اجاره 24 ساعته آپارتمان ؛3 میلیون تومان | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

اجاره 24 ساعته آپارتمان ؛3 میلیون تومان

مجله خبری ملکیتا

نویسنده:مجله خبری ملکیتا

1 سال پیش 17716 بازدید
اجاره 24 ساعته آپارتمان ؛3 میلیون تومان

به گزارش ملکیتا، بازار اجاره آپارتمان در تهران پدیده تازه ای را به مشتریان معرفی کرده است که طی آن، مالک واحد خود را به صورت روزانه و در بازه های زمانی کمتر  از یک سال، به تقاضاکنندگان اجاره می دهد. این فایل ها که از طرف سایت های درج آگهی معرفی می شوند، بیشتر به صورت مبله اجاره داده شده و در متراژهای متنوع و مناطق مختلف تهران قرار دارند. البته باید اشاره داشت که برخی از آگهی های اجاره روزانه نیز از سوی مشاوران املاک در سایت ها درج یا به صورت حضوری به تقاضاکنندگان ارائه می شود.

یک مقایسه خلاصه میان بهای تمام شده اجاره کوتاه مدت آپارتمان با شیوه سنتی اجاره- که معمولاً یک ساله است- این نظریه را گفته است که احتمالاً این مدل اجاره آپارتمان، برای مستاجران ارزان تر تمام می شود. به عنوان مثال در حالی که رهن کامل یک واحد آپارتمان در بلوار فردوس به طور متوسط، حدود 580 میلیون تومان است، اجاره کوتاه مدت همین واحد به طور روزانه، می تواند در کف قیمتی 700تا 800 هزار تومان نوسان کند!

 

بر این پایه و اساس، مستاجر در حالت اولیه یعنی اجاره داری سنتی، روزانه بیش از یک میلیون و 600 هزار تومان و ماهانه بیش از 48 میلیون تومان می پردازد اما در شیوه جدید، برای هر روز تنها 700تا 800 هزار تومان پرداخت کرده است و ماهانه نیز 24 میلیون تومان می پردازد. از طرفی دیگر هزینه خرید و حمل اثاثیه نیز از مخارج مستاجر حذف شده است.

با این حال این روش اشکال با اهمیتی برای مستاجر دارد و آن، پرداخت نقدی اجاره بها و عدم پس انداز پول به صورت ودیعه است. این در صورتی است که اگر مالک، واحد آپارتمان را به صورت یک ساله اجاره داده باشد باید در آخر یک سال، 580 میلیون تومان را هم به مستاجر بازگرداند که این مورد در اجاره روزانه حذف شده است. 

با این حال اما به نظر می رسد این سبک تازه و جدید مورد علاقه بعضی تقاضاکنندگان اجاره مسکن است؛ گفتنی است در بعضی موارد مشاهده می شود تمامی واحدهای یک مجتمع مسکونی به طور کامل به این شیوه اجاره داده می شود. در بعضی فایل های اجاره نیز دکوراسیون واحدهای گوناگون یک مجتمع ،به اشکال متنوع و متفاوتی طراحی شده است تا بتواند سلیقه و انتظار مشتریان گوناگون را جلب کند که نشان می دهد این نوع اجاره داری، بازار خوب و پرسودی هم برای مالکان دارد.

نوع و اهداف تقاضا

جامعه هدف این نوع عرضه معمولاً تقاضاکنندگانی هستند که قصد اقامتی کوتاه مدت در شهر تهران را دارند؛ افرادی که یا برای انجام امور شخصی به تهران مراجعه کرده اند یا از آن طرف مرزها به ایران سفر کرده و اقامتی کوتاه مدت یا حتی بلند مدت اما کمتر از یک سال در تهران خواهند داشت.

اگر چه این مدل اجاره مشابهت هایی با اجاره سوئیت در شهرهای گردشگری دارد اما از آنجا که بیشتر این خانه ها به صورت بلند مدت و برای بازه های زمانی طولانی تر هم قابل عرضه هستند، تقاضاکنندگان دیگری را هم به سمت خود جلب کرده اند؛ تقاضا کنندگان که عموماً ودیعه مسکن برای اجاره طولانی مدت ندارند یا می توانند به صورت ماهانه اجاره بپردازند یا مایلند در آپارتمان های مبله زندگی کنند.

در همین حال بعضی از تقاضاکنندگان این فایل ها افرادی هستند که با پول خود کار می کنند و مایل نیستند سرمایه آنها به عنوان ودیعه مسکن در خواب باشد. بر همین پایه و اساس حاضرند هزینه سکونت در ملک  را به صورت اجاره و نقداً پرداخت کنند. همین رویکرد مستاجران احتمالاً مهمترین دلیلی است که بعضی مالکان را برای عرضه واحد مسکونی خود به صورت روزانه واداشته است.

در همین حال باید اشاره کرد که در بیشتر این قراردادها، مالک حدود نیمی از وجه مورد توافق برای اجاره را در همان ابتدای تحول ملک به مستاجر،دریافت می کند. این مورد به ویژه در اجاره های بیش از چند روز یا چند ماهه سختگیرانه تر اجرا می شود.

قوانین اجاره کوتاه مدت آپارتمان 

یک سایت که فعالیت خود را به طور ویژه بر اجاره کوتاه مدت آپارتمان متمرکز کرده است، ذکر کرده که این واحدها بر اساس قوانین کشور و به صورت رسمی به تقاضاکنندگان عرضه می شوند؛ بررسی بندهای قرار داد و قوانین اجاره بیان از مشابهت های فراوان با مقررات اجاره اتاق در هتل ها و مهمانسراهاست.

با این حال اما بررسی بعضی بندهای قرارداد و قوانین مربوط به میزبان و مهمان نشان می دهد واسطه های ملکی اصولاً توان نظارت و کنترل کامل بر نحوه اجرای قراردادهای کوتاه مدت و روزانه را نخواهد داشت و بدین ترتیب مالک و متقاضی می توانند بر پایه توافقی دو طرفه، خارج از چارچوب واسطه ملکی عمل کنند.

باید اشاره داشت که بر پایه و اساس قانون، مالک مجاز است یک یا چند واحد از خانه خود را برای بازه زمانی پنج ماه تا یک سال، با رعایت شرط احراز هویت مستاجر و ذکر مدت زمان سکونت اجاره دهد؛ اما اجاره روزانه یا ساعتی واحد مسکونی غیر قانونی تلقی می شود.برای اجاره داری به این روش، موجر باید برای کسب مجوز از اتحادیه هتلداران و مهمان پذیرها اقدام کند.

ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support