عوامل مؤثر و کم اثر در بازار آهن | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

عوامل مؤثر و کم اثر در بازار آهن

مجله خبری ملکیتا

نویسنده:مجله خبری ملکیتا

1 سال پیش 17682 بازدید
عوامل مؤثر و کم اثر در بازار آهن

پایان هفته قبل شاهد تثبیت و تداوم روند اصلاح قیمت روز آهن آلات بودیم و بازار آهن و فولاد همچنان در بعضی مبادی فروش کم و کاهش 200 الی 300 تومانی داشت.

بازار ارز هم نوسانات جزئی داشت؛ به گونه ای که قیمت دلار در اول روز در مرز کانال 40هزار تومانی توقف داشت اما در وسطای روز دلار بازار آزاد از 39هزار و 770تومان، در انتهای روز به 40هزار و 20تومان رسید.

تحلیل روزانه بازار آهن و فولاد

بازار میلگرد در روز نیمه تعطیل پنجشنبه همچنان روند و رویه اصلاحی خود را حفظ کرد و به طور میانگین بین100 الی 300تومان کم شده بود. قیمت میلگرد آجدار در یک هفته اخیر به طور میانگین حدود هزار تومان کاهش داشته است. برای مثال قیمت میلگرد 14 ذوب آهن اصفهان  از 19 هزار و 800تومان به 18 هزار و 500 تومان رسیده است.

قیمت روز ورق آهن، ورق گالوانیزه، رنگی و روغنی هم عمدتاً ثابت بودند، قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه ضخامت 2 میلیمتر که در اول هفته قبل در نزدیکی کانال 30هزار تومانی قرار داشت، تا آخر هفته اصلاح شد و به 28 هزار و 100تومان رسید. قیمت ورق روغنی فولاد مبارکه ضخامت 0/5 میلیمتر از 37 هزار و 200 تومان اول هفته به 36 هزار و 900 تومان رسید؛ قیمت روز تیرآهن در مسیر اصلاح قرار داشت.

قیمت روز پروفیل آهن نسبت به بقیه محصولات در مقابل اصلاح قیمت ها مقاومت داشت اما  این بازار نیز کمی اصلاح شد و قیمت پروفیل ساختمانی صابری ضخامت 2 میلیمتر از 28 هزار و 800 تومان با اندکی کاهش حدود 28 هزار و 200تومان برآورد شد. تمام لوله ها هم به همین منوال بودند و روز پنجشنبه  کمی کاهش قیمت داشتند اما عمده شرکت ها قیمت ها را ثابت اعلام کردند .قیمت روز نبشی و ناودانی هم در بیشتر کارخانه ها ثبات داشت.

امروز حدود 2 میلیون و 149 هزار و 657 تن شمش بلوم،تیرآهن، میلگرد ساده، آلیاژی و کلاف، ناودانی و ... ارائه می شود که از این میزان حدود 35 هزار و 900 تن مختص به شمش بلوم می باشد. قیمت این محصول در ارائه امروز 18 هزار و 384 تومان در نظر گرفته شده که بیانگر کم شدن 0/7 درصدی نرخ آن در مقایسه با آخرین ارائه است و اینکه حجم ارائه شمش در این هفته زیاد شده است.

حدود 4 هزار و 926تن تیرآهن  ارائه می شود که قیمت پایه آن با زیاد شدن 3/7 درصدی به نسبت عرضه پیشین،حدود 18 هزار و 267 تومان در نظر گرفته شده است.

مهمترین اخبار در بازارهای داخلی می توان به اعلام نرخ سود اوراق گواهی اشاره کرد که در تمام بانک ها 23 درصد اعلام شده و امروز نیز به اجرا درآمد. سیگنال قوی و قابل تأمل بعدی که در تحلیل روز پنجشنبه هم به آن اشاره شد، زیاد شدن 10درصدی موجودی انبار فولادسازان و تصویب مالیات بر سود سرمایه است.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: آیا قیمت آهن دوباره زیاد می شود؟

موارد دیگری که بازارها که بازارها را تحت تأثیر قرار داد و به عبور قیمت دلار از کانال 40 هزار تومانی در آخر هفته باعث شد احتمال صدور قطعنامه در اسفندماه، تحریم های جدید آمریکا و زیاد شدن فشار اروپا را نام برد.

اما در این میان بعضی اخبار و فاکتورها نیز هستند که در مواقع اثر گذاری خود را از دست داده اند و به عبارتی قدرت تحریک شدید بازار آهن را ندارند که از جمله آنها می توان به اخبار مرتبط به مذاکرات برجام و آزادسازی پول های بلوکه شده اشاره کرد؛ همچنین بحث مسکن ملی قطعی گاز و کم شدن عرضه ها نیز از جمله این موارد است.

ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support