دو فاز متفاوت بازار مسکن در مناطق مختلف تهران در این یکی دو ماه( مهر ماه و آبان ماه 1401) | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

دو فاز متفاوت بازار مسکن در مناطق مختلف تهران در این یکی دو ماه( مهر ماه و آبان ماه 1401)

مجله خبری ملکیتا

نویسنده:مجله خبری ملکیتا

1 سال پیش 14951 بازدید
دو فاز متفاوت بازار مسکن در مناطق مختلف تهران در این یکی دو ماه( مهر ماه و آبان ماه 1401)

گزارش تحولات بازار مسکن در آبان ماه 1401بر اساس مرکز آما ایران اینگونه اعلام شده است، تورم ماهانه مسکن در تهران در آبان ماه به 5 درصد رسیده است. این در صورتی است که طبق اعلام بانک مرکزی متوسط قیمت حسابی مسکن در ماه قبل 6.8 درصد زیاد شده بود. اما در حالی تورم ماهانه مسکن بر اساس شاخص مرکز آمار به 5 درصد رسیده که رد مهرماه این عدد منفی 0.1 درصد بود. چیزی که نشان از تغییری جدی جو بازار مسکن در آبان ماه، مهرماه دارد.

بر اساس این گزارش متوسط قیمت وزنی هر متر مربع مسکن در تهران به مرز 48 میلیون تومان رسیده است. همچنین تعداد خرید و فروش ها نیز 7400 واحد رسیده که در مقایسه با ماه رکودی مهر حاکی از رشد بیش از 50درصدی است.

بازار مسکن و دوفاز متفاوت در این یکی دو ماه

در شرایطی که بازار مسکن به شدت در حال داغ شدن است و حجم خرید و فروش ها رو به افزایش بوده اما قیمت در بعضی از مناطق به خصوص مناطق لوکس نشین پایتخت کاهشی شده است. می توان گفت که معامله گران ملکی در  یکی دوماه اخیر دو دسته شده اند؛ دسته اول کسانی هستند که بر اساس الگوی همیشگی بازار مسکن با شروع تلاطم در بازارها به سرعت در سمت خرید فعال می شوند تا مبادا از رالی ملکی عقب بمانند. فعال شدن این دسته از خریداران را می توان عامل اصلی جهش تعداد خرید و فروش ها در ماه آبان و همچنین تورم 5 درصدی بازار مسکن دانست. به نظر می رسد خریداران مصرفی که نگران آب رفتن قدرت خرید و متراژ ملک قابل خرید هستند جزو این گروه محسوب می شوند. شاید بتوان بعضی از سرمایه گذاران ملکی را نیز دزر این دسته قرار داد.

دسته ی دوم هم که افرادی هستند که از خرید عقب نشسته و تلاش دارند در این رونق نیم بند مسکن که در یک ماه قبل ایجاد شده املاک خود را نقد و از بازار ملک فرار کنند.

 

ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support