نوشتن قولنامه در املاک ممنوع می شود. | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

نوشتن قولنامه در املاک ممنوع می شود.

مجله خبری ملکیتا

نویسنده:مجله خبری ملکیتا

1 سال پیش 19490 بازدید
نوشتن قولنامه در املاک ممنوع می شود.

به گزارش ملکیتا، بر اساس مصوبه جدید سازمان ثبت اسناد واملاک کشور، از این به بعد قولنامه فقط باید در دفاتر اسناد رسمی ثبت شود.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در صورت تصویب نهایی طرح ارتقاء سند رسمی بنگاه های املاک حق نوشتن بیع نامه نخواهند داشت و باید در دفاتر اسناد رسمی ثبت شود.

صفدر کشاورز بیان کرد: بیش از 34 درصد پرونده های قوه قضائیه مستقیم با غیر مستقیم با حوزه املاک و تنظیم اسناد عادی سرو کار دارد و مرتبط است. اگر توسعه سند رسمی و طرح الزام به تنظیم سند رسمی محقق شود این آمار کم خواهد شد اما نهادینه کردن آن ساده نیست. او اضافه کرد طرح الزام به تنظیم سند رسمی که بعداً نامش به طرح ارتقا سندی رسمی تغییر یافت، بسیار حائز اهمیت است. چندین جلسه در پژوهشگاه قوه قضائیه و معاونت حقوقی ریاست جمهوری و مجلس برگزار و موضوع با دقت بررسی شد.

کشاورز گفت: در این طرح دیده شده که مشاوران املاک صرفاً باید مشاوره ملکی دهند و نباید به تنظیم سند وارد شوند و باید بیع نامه ها در دفاتر اسناد رسمی تنظیم شود. او اضافه کرد: بحث دوم نقل و انتقالات عادی است که در صورت تصویب باید مردم ظرف مدت 4 سال اسناد خود را ثبت رسمی کنند تا تعیین و تکلیف شود و اگر محقق نشد دو دیدگاه وجود دارد.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت : مجلس می گوید باید سند ابطال شود وشورای نگهبان می گوید نباید سند عادی ابطال شود و حالا مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی طرح و اختلاف نظر است.  

ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support