رشد 55 درصدی قیمت مسکن در دولت رئیسی | ملکیتا
تبلیغات

فروشگاه خودت را تبلیغ کن.

فروشگاه مصالح،تاسیسات وتجهیزات ساختمانی خودت را اینجا تبلیغ کن وفروشت را چندبرابرکن!

تبلیغات هدفمند وهوشمنددرملکیتا

آژانس یامشاوراملاک خودت را به میلیون ها نفر معرفی کن. کیلیک کن وتبلیغ خودت راثبت کن!

رشد 55 درصدی قیمت مسکن در دولت رئیسی

مجله خبری ملکیتا

نویسنده:مجله خبری ملکیتا

1 سال پیش 15399 بازدید
رشد 55 درصدی قیمت مسکن در دولت رئیسی

قیمت مسکن مدت هاست افزایش داشته است؛ اما اگر بخواهیم از اول دولت رئیسی از مردادماه 1400 آن را بررسی کنیم متوجه می شویم شتاب این رشد زیاد شده و قیمت مسکن از اول دولت سیزدهم تا الان 55 درصد رشد کرده است!

متوسط قیمت در مهرماه سال قبل با کم شدن اندکی نسبت به شهریور ماه روبرو بود.به گونه ای که متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی از 31 میلیون و 703هزار تومان در شهریورماه به 31میلیون و 631هزار تومان در مهرماه رسیده بود.

این اندازه خیلی ناچیز بوده که با توجه به تورم عمومی دو رقمی، در سبد هزینه های خانوار اثری نداشت.

فروردین ماه 1401دومین ماهی است که کتوسط قیمت مسکن با کاهش روبه رو بوده است.این کاهش را می توان ناشی از توقف خرید و فروش در این ماه بدانیم.

قله قیمتی مسکن در دولت سیزدهم

طبق آمارهای بانک مرکزی متوسط قیمت مسکن در پایتخت، خردادماه 1401 بیشترین افزایش قیمت را با سه میلیون تومان رشد تجربه کرده و این تورم در این ماه 13/2 درصد رشد داشته و از 39/3 درصد در اردیبهشت ماه به 52/5 درصد در خردادماه رسیده است.

اینطور بود که از شهیورماه امسال قیمت دلار در مسیر افزایش قیمت قرار گرفت و تا آبان ماه ادامه داشت. همین باعث افزایش انتظارات تورمی در جامعه شد و مالکان هر کدام به علت جو جامعه قیمت ملک خود را زیاد کردند قیمت عمومی مسکن افزایش پیدا کرده است.

رشد چشمگیر قیمت مسکن

در شروع دوره ی 4 ساله دولت سیزدهم ،مردادماه 1400 قیمت هر متر مربع واحد مسکونی حدود 30میلیون و 900هزار تومان بوده است. در آذرماه این قیمت به 48 میلیون و 70 هزار تومان رسیده است.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت ملک

از موثرترین عامل تاثیر گذار بر قیمت مسکن را می توان تورم نامید. همین بر تمام کالاها و خدمات تاثیر گذاشت و باعث نوسان قیمت در بازار شد و افزایش قیمت مسکن هم تاثیر طولانی تری را به خود گرفت . همچنان ادامه دارد.

ثبت نظر
لیست نظرات 0 نظر
سوالی برا شما پیش آمده از ما بپرسید!!! support