قیمت مسکن در مناطق ارزان و گران تهران/جدول | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

قیمت مسکن در مناطق ارزان و گران تهران/جدول

مجله خبری ملکیتا

نویسنده:مجله خبری ملکیتا

1 سال پیش 16962 بازدید
قیمت مسکن در مناطق ارزان و گران تهران/جدول

افزایش قیمت مسکن در طول بیش از یک سال گذشته متوقف نمانده و بدون ارتباط معناداری نسبت به میزان خرید و فروش قیمت مسکن صعودی بوده است در صورتی که خردادماه 1400هر متر مربع مسکن در تهران 29 میلیون و 673 هزار تومان بود این رقم در خردادماه سال جاری به 39 میلیون و 414 هزار تومان رسید و در ادامه سریالی افزایش قیمت ها نرخ هر متر مربع مسکن در تهران به طور متوسط به حدود 48میلیون تومان رسیده است. یعنی تنها در 5ماه هر خانه در هر متر به طور متوسط بیشتر از 8میلیون تومان گرانتر شد.

در ماه قبل تورم نقطه به نقطه قیمت آپارتمان های مسکونی شهر تهران به عدد 50 درصد رسید و تورم نقطه به نقطه آبان ماه در مقایسه با ماه قبل (44.7 درصد) 5.3 واحد درصد زیاد شده است. نرخ تورم سالانه آپارتمان های مسکونی شهر تهران در آبان ماه سال جاری به عدد 35 درصد رسیده که نسبت به ماه قبل 2.6 واحد درصد زیاد شده است که همین عدد در ماه قبل آن 32.6 درصد بوده است.

البته عدد 48میلیون تومانی در قیمت هر متر مربع میانگین قیمت ها و آمار رسمی نشان می دهد گران ترین معامله در منطقه یک با حدود 97 میلیون در هر متر مربع و ارزان ترین هم در منطقه 18 تهران با قیمت 24 میلیون تومان بوده و این در حالی است که در خرداد ماه امسال گران ترین قیمت در منطقه 81 میلیون تومان و ارزان ترین قیمت هم در منطقه 18 حدود 19.5 میلیون بوده است.

این اعداد و ارقام نشان می دهند که همچنان نقدینگی به سمت مسکن در حال حرکت است. می دانیم که بازار مسکن پایتخت رهبر بازارهای مسکن در کشور است و گرانی از بازار مسکن تهران به بازار مسکن سایر استان ها اثر می کند و هر استانی با شرایط منحصر به فرد خود از جمله جمعیت، مزیت رقابتی جغرافیایی و ...نسبت به زیاد شدن قیمت مسکن در پایتخت واکنش نشان می دهد.

جالب این است که در حالی که قیمت پایانی مسکن از زیاد شدن نرخ تورم،زیاد شدن قیمت مصالح ساختمانی و ... هر روز در حال زیاد شدن است،دولت همچنان معتقد است که 4 میلیون مسکن در 4 سال را می تواند با قیمت هر متر مربع کمتر از 8 میلیون احداث و متقاضی تحویل دهد.

در جدول زیر قیمت واحدهای مسکونی از دو منطقه گران و ارزان تهران یعنی منطقه یک و 18 آمده است:

ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support