تأمین هزینه ساخت مسکن ملی تصویب شد. | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

تأمین هزینه ساخت مسکن ملی تصویب شد.

مجله خبری ملکیتا

نویسنده:مجله خبری ملکیتا

1 سال پیش 15985 بازدید
تأمین هزینه ساخت مسکن ملی تصویب شد.

به گزارش ملکیتا، بر اساس و پایه پیشنهاد وزیر اقتصاد دولت تأمین منابع مالی برای ساخت نهضت ملی مسکن را تصویب کرد.

وزیر امور اقتصادی ودارایی از تصویب پیشنهاد وزارت اقتصاد برای تأمین مالی نهضت ملی مسکن در دولت خبر داد.

سید احسان خاندوزی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: پیشنهاد وزارت اقتصاد برای تأمین مالی نهضت ملی مسکن به تصویب دولت رسید؛ 10هزار میلیارد تومان به سرمایه بانک مسکن برای زیاد شدن توان تسهیلات دهی این بانک اختصاص یافت.

او ادامه داد: همچنین بعد از سال ها، سرمایه همه بانک های دولت غیر از 2 بانک، به سطح استاندارد 8 درصد می رسد.

خانه دار کردن مردم یکی مهمترین و اصلی ترین وعده های دولت سیزدهم بود و طرح نهضت ملی مسکن نیز بر همین اساس برنامه ریزی شده است. ولی با توجه به مشکلات کنونی کشور، موانع زیادی بر سر راه این پروژه های بزرگ وجود دارد؛ موانعی که عموماً از سوی مسئولان وزارت راه و شهرسازی انکار می شود.

موانع ساخت مسکن ملی 

سال قبل بود که طرح نهضت ملی مسکن بر اساس قانون جهش تولید مسکن ( مصوب مجلس) از سوی ریاست جمهوری و وزارت راه و شهرسازی مطرح شد.

متولیان این طرح اعلام کردند در طول چهار سال دوره دولت سیزدهم سالی یک میلیون مسکن در کل کشور ساخته می شود. در آن مقطع، بیش از پنج میلیون و 400 هزار نفر برای این طرح ثبت نام کردند که تنها نیمی از آنها توانستند شرایط وزارت راه و شهرسازی را محقق کنند.

از همان ابتدا کارشناسان اعلام کردند که ساخت این تعداد مسکن در یک سال ممکن نیست و تا کنون هم شاهد هستیم پس از گذشت بیش یک سال از آغاز به کار دولت سیزدهم، پیشرفتی در ساخت واحدهای مسکونی دولت ایجاد نشده است. اما مشکلات پیش روی طرح جهش مسکن ملی کدامند؟

تأمین منابع مالی 

اولین عامل رامی توان تأمین منابع مالی برای این پروژه دانست. به غیر از پرسش منتقدان، دولت هیچ منبع مالی مشخصی را معرفی نکرد تا اینکه رستم قاسمی، وزیر قبل راه و و شهرسازی اعلام کرد: سال جاری می توانیم از طریق فروش اموال و دارایی های مازاد دولتی و وزارت راه، تا سقف 30هزار میلیارد تومان برای طرح نهضت ملی مسکن تأمین منابع مالی داشته باشیم.

تأمین زمین

مشکل دوم برای ساخت این ساختمان ها تأمین زمین مورد نیاز است. ممکن نبودن ثبت نام در 14استان و ایجاد شهر و شهرک های جدید از این مسأله خبر می دهد که دولت برای تأمین زمین پروژه مسکن ملی با کمبود جدی زمین روبه روست.

معاون مسکن شهری گفت: برای 9000واحد تقاضاکننده وجود دارد اما زمین نیست.

ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support