قیمت آپارتمان در تهران چند؟/ لیست ارزان ترین و گران ترین خانه های تهران | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

قیمت آپارتمان در تهران چند؟/ لیست ارزان ترین و گران ترین خانه های تهران

مجله خبری ملکیتا

نویسنده:مجله خبری ملکیتا

1 سال پیش 20495 بازدید
قیمت آپارتمان در تهران چند؟/ لیست ارزان ترین و گران ترین خانه های تهران

به گزارش ملکیتا، برای خرید یک خانه در ارزان ترین مناطق تهران باید حدود 2 میلیارد تومان هزینه کنید و این میزان در مناطق میانی بین 3 تا 4 میلیارد تومان است.

در حال حاضر قیمت آپارتمان 70متری در مناطق گوناگون تهران به طور تقریبی از 1.5میلیارد تومان شروع می شود وتا حدود 7میلیارد تومان نیز می رسد.

قیمت مسکن در مناطق گوناگون شهر تهران با هم متفاوت هست. میانگین قیمت هر متر خانه در منطقه 18 به عنوان ارزان ترین منطقه تهران 23 میلیون تومان است.

یعنی برای خرید یک آپارتمان 70 متری در این منطقه باید یک میلیارد و 670 میلیون تومان هزینه کرد. در مواردی قیمت ها کمتر و در بعضی بیشتر است. بر این پایه و اساس با بودجه ای بین 1.5 تا 2 میلیارد تومان می توان در منطقه 18مسکن خریداری کرد.

در مناطق میانی نیز همچون مناطق 8  ،  5و  4 نیز برای خرید یک واحد 70 متری به طور تقریبی باید بین 3 تا 4 میلیارد تومان هزینه کرد.

در حال حاضر متوسط قیمت هر متر خانه در منطقه 8 به میزان 43.7 میلیون تومان، منطقه 5 بالغ بر 56.3 میلیون ومنطقه 4 به میزان 52.6 میلیون تومان است. یعنی یک آپارتمان 70متری در منطقه 4 به طور میانگین 3 میلیارد و 680 میلیون تومان قیمت دارد.

اما در گرانترین منطقه شهر تهران یعنی منطقه 1 که قیمت هر متر خانه به طور متوسط به 95.1 میلیون تومان رسیده، یک واحد 70 متری 6 میلیارد و 657 میلیون تومان قیمت دارد. البته نرخ واحدهای نوساز بعضا بیش از این اعداد و ارقام است و به بالای 100میلیون تومان در هر متر مربع می رسد.

تحقیق ها نشان می دهد در حال حاضر حدود 80درصد آپارتمان های عرضه شده برای فروش در بازار مسکن پایتخت بیش از 100 متر مربع مساحت دارند؛ در صورتی که سهم این گروه متراژی از معاملات قطعی 25.3 درصد است.آپارتمانهای بالای 150متر نیز فقط 5.9 درصد از کل معاملات شهر تهران را در آبان 1401 به خود اختصاص دادند.

آمار و ارقام بیانگر آن است که الان با حجم قابل  توجهی از واحدهای بزرگ متراژ در بازار مسکن تهران روبه رو شدیم :در صورتی که فشار  تقاضا ی خانه های با متراژ کم و کوچک بسیار زیاد است. بعضی از آپارتمان های با مساحت بالای متر مربع با گذشت بیش از سه  سال از ساخت آنها همچنان کلید نخورده هستند . این در حالی است که طرف عرضه تحت تأثیر انتظارات تورمی مرتباً قیمت را به روز می کند.

میانگین هر متر آپارتمان در تهران چقدر است؟

آبان ماه متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران 46 میلیون و 700 هرازتومان بوده که نسبت به ماه گذشته و مدت مشابه سال گذشته  به ترتیب 6.8 و45.9 درصد زیاد شده است .بر اساس اعلام بانک مرکزی هم چنین در آبان ماه تعداد خرید و فروش ها انجام شده 8000 فقره بوده است که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 47.8 و 9.6 درصد رشد نشان می دهد.

ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support