آیا با زیاد شدن قیمت مصالح ساخت و ساز تعطیل شد؟ | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

آیا با زیاد شدن قیمت مصالح ساخت و ساز تعطیل شد؟

مجله خبری ملکیتا

نویسنده:مجله خبری ملکیتا

1 سال پیش 14959 بازدید
آیا با زیاد شدن قیمت مصالح ساخت و ساز تعطیل شد؟

در حال حاضر تعداد زیادی از سازندگان از گرانی مصالح ناراحتی دارند و همین موضوع را دلیل رشد قیمت مسکن می دانند در این میان مسئولین بر این باورند که به زودی بازار مصالح به قیمت سابق باز می گردد. با گذشت چند روز از این بحث مسؤلین و سازندگان قیمت مصالح باز زیاد شده است و این نوسانات مثل اینکه قرار نیست متوقف بشود. از طرفی دیگر دلالان بازار مسکن به دنبال بهانه ای برای زیاد شدن قیمت مسکن بوده و این را بهانه ای کردند تا قیمت مسکن بار دیگر زیاد شده است.

سازندگان ناراضی از زیاد شدن روزانه و هفتگی قیمت مصالح و اینکه بازار مسکن هم تحت تأثیر این بازار قرار خواهد گرفت با توجه به اینکه در طول یک ماه قبل قیمت سیمان، فولاد و میلگرد چندین برابر شده است و این قیمت تمام شده مسکن را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد  و امروزه در قرارداد های پیش فروش این موضوع ذکر می شود که سازنده در این بازار پر نوسان ضرر نکند.

نوسانات بازار مسکن را بحران زده کرده است

بازار مسکن به علت زیاد شدن قیمت های مصالح با نوسان زیادی روبه رو است که مسؤولان وزارت صمت و وزاتر راه و شهرسازی باغید اقدامی کنند چرا که بازار مسکن این روزها به دلیل اقتصادی با مشکلات زیادی روبه رو شده بود که گرانی مصالح ساختمانی هم به آن اضافه شد.

وزارت راه و شهرسازی پیش از این به سازندگان وعده هایی از قبیل کارت اعتباری خرید مصالح و خرید از کارخانه ها داده بود که هیچکدام تا به امروز اجرایی نشده است، اکنون مصالح ساختمانی روز به روز با قیمت جدید روبه رو شد.

گرانی مصالح از شایعه تا واقعیت

در صورتی که رئیس اتحادیه مصالح فروشان اعلام کرده است که قیمت مصالح به ویژه سیمان تغییری نداشته است، اما بازار برای سازندگان چیز دیگری را بیان می کند.

بر پایه و اساس این گزارش در این نوسانات قیمتی بازار مصالح ساختمانی تنها مصرف کنندگان هستند که به علت رشد قیمت مصالح قیمت تمام شده ساخت مسکن با مشکل خرید روبرو خواهند شد بنابراین در این شرایط باید دولت با رائه راهکارهای مناسب بازار مسکن را به سمت ثبات هدایت کند.

گرانی دوباره در قسمت مسکن

علی نوذرپور؛ کارشناس بازار مسکن در مورد تأثیر نوسانات مصالح ساختمانی بر قیمت مسکن گفت: سازندگان نمی توانند تولیدی داشته یاشند و این باعث گرانی دوباره در بخش بازار مسکن خواهد شد با توجه به اینکه بی ثباتی اقتصادی در کشور دلیل اصلی گرانی های ممتد در قسمت مصالح شده است.

او در ادامه بیان کرد:با توجه به اینکه معامله در بخش مسکن در این مدت نیست یا اینکه خیلی کم شده است را نمی توان به دو قسمت گرانی مصالح نسبت داد.

این کارشناس مسکن گفت : دولت باید تسهیلاتی برای سازندگان در نظر بگیرد تا قسمت خصوصی بتواند جان دوباره در قسمت مسکن بگیرد به طور مثال وام هایی که قرار بود به سازندگان داده شود، اما نداده اند یا اینکه به بعضی ها داده شده باید رسیدگی شود، دیگر اینکه اقصاد کشور از این حالت تشنج در بیاید تا تولید مسکن از تقاضا پیشی بگیرد بلکه قیمت مسکن یه یک ثبات نسبی برسد.

ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support