زیاد شدن تامین اراضی در مناطق روستایی و شهری | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

زیاد شدن تامین اراضی در مناطق روستایی و شهری

مجله خبری ملکیتا

نویسنده:مجله خبری ملکیتا

1 سال پیش 17495 بازدید
زیاد شدن تامین اراضی در مناطق روستایی و شهری

به گزارش ملکیتا،معاون اول رئیس جمهور از تامین اراضی ساخت 2 میلیون و 400هزار واحد مسکونی در سطح کشور در دولت سیزدهم خبر داد.

محمد مخبر گفت: این اراضی هم در مناطق روستایی و هم شهری است.

معاون اول رئیس جمهور گفت: موضوع مسکن خیلی واقعی در حال پیگیری است و مانع های احتمالی بر سر راه تولید و احداث آن در حال رفع شدن است.

کم شدن هزینه ساخت مسکن

دولت تصمیم دارد در قالب نهضت ملی مسکن، ساخت خانه های ویلایی را در دستور کار قرار دهد؛ طرحی که البته با چالش های زیادی روبه رو است. یک کارشناس مسکن با تاکید بر زیاد شدن سرعت ساخت مسکن به صورت ویلایی بر این باور هست ساخت مسکن یک طبقه منجر به کم شدن 30 درصدی هزینه ساخت می شود.

یکی از برنامه ی مهم دولت برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن، ساخت مسکن به صورت یک طبقه ای و خود مالکی است. برای همین به تقاضاکنندگان زمین واگذار می شود تا واحدهای یک طبقه بسازندو کم کم آن را تکمیل کنند.

رستم قاسمی، وزیر مستعفی راه و شهرسازی ضمن تاکید بر ساخت واحدهای مسکونی ویلایی در نهضت ملی مسکن، بیان کرده بود: در شهرهایی که مشکل زمین وجود ندارد، نباید به سمت بلند مرتبه سازی برویم، مثل بم، چون مشکل زمین نداشتیم، به تقاضاکنندگان 200متر زمین دادیم. هر چقدر که این برنامه به عنوان طرح مصوب دولت عنوان شده است، ولی به نظر می رسد وزیر قبلی در پیشبرد این برنامه ناکام ماند.

در این زمینه فرشید ایلاتی کارشناس مسکن درباره مزایای ساخت خانه های ویلایی و حیاط دار به جای بلند مرتبه سازی منازل گفت: پروژه نوسازی مسکن در ایران مترادف با متراکم سازی شده است؛ در صورتی که ما می توانیم همین بحث ساخت خانه های حیاط دار و ویلایی را هم به صورت انبوه داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه ما نباید انبوه سازی را روبه رو ی ویلایی سازی منازل قرار دهیم ، اضافه کرد: وقتی که به سمت تراکم منازل جلو می رویم، کیفیت زندگی را از بین می بریم. 

ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support