افزایش قیمت سیمان، تعطیلی 50 کارخانه/ زمستان سخت سیمان را گران کرد | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

افزایش قیمت سیمان، تعطیلی 50 کارخانه/ زمستان سخت سیمان را گران کرد

مجله خبری ملکیتا

نویسنده:مجله خبری ملکیتا

1 سال پیش 17523 بازدید
افزایش قیمت سیمان، تعطیلی 50 کارخانه/ زمستان سخت سیمان را گران کرد

به گزارش ملکیتا، بعد از شروع قطعی گاز در صنایع و احتمال تعطیلی 50 کارخانه سیمان، قیمت این محصول در بعضی کارخانه ها زیاد شده است. بررسی ها نشان می دهد تعدادی از فروشندگان قیمت سیمان را چه به صورت فله و چه به صورت پاکتی تا دو برابر زیاد کرده اند و تعدادی دیگر هنوز با قیمت های ماه قبل سیمان را می فروشند.

چرا قیمت سیمان بالا رفت؟

نابه سامانی یادشده در بازار سیمان به دلیل اختلالی به وجود آمده که در عرضه این محصول اتفاق افتاده است. سهمیه گاز کارخانجات سیمانی با سرد شدن هوا به خصوص کارخانه هایی که دور از مناطق شهری هستند قطع شده واین شرکت ها مجبور هستند مازوت را جایگزین گاز کنند.

در این زمان عرضه مازوت به کارخانه های سیمان با سختگیری های زیاد شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی روبه روست و شر کت های سیمانی در تامین سوخت مشکل دارند؛ به خاطر کمبود سوخت مورد نیاز شرکت های سیمانی بازار سیمان را دچار نا آرامی کرده است.

گر انی با وجود عرضه کافی 

انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان هم مازاد کلینر را تایید می کند و تاکید دارد که شرکت های سیمانی ذخیره کافی کلینر برای تولید سیمان تا آخر فصل سرما و از بین رفتن محدودیت در تامین گاز طبیعی دارند.

مازاد کلینر تقاضای سیمان را جوابگو است اما جو منفی به خاطر نبود سوخت و توقف تولید کارخانه ها بر این بازار حاکم شد و قیمت سیمان را افزایش داده است و این گرانی بر قیمت مسکن و دیگر سازه ها تاثیر گذار است. 

 

ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support