابطه با کارت های اعتباری خرید مصالح ساختمانی و خرید مستقیم از کارخانه داده شده بود اما هیچ کدام از آنها اجرایی نشد و گفت دولت باید برای ساخت این مسکن ها چاره اندیشی کند. در حال حاضر سیمان افزایش قیمت زیادی نداشته و درباره گرانی یونولیت هم اعلام کرده است.

مصالح ساختمانی در بازار گران نشده است!

کاظمی رئیس اتحادیه مصالح فروشان اعلام کرد قیمت مصالح ساختمانی به ویژه سیمان زیاد نشده است و یونولیت هم در بازار موجود است و حتی بعضی از کارخانجات هم در این مورد تخفیف های خود را دارند.

بر پایه این گزارش در این نوسانات قیمتی بازار مصالح ساختمانی تنها مصرف کنندگان هستند که به علت رشد قیمت مصالح و قیمت تمام شده ساخت مسکن با مشکل خرید مواجه خواهند شد بنابراین در این شرایط باید دولت با ارائه راهکارهای مناسب بازار مسکن را به سمت ثبات راهی کند.

 

ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support