وام مسکن خانه اولی ها به چه کسانی تعلق می گیرد؟ | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

وام مسکن خانه اولی ها به چه کسانی تعلق می گیرد؟

مجله خبری ملکیتا

نویسنده:مجله خبری ملکیتا

1 سال پیش 15694 بازدید
وام مسکن خانه اولی ها به چه کسانی تعلق می گیرد؟

به گزارش ملکیتا،نداشتن مالکیت زمین یا واحد مسکونی و توانایی پرداخت اقساط، از جمله شرایط ثبت نام وام مسکن خانه اولی هاست و بر همین پایه مجردها تنها در بعضی موارد قادر به ثبت نام برای دریافت این وام هستند.همینطور مالکیت ملک ویا دریافت تسهیلات مسکن در تاریخ های تعیین شده، باعث قرمز شدن فرم ((ج)) و رد درخواست تقاضاکنندگان می شود.

به همین دلیل افراد بالای 18 سال که تا کنون خانه ای خریداری نکرده و از تسهیلات دولتی خرید مسکن استفاده نکرده اند، از نوع خانه اولی ها محسوب می شوند. قبل از این خانه اولی ها باید شرط تاهل و توانایی پرداخت اقساط را هم محقق می کردند که این دو شرط امسال هم وجود دارد.

شروط دریافت وام مسکن خانه اولی ها 

اولین شرط برای ثبت نام خانه اولی ها این است که ثبت نام کننده و افراد تحت تکفل او در 5 سال قبل، زمین مسکونی یا واحد مسکونی را تحت مالکیت خود داشته باشند و از تاریخ 22 بهمن 57 برای گرفتن وام دولتی یا قسمت های عمومی غیر دولتی که مختص به خرید و یا ساخت مسکن داشته، استفاده نکرده باشند. جدای از این تقاضاکننده وام مسکن خانه اولی ها نباید از اول سال 1384تا الان، هیچ کدوم تسهیلات ساخت یا خرید مسکن را از  سیستم بانکی کشور دریافت کرده باشد.

تاهل و یا سرپرستی خانوار شرط دیگری برای گرفتن وام خانه اولی هاست.شرط تاهل استثنائاتی هم دارد؛ مثل بانوان مجرد خود سرپرست که 35 سال سن داشته باشن؛ بانوان مطلقه،بقیه مجردهای مرد بالای23 سال ( به شرط ارائه تعهدنامه محضری مبنی بر ازدواج تا تاریخ تحویل مسکن)، نخبگان علمی کشور( مشروط به ارائه معرفی نامه ملی نخبگان کشور) و معلولان جسمی و حرکتی ( مشروط بر داشتن حداقل 20سال سن و ارائه معرفی نامه سازمان بهزیستی کشور)از شرط تاهل جدا هستند.

شرط بسیار مهم برای خانه اولی ها این است که تقاضاکننده باید در شهر مورد تقاضا، حداقل 5 سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر داشته باشد. سپرده گذاری حداقل 400میلیون ریال در مرحله اول اجرای طرح و توانایی مالی پرداخت اقساط ماهیانه بانکی، از جمله مهمترین شروط دریافت این وام است.

ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support